vægttræning & løb


Iggypop
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har tænkt mig at begynde at løbe igen efter en længere pause, men er i tvivl om hvordan mit løbe program skal se ud. det må heller ikke gå alt for meget ud over min vægttræning(VT 4 gange om ugen - wsb). Har haft skindebensbetændelse engang så vil ikke starte alt for hårdt ud....men er der nogen der har nogen forslag så sig til...tak på forhånd!!

Hilsen iggy_pop

Link to comment
Share on other sites

Åh, hvor er det klassisk. Hvis du vil holde kondi uden det går ud over din træning, så find en anden motionsform end løb, eller evt en slags HIIT. Du leger med ilden hvis du squatter to gange ugentligt og løber samtidig. En kronisk knæsenebetændelse er ikke sådan art spøge med, tro mig.

Hvis man havde en tier for hver gang mnan har hørt om folk, der vil det hele, og samtidig ikke synes at der er nogen anden konditræning end løb, der rykker, var man en rig mand.

Link to comment
Share on other sites

Iggy: Hvis du meget gerne vil løbe, kan du ditche det ene af de to ugentlige benpas i WSB. Men det bliver selvfølgelig på bekostning af styrke i squat/DL; så må du beslutte dig til, hvad der er vigtigst for dig :)

Forhåbentlig er du ikke lige så disponeret for irritation af knæsenerne som jsc og mig. Selv dropper jeg nok det ene benpas, når jeg starter løb op igen for alvor (træner også over-underkropssplit x4 ugentligt).

Ellers - hvis du gerne vil fortsætte med at træne ben 2x ugentligt - vil jeg anbefale svømning eller undervandsrugby til konditionen. Sidstnævnte er ganske effektivt :angelgrin:

Der er også eclipse-trædemøller i de fleste motionscentre, som skåner knæ og skinneben udemærket.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd...jeg vil nok bare svømme noget mere end jeg plejer i stedet for at løbe.

Hvor kan man går til undervandsrugby hvis man bor i Lyngby? Lyngby svømmehal?

Forøvrigt skal man ikke kunne holde sig under vandet vildt længe for at man kan være med?

Iggypop

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd...jeg vil nok bare svømme noget mere end jeg plejer i stedet for at løbe.

Hvor kan man går til undervandsrugby hvis man bor i Lyngby? Lyngby svømmehal?

Forøvrigt skal man ikke kunne holde sig under vandet vildt længe for at man kan være med?

Iggypop

Jeg her personlig gode erfaringer med Jernlungerne i Herlev. Der er også et ret godt klubliv!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share