Muligheder for skade


Knowledge Finder
 Share

Recommended Posts

Man hører konstant hvad der er dårligt og hvad der er godt i denne verden. Først skal man fx spise 1 kg gulerødder om ugen, og dagen efter siger de at det er giftigt.

Men trods det lytter jeg alligevel til det folk siger til mig, især folk der ved hvad de taler om. :xmas:

Jeg talte med min fysioterapeut i fredags. Vi talte lidt sammen og jeg fortalte hvilke øvelser jeg kørte. Hun frarådede mig stærkt at lave følgende øvelser:

Military press med stang bag nakken ---> Kan istedet kører skulder press med håndvægt

Ryg øvelsen træk bag nakken ---> Kan istedet kører træk til bryst

Grunden er at disse øvelser sætter ekstremt pres på skålen i skulderen, og man har meget størrere risiko for skulderskader, fx at skulderen ryger af led. Bevægelserne i de ovenstående øvelser er i mod kroppens natur. Ville lige dele det med jer og foreslå at i bruger andre øvelser.... God træning

:4crutches:

Edited by Knowledge Finder
Link to comment
Share on other sites

Faktisk er det sjældent man støder på den holdning blandt Fysser. Mange af dem ved ikke et klap om TUNG styrketræning - da jeg henvendte mig til en række fysser i tidernes morgen med en fucked up skulder var den aller første øvelse jeg blev instrueret i: træk til nakke hvilket selvfølgelig gjorde ondt være. Så vær du glad for at du har fundet en fod Fys.

Link to comment
Share on other sites

HEY!! :angry: B) Nej, det er nok desværre rigtigt - man lærer ikke så meget om tung træning på fysuddannelsen.. Det gør man nok ikke på ret mange sundhedsuddannelser. Men det undskylder nu ikke at man får vist en skadelig øvelse - tung eller let..

Det bedste man nok kan gøre, er at finde en behandler som reklamerer med sportsviden.(selvom det er ulovligt ;) )

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

da jeg henvendte mig til en række fysser i tidernes morgen med en fucked up skulder var den aller første øvelse jeg blev instrueret i: træk til nakke hvilket selvfølgelig gjorde ondt være

Det lyder da fuldstændig vanvittigt. Så fandt de vel en anden øvelse til dig da du sagde at det gjorde ondt!?

Jeg bliver behandlet på en idræts klinik hvor bl.a. Team Danmark atleter bliver behandlet, både forebyggende og mod skader. Tror at de har fået en rimelig viden inden for idræt, men ingen tvivl om at fysioterapeut uddannelsen mangler noget...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share