Ny Fedtprocentsmåler


FastRunner
 Share

Recommended Posts

Hej Fastrunner.

Jeg synes, man skal tage tallet med et gram salt, eller som MO også selv skriver:

"Og husk nu - Lad være med at lægge for meget i tallene!"

Artiklen tager da også sine forbehol, den er dog meget sjov. :D

xax: Er det din berømte excel fil, i en anden udgave ?

Link to comment
Share on other sites

Ehh hvad sker der her. jeg fik 23,4. På den Xax sendte fik jeg 14,4. HMMM ret så stor foreskel vil jeg nu sige.

Noget som undrer mig meget er at ingen af de to dokumenter tager højde for ens fysiske højde. Ret pudsigt vil jeg sige.

De holder ikke en meter de tests. Ihvertfald ikke hvad man skal se på de 23,4. Det skoder da for stort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den er vældig sjov. Siden den er lavet ud fra gennemsnitsmanden og -kvinden, skal man - som Helix siger - lige overveje, om man nu ER en utrænet gennemsnitskvinde/mand.

Undertegnede har i hvert fald ikke tænkt sig at tage resultatet særlig nøje. Med en fedt% på 27 ville der ellers være dømt KZ-lejr, anorexi og cardio... Men det er såmænd ikke engang den bedste. Jeg fik engang målt fedt%'en til 33 på en af disse vægte, som sender strøm op i gennem benene.

OK, jeg er da også forholdsvist umarkeret (men jeg har fan'me ingen deller) :ugone2far:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var millimeter fra at starte den har tråd i går aftes? Men regnede med at der var fejl med maskineriet. (fik først en måling der sagde 42%!!!) (det var nok mig der fejlede)

Min "rigtige" fedt% var på 11 :0

Hvilket ikke er helt optimalt, for en FORHOLDSVIS hard- gainer som mig??? Med Xax´s var tallet omkring de 6%...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Okay venner. Jeg har nu skåret artikelteksten i noget tykkere pap, så i forhåbentlige får skruet jeres forventninger ned til realistiske niveau'er.

Alle indirekte tests laver nogle antagelser som gør, at de kun passer på bestemte populationer. Denne test duer ikke hvis man er styrketrænet. Jeg skriver det lige igen: denne test ...

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share