En-arms-armbøjninger


Andaran
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe gerne ville kunne tage armbøjninger med en arm. Men for det første er min arm lidt for svag til at komme ned og op igen. Men jeg synes også det er svært at holde balancen. Det jeg gerne vil spørge om er om der ikke er nogle der har en metode man kan træne til at kunne tage en-arms-armbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Først skal du jo have styrken til det, så lav masser af armstrækkere (med begge arme), strækkere med en rygsæk eller andet tungt på ryggen, ballistiske strækkere (skub dig så hurtigt op at du letter, evt suppleret med klap). Find selv på flere :)

Og så et tip til de enarmede:

Spred benene :lol:

Link to comment
Share on other sites

armbøjninger med 2 arme hjælper ikke specielt meget til at lave en-arms armbøjninger. En bedre måde at træne det på er at starte med en-arms armbøjninger hvor dine arme er hævet op på et bord/taburet eller lign!!! Hvis man skal lave armbøjninger med begge arme, er en effektiv måde at nøjes med at bruge den ene arm så lidt som overhóvedet muligt og til sidst kun som støtte. Det har ihvertfald hjulpet mig

Link to comment
Share on other sites

trænede for et par år siden mange mange armstrækninger - og kunne tage over 100 i stræk.

Og det kom lige så stille i en-arms-armstrækninger..

I starten spredte jeg benene, det hjalp ligesom med balancen. Men nu går det fint med samlede ben - tager ikke lang tid, du skal bare have styre til at holde balncen med. Sørg dog for at have den ene arm du ikke bruger, på ryggen - da du gerne skulle have vægten mere over mod den side du bruger... elelrs vælter du..

Kan stadig tage mange armstrækninger, men eftersom jeg er begyndt på at bænkpresse, kan jeg tage en del flere med en arm... men stadig mange alm.

Ps. hvor mange alm. armstrækkere kan du tage?

Håber det gav mening.. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en max-bænk på over 120kg, og jeg vejer kun 77kg, men alligevel kan jeg ikke tage en eneste...  Var der nogen, der sagde svagpisser?

Svagpisser! :lol:

Jeg kan tage en ti stykker paa hver arm (armböjninger), men kun 100 kg i bänk :( , vejer 75 kg. Bare kald mig svagpisser ogsaa saa!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tage en ti stykker paa hver arm (armböjninger), men kun 100 kg i bänk  , vejer 75 kg. Bare kald mig svagpisser ogsaa saa!
Jep, så er vi begge svagpissere! ;)
ved en-arms-armstrækkere er der vel det, at det i høj grad er triceps, som tager det tunge slæb. Ikke så meget brystmuskulaturen, som hvis man sammenligner med alm. armstrækkere eller bænkpres..

Hmm... Under dagens træning fik jeg ellers testet, at jeg nok var stærkest i triceps. :unsure:

tror ikke i skal regne med at max bænk og en arms strækkere automatisk følges ad. Det er jo heller ikk sikkert du bliver bedre til squat af at køre ben.pres.... Øv dig i den øvelse du vil være bedre i og du bliver det.... Prøv evt: grease the groove

Det vil jo kræve, at der er et groove at grease, hvilket der ikke er. :(

Link to comment
Share on other sites

Udover at det selvfølgelig er en milepæl at kunne tage armbøjninger med en arm har det så nogen nytteværdi? <_<

der er en vis coolness i det..

som fist siger.. man kan blære sig med det.. :santa2:

Så kan man spørge om overhovedet noget inden for bodybuilding har en nytteværdi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share