DB Vs. BB


TCO
 Share

Recommended Posts

Det er lidt smag og behag.

Jeg oplevede, at der opstod forskel på min højre og venstre biceps med BB, men det er nok fordi jeg var lidt for sløset med teknikken. Med DB kan man ikke rigtig snyde på den måde. Derudover, så gav BB et vrid i albuen med EZ baren, som den ikke syntes godt om ;)

Men kørte et langt stykke tid med BB og syntes godt om den...

Link to comment
Share on other sites

En alm. stang kan såmend også bruges - dog knap så behagelig for håndleddet IMO - specielt ved det smalle greb, men prøv dig evt. lidt frem - vi er jo alle bygget forskelligt.

Tak for svaret men hvis du nu skulle anbefale mig én øvelse hvilken skulle dette så være? Jeg træner ellers kun flerledsøvelser så jeg vil ikke gøre meget mere ud af biceps i forhold til de andre muskler :)

Link to comment
Share on other sites

Yep, enig med MaxP - taler vi om kun éen øvelse må det være Chin-ups eller pull-ups - hvad man nu vil vælge at kalde det - det centrale er at underhåndsgrebet benyttes for at ligge stress på biceps.

Taler vi om en enkelt isolations øvelse mht. biceps vil valget nok falde på BB curls.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

MaxP:

Hvad er rationalet bag brugen af "incline curl" i stedet for den "normale" dumbbell curl øvelse, hvor ryggen er vertikal?

sorry jeg ikke lige havde set dit indlæg.

Det er ikke fordi der er den store forskel, men jeg synes at ved incline har man (jeg) mindre tendens til at snyde og bruge moment for at svinge vægten op.

Derudover skulle strækket på biceps (i den excentriske fase) også kunne give en smule hypertrofi - tror jeg nok, er ikke 100% sikker ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share