Protein i forbindelse med vægttab


J.Schultz
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst i Workout and Fitness at hvis man gerne vil tabe sig kan man forsøge sig med en højprotein diæt. Dette skulle bevirke, at muskelmassen ikke blev påvirket under vægttabet og at forbrændingen efter diæten ikke ville falde til et lavpunkt.

Jeg overvejer at anvende noget proteinpulver. Er det lige meget hvilken slags jeg anvender? I artiklen blev Maxims nævnt, men artiklen var på den anden side også sponsoreret af dem!!!

Nogen der har erfaringer med en højprotein diæt?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej J.Schultz

Du skal ikke udelukkende fokusere på proteinpulver...du kan sagtens få dækket et højt protein-behov via alm. kost (kød, æg(minus æggeblomme), bønner...you name it) som jo er meget bedre for så får du også de næringstoffer som kroppen har brug for. Men hvis du vil vide hvad for et mærke (proteinpulver) der er bedst ---> efter min mening: Optimum :) Det bruger jeg selv...ellers kan du kigge på getbig.dk

og så skal du huske at du ikke bare kan tabe dig ved at være på "højprotein diæt"...du skal sørge for at du i løbet af en dag får et energiunderskud :) men læs, læs, læs...der er meget viden at hente (på den her web site f.eks) :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg er i gang med projekt smid 10 kilo

og har i den forbindelse forsøgt at sætte mig en del ind i hvad der skal til for at tabe sig fornuftigt.

Så vidt jeg har forstået er det, som du selv siger, godt at få masser af protein under slankekuren for at beholde muskelmassen. Men man skal også passe på, for får man for meget, kan protein omdannes til sukker i kroppen - og det vil vi ikke ha under en slankekur. Jeg har forstået det således at max. 35% protein er godt. Det er altså også meget. Så meget vil jeg slet ikke have. Jeg forsøger at ligge på 25-30%.

Jeg selv spiser Perfekt Whey, fordi det ikke smager så kunstigt og fordi det er nemt at shake til en lind masse.

Pøj pøj med det :pint:

Lea

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rimelig gode erfaringer med at fokusere på at få mere protein.

Du skal du huske at med hensyn til vægtab gælder det at du skal indtage mindre energi end du bruger.

Tricket er langt hen ad vejen at den proteinrige kost mætter ret godt med forholdsvis få Kcal :)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tilslutte mig Madssvøms udsagn, jeg kørte også selv en re højprotein holdig diæt(der skal staidg være kalorie udnerskud) hvor ejg indtog omkring 180-200g protein dagligt via den normale kost.

groft sagt levede jeg af kunstigt sødet cheasy-youghurt, skummetmælk, kyllingebryt og grøntsager.

Men husk kalorie underskuddet og suppler med styrketræning for at bibeholde så meget muskelmasse som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share