Går blodtab udover træningen?


humseper
 Share

Recommended Posts

Tyv tror hver mand stjæler. Sådan en ting som, et ønske om at hjælpe ander - uden at få andet igen en glæden ved at gør det - eksissteret faktisk hr. Is øje - du skulle prøve de en dag...

Jeg må desværre betvivle deres påstand, ærede formand af bananrepublikforeningen. ;)

Den solidaritet du føler, fungerer kun fordi du naivt håber, at folk derfor vil gøre det samme for dig i en given situation. Det hele er egoistisk. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skriver at jeg ikke kan finde noget, er det jo nok fordi jeg har kigget og rent faktisk ikke kan finde noget. ;)

Men når du siger, at den lov underbygger det jeg har sagt, er det vel fordi du selv har læst det, og så skulle det vel ikke være svært at vise hvad og hvor eller??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Den solidaritet du føler, fungerer kun fordi du naivt håber , at folk derfor vil gøre det samme for dig i en given situation. Det hele er egoistisk. ;)

naaa...den tror jeg ikke på. Jeg er enig med Arne.

Desuden handler det s.. mere om at man ved der er andre der vil gøre det samme for en...er det ikke det hele "humanity/menneskehed"-thingie går ud på?........

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skriver at jeg ikke kan finde noget, er det jo nok fordi jeg har kigget og rent faktisk ikke kan finde noget. ;)

Men når du siger, at den lov underbygger det jeg har sagt, er det vel fordi du selv har læst det, og så skulle det vel ikke være svært at vise hvad og hvor eller??? :unsure:

Fra Vandpyts link:

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:

Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

§ 1

I lov nr. 402 af 13. juni 1990 om ligsyn, obduktion og transplantation m.v., som ændret ved lov nr. 259 af 12. april 2000, foretages følgende ændringer:

1. I § 12, stk. 2, indsættes efter 1. pkt.:

»Har afdøde givet sit samtykke til obduktion under forudsætning af de pårørendes accept, skal denne foreligge.«

2. I § 14, stk. 2, indsættes efter 2. pkt.:

»Pårørende til afdøde kan ikke modsætte sig indgrebet, hvis afdøde skriftligt har truffet bestemmelse herom, medmindre afdøde har bestemt, at beslutningen er givet under forudsætning af de pårørendes accept.«

§ 2

Loven træder i kraft den 1. juni 2001.

§ 3

Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland, men kan ved kongelig anordning sættes i kraft for disse landsdele med de afvigelser, som de særlige færøske og grønlandske forhold tilsiger.

Givet på Amalienborg, den 29. maj 2001

Under Vor Kongelige Hånd og Segl

Margrethe R.

/Arne Rolighed

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg hørte i et radiointerview med en læge, at de rent faktisk retter sig efter de pårørende, selvom der foreligger donorkort, ny lov mm.

Grunden var noget rent etisk, med ikk at starte en debat med de pårørende i tiden lige efter dødsfaldet, hvor de er ret følelsesmæssigt påvirket... Ærgerligt, for så har loven jo faktisk ingen virkning

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Er også blodonor har været i 6 års tid, og kan ikke mærke speciel forskel på min træning, når jeg har fået tappet en 1/2 liter blod.

Og der er da selv om jeg giver mig 100% til min træning, og har en teori om at man lever længere hvis man kommer af med noget af sit blod.

Hvorfor lever kvinder ellers længere, godt nok mister de ikke en halv liter hver måned, men stadig må være derfor.

Så bliver sku nok 106 år hvem ved :tongue:

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Edited by Benjamin64
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
Jeg går og overvejer at blive bloddonor, da der åbenbart skulle være magel på donorer og man skal vel hjælpe når man kan?

Jeg vil bare lige vide om det går udover ens træning hvis man giver blod, og vil de overhovedet have ens blod hvis man tager kreatin?

Jeg synes bestemt ikke du skal føle dig afskrækket fra at donere. Tværtimod er det utrolig sundt for din krop at give et skævt i ny og næ. Når man får tappet blod, så tvinger man kroppen til at danne nyt blod og derved sætter man en udrensnings proces igang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver tappet 4 gange om året og kan heller ikke mærke det nævneværdigt.. Har et par gange prøvet at køre en knaldhård gang træning lige inden tapning - er du så færdig jeg fik leveret den ½ liter hurtigt!!! :superman: 4:55 min :laugh: Fik godt nok at vide bagefter at det ikke var supersmart.

Modsat er det en superdum idé at styrketræne efter en gang tapning. Såret fra kanylen kan springe op og det giver en mega blodansamling!

Men ud over det - Skynd dig at komme afsted og gør lidt nytte! hvis ikke andet, bliver man nusset om af nogle søde sygeplejesker :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share