Træning og spisning


Groovy
 Share

Recommended Posts

Hejsa... Det kan være at det er et irrelevant spørgsmål, men jeg prøver alligevel. Efter at jeg er begyndt at optrappe min træning (inkl. mavetræning) kan jeg ikke spise ret meget ad gangen. Jeg kan simpelthen ikke få det ned. Dog er jeg hurtigt sulten efter et måltid, så det bliver til mange små måltider i løbet af dagen, i stedet for få store. Hænger det sammen med min træning?

På forhånd tak!

Groovy :-)

Link to comment
Share on other sites

Hey Groovy.

Det skal du ikke være ked af, at du ikke kan spise store måltider - kroppen har også meget bedre af, at få tilført næring mange gang i løbet af dagen. På den måde er din krop "anabol", og sikre en konstant muskel opbyggende effekt.

Så Groovy glem alt om få store måltider - de mange små måltider hænger sammen med din træning.

Michael.

Link to comment
Share on other sites

Nu vi er ved maden...kan man opnå lige så stor udbytte af ens styrketræning, hvis man spiser normalt (varieret) som hvis man etc. spiser proteinpulver - Har hørt et sted at man normalt får de proteiner man skal have gennem ens normale kost!!

Forresten lige en ting mere....jeg betaler 820 kr. for 3 mdr. fri styrketræning...er det dyrt/billigt eller ok!!

Håber i kan svare mig!! :o)

Link to comment
Share on other sites

Altså man kan sagtens få de proteiner man skal have gennem alm. kost, når man styrketræner, og derved skulle man i teorien ikke have brug for proteinpulver. Problemet ligger i timing af optagelsen af proteiner. Ved alm. kost kan det tage op til flere timer før proteinerne i maden er optaget i musklerne. Ved pulver drejer det sig om cirka 20 min. Det er de 2 efterfølgende timer efter et træningspas, som afgør hvor meget udbytte man skal have ud af sin træning(og resten af dagen selvfølgelig), men primært de 2 timer efter træning. Man kunne sagtens drikke 1 liter mælk/kakaomælk for nogenlunde samme effekt, men hvor mange gider egentlig at drikke 1 liter væske direkte efter træning?

820 kr 3 mdr. I mine øjne er det dyrt. Jeg giver selv 875 kr for 6 måneder med fri styrketræning, spinner, aerobic, div. udendørs aktiviteter og alle mulige andre underlige aktiviteter. ..

Link to comment
Share on other sites

Nej umildbart ikke. Tænk over hvad du spiser, og spis fornuftigt. Måske når du er blevet RIGTIG stor, kan det være nødvendigt med suplerende proteiner, men normalt vil en fornuftig og sund kost være nok. Drik noget mælk, gerne skummet bagefter du har trænet. Der er en del protein i.

Link to comment
Share on other sites

Proteiner er selvfølgelig vigtige for kroppens opbygning af nyt muskel væv. Men det er lige så vigitgt at du er i kalorie overskud - det er overskudet du skal bygge muskler af. Lad os sige du forbrænder ca. 3500 kalorier om dagen ved normal fysisk arbejde - hvis du så indtager 4000 kalorier så er du i kalorie overskud med 500 kalorier.

Selv om du indtager store mængder af protein, er det ikke ens betydende, at du tager på - så igen, det er det samlede kalorie indtag der er afgørende for vægtforøgelse.

Indtag ca. 1½-2 gram protein per kg kropsvægt, resten af kalorierne kommer fra kulhydrater samt lidt fedt.

Fordelen ved en protein shake er, at lige efter træning kan man tilfører den nedbrudte krop  nyt bygge materiale, så behøver man ikke at skynde sig hjem lige så hurtigt - en time senere spiser man et solidt måltid.

Masser af ris og pasta samt kylling eller kalkun masser af mælk og vand - det er god latin i BB verden.

Så spis som en hest - træn intensivt - hvil tilstrækkeligt, så skaber du grobund for et muskelløs skellet.

Michael.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share