hvordan finder man sine Max


Vitalic
 Share

Recommended Posts

Hej !

Ved ikke lige helt hvor jeg skal poste det her, så jeg gør det bare her.

Hvis man nu at ens ORM i fx bænkpress er 95 kg, hvordan ved man så hvad ens 8RM og 10RM er ? findes der ikke en nogenlunde præcis formel for at finde ud af det ? eller skal man selv prøve sig frem ?

Link to comment
Share on other sites

ikke for at lyde smart eller noget, men Max power hvordan kan du tage 110 i bænk, jeg bænker 95 og er meget større end dig, ihvertfald på de billeder du har, kører du ikke HST ?

Haha... Er du seriøs?

Roberto Baggio har med en vægt på 69kg bænket 161!

Størrelse har ikke altid noget med styrke at gøre.

Link to comment
Share on other sites

ikke for at lyde smart eller noget, men Max power hvordan kan du tage 110 i bænk, jeg bænker 95 og er meget større end dig, ihvertfald på de billeder du har, kører du ikke HST ?

:lol: Det er helt ok med lidt humor.

Hvordan jeg bænker 110?

Starter med at varme op.

Sætter passende med skiver på stangen.

Godt med opspænd, sænker stangen til brystet og skubber den op igen.

Meget simpelt sådan set :tongue:

Har du i øvrigt hørt om neurale tilpasninger?

Og ja, jeg har kørt HST og en blanding af styrkecyklusser for de store og HST, men lige nu kører jeg DFHT.

Men jeg takker for komplimentet om at jeg er stærk for min størrelse :) - og tillykke med at du er meget større end mig. Der vil jeg også gerne selv hen, men jeg bliver nok aldrig større end mig ;)

PS: Håber du kan tage lidt GAS

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

nej, men HST gør vel primært ud på at øge massen ? hvorimod jeg træner meget eksplosivt for at øge min styrke.... det er også gået stærkt...... jeg startede med 25 kg i bænkpress :unsure: og nu tager jeg så 95. men jeg er meget større end Max power..... ikke noget ondt ment, kan bare ikke se hvordan det hænger sammen.....

Link to comment
Share on other sites

ikke for at lyde smart eller noget, men Max power hvordan kan du tage 110 i bænk, jeg bænker 95 og er meget større end dig, ihvertfald på de billeder du har, kører du ikke HST ?

:lol: Det er helt ok med lidt humor.

Hvordan jeg bænker 110?

Starter med at varme op.

Sætter passende med skiver på stangen.

Godt med opspænd, sænker stangen til brystet og skubber den op igen.

Meget simpelt sådan set :tongue:

Har du i øvrigt hørt om neurale tilpasninger?

Og ja, jeg har kørt HST og en blanding af styrkecyklusser for de store og HST, men lige nu kører jeg DFHT.

Men jeg takker for komplimentet om at jeg er stærk for min størrelse :) - og tillykke med at du er meget større end mig. Der vil jeg også gerne selv hen, men jeg bliver nok aldrig større end mig ;)

PS: Håber du kan tage lidt GAS

:baaa:

Hold nu op med det pjat, puny man :chicken: Dit bluff er åbenlyst :lol:

Link to comment
Share on other sites

nej, men HST gør vel primært ud på at øge massen ? hvorimod jeg træner meget eksplosivt for at øge min styrke.... det er også gået stærkt...... jeg startede med 25 kg i bænkpress  og nu tager jeg så 95. men jeg er meget større end Max power..... ikke noget ondt ment, kan bare ikke se hvordan det hænger sammen.....

Jeg steg 20 i max bænk på cirka 4 måneder, da jeg skiftede til HST.

Link to comment
Share on other sites

:baaa:

Hold nu op med det pjat, puny man :chicken: Dit bluff er åbenlyst :lol:

PIS - afsløret.

ja, det er rigtig, jeg ligger stadig og roder med de 40-50kg i bænk som da jeg startede for snart 2 år siden. Jeg kan ikke forstå det, for jeg tager altid til max og 2-3 ekstra med hjælp :devil:

Og det er slet ikke mig på billederne :tongue:

JEG ER FAKTISK MS :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvet en HST cyklus jeg synes ikke det var noget for mig, så ikke nogle mærkbare forbedringer og motivationen er der heller ikke når man ikke føler det giver noget..... men omvendt kender jeg nogle der har gode resultater med det..... Max Power når du bænker er det så med sådan et støtte stativ ? ved ikke hvorfor men der kan jeg tage 15 kg mere.....

Link to comment
Share on other sites

:baaa:

Hold nu op med det pjat, puny man  :chicken:  Dit bluff er åbenlyst  :lol:

PIS - afsløret.

ja, det er rigtig, jeg ligger stadig og roder med de 40-50kg i bænk som da jeg startede for snart 2 år siden. Jeg kan ikke forstå det, for jeg tager altid til max og 2-3 ekstra med hjælp :devil:

Og det er slet ikke mig på billederne :tongue:

JEG ER FAKTISK MS :lol:

Michael Schumacher????? :o

Link to comment
Share on other sites

0RM ≠ ORM = 1RM :blink:

skal vi ikke bare holde os til 1RM.

Evt. kan man hvis man kender sin styrke uhyggeligt godt definere sin 0RM (Nul RM) som den laveste vægt man IKKE kan løfte - hvordan man så finder den, ja det er vist en helt anden og ret philosofisk diskussion :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share