Knæbind - en hel videnskab eller?


sas
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke udpræget konkurrence menneske men skal om en 2-3 måneder dyste mod en kammerat i squat - det bliver tungt. I den anledning har overvejet at erhverve mig nogle knæbind. ER det en videnskab at lægge knæbind, er det svært? Findes der evt. andre alternativer til de knæbind man typisk ser styrkeløfterne bruger?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikek så svært endda. De skal bare vikles mere eller mindre stramt om knæet - lidt over og lidt under. Om de køres lige rundt eller i kryds, fra venstre mod højre etc er ikke så vigtigt - i hvert fald ikke i starten. :)

Jeg er ikke bekendt med egentlige alternativer - ud over naturligvis "knækogere" fra vægtløftning og andre alm. knæbind, men dem kender du jo allerede. :)

Link to comment
Share on other sites

OK, men hvad med dybden når man har styrkeløfter knæbind på - kan man overhovedet squatte helt ned i den sorte kul-kælder? Eller er man spændt så meget op til lir at man kun kan gå til det der ligner parallel?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

OK, men hvad med dybden når man har styrkeløfter knæbind på - kan man overhovedet squatte helt ned i den sorte kul-kælder? Eller er man spændt så meget op til lir at man kun kan gå til det der ligner parallel?

Kan du squatte i kælderen uden knæbind kan du også med knæbind efter lidt tilvænning.

Link to comment
Share on other sites

ER det en videnskab at lægge knæbind, er det svært?

Hvis man vil udnytte det optimalt, så er det en videnskab eller ihvertfald meget besværligt. Fra VM forlyder det at Jaroslew Olech(Bedst på Wilks) havde tre mand til at binde knæbind på sig, en til at holde overbenet, en til at holde underbenet og en kun til at lægge knæbindene. :blink:

Men mindre kan også gøre det. Selv har jeg estimeret at jeg nok får 15-20 kg ud af mine egne og dem kan jeg trods alt selv binde alene. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

JFK er knæbindspusher.
Så er Faber jo min mellemmand! :bigsmile:
Men rygtet går på at det er slut med Inzer-produkter fra jfk af.

På en skala fra 1 til ligeglad, der ville den sprænges af mig lige nu! ;) :lol:

Det er til en ven, og han bekymrer sig ikke meget om mærket.

Han får bare ondt, når han er oppe på omkring 140 i squatten, og vil gerne prøve nogen styrkeløfter-knæbind. :)

Link to comment
Share on other sites

Inzer laver pt. de bedste knæbind efter manges mening og dem som holder længst, derfor. :)

Jeg er nu personligt tilhænger af Titan THP knæbind, jeg har altid fået størst smerter med Inzer Ironwraps, mens Titans gi'r den "støtte" de skal uden alt for meget smerte.

…men jeg er også VIRKELIG en tøs når det kommer til knæbind… :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, handler vist mest om at du bare ikke binder dem stramt nok ;), og nej, knæbind gør ikke ondt. Der er noget som folk har misforstået. :angelgrin:

Speaking of which, jeg kommer jo forbi til Copenhagen Cup og skal aggere dommer og jeg har allerede snakket med Zoa om en gang fællestræning også, så kunne vi tage en gang squat med knæbind. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Speaking of which, jeg kommer jo forbi til Copenhagen Cup og skal aggere dommer og jeg har allerede snakket med Zoa om en gang fællestræning også, så kunne vi tage en gang squat med knæbind. :devil:

Jeg er på Møn, så jeg er der ikke, men det tager jo kun 1.5 time fra Odense til KBH (eller den anden vej, for den sags skyld), så vi skal da ikke udelukke fællestræning af den grund! B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu personligt tilhænger af Titan THP knæbind, jeg har altid fået størst smerter med Inzer Ironwraps, mens Titans gi'r den "støtte" de skal uden alt for meget smerte.

jeg bruger også THP, og de er også gode.......i et lille stykke tid. De er blevet røvslappe i elastikken, ret hurtigt. Næste gang prøver jeg Inzer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share