Spinoff fra min log


cilius
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hola Henrik,

Det var heldigt, for jeg har lige sammensat programmet. Må sige det var en fornøjelse at sammensætte din cyklus - der er ikke noget bedre end når eccentrisk medtages. For det første, så gør det progressionen meget nemmere, og resultatet er fantastisk på muskelvæksten - specielt chinups og dips ;)

Jeg har indlagt et skift i laterals, så ved 5rm skifter du over til kabellaterals med eccentrisk udførsel. Det jeg har anført er huller fra toppen.

Det samme gør sig gældende med incline curls - kanon ide med at skifte til concentration curls for at lave eccentrisk (tror jeg vil gøre det samme i min egen cyklus).

Lægpres er lavet om til at foregå i samme maskine - det sparer en masse tid, og den er samtidig helt kanon. Minder i udførslen meget om donkey calfraises. Benpressen er forresten også eccentrisk - bare skub på med hænderne på knæene (kanon øvelse).

Fra laterals og nedefter har jeg anført et fast antal gentagelser.

Prøv i den eccentriske del at sigte efter en 7-8 gentagelser i hvert sæt.

Hvis du i starten eller senere føler behov for at presse citronen lidt mere mht. antal gentagelser, så går du bare i krig. Du kender dine egne restitutionsbehov bedre end jeg gør...

Kun tilbage at ønske god fornøjelse :)

post-8-1068418272.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ang. excentrisk træning: Hvor lang tid skal en rep tage?

Jeg går ud fra at belastningen i den koncentriske fase skal være så lille som muligt, når man træner excentrisk. Er det korrekt?

Det bliver nok et problem at køre læg excentrisk. Kan ikke lige se hvordan det skal gøres :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har overskud til at tælle hvor længe du er om den excentriske fase, så vil jeg påstå der ikke er nok vægt på :)

Bevægelsen skal være langsom og kontrolleret uden at grænse til statisk træning. 2-3 sekunder vil jeg tro er passende, hvis du vil have noget at sigte efter.

Der skal være så meget hjælp til den koncentriske del at du ikke har problemer med at løfte den - ellers belaster det CNS mm for meget.

Du kan lave læg excentrisk ved at bruge begge ben til den koncentriske del og kun et ben til det excentriske.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg endelig færdiggjort mit gamle program og målt 5 RM værdier til dette. Så efter en gang juleferie vil jeg igang.

Benpres (neg.): 170 kg

lægpres (neg.): 170 kg i benpres maskine

dødløft: 100 kg

Lav incline dumbell pres (måske neg. afhæning af spotter): 32,5 kg

BB rows: 65 kg

Dips (Neg.): +20 kg

pullups (Neg.): +15 kg

Kabellaterals (Neg.): 14 kg

DB curls (Neg.): 17,5 kg

Tja dem som jeg har skrevet (Neg.) ved vil jeg godt køre negativer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share