Kanel


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Her er et helt nyt lovende studie.

Cinnamon Improves Glucose and Lipids of People With Type 2 Diabetes.

Khan A, Safdar M, Ali Khan MM, Khattak KN, Anderson RA.

Department of Human Nutrition, NWFP Agricultural University, Peshawar, Pakistan. Post Graduate Medical Institute, Hayatabad Medical Complex, Peshawar, Pakistan. Nutrients Requirements and Functions Laboratory, Beltsville Human Nutrition Research Center, Beltsville, Maryland.

OBJECTIVE:-The objective of this study was to determine whether cinnamon improves blood glucose, triglyceride, total cholesterol, HDL cholesterol, and LDL cholesterol levels in people with type 2 diabetes. RESEARCH DESIGN AND METHODS-A total of 60 people with type 2 diabetes, 30 men and 30 women aged 52.2 +/- 6.32 years, were divided randomly into six groups. Groups 1, 2, and 3 consumed 1, 3, or 6 g of cinnamon daily, respectively, and groups 4, 5, and 6 were given placebo capsules corresponding to the number of capsules consumed for the three levels of cinnamon. The cinnamon was consumed for 40 days followed by a 20-day washout period. RESULTS:-After 40 days, all three levels of cinnamon reduced the mean fasting serum glucose (18-29%), triglyceride (23-30%), LDL cholesterol (7-27%), and total cholesterol (12-26%) levels; no significant changes were noted in the placebo groups. Changes in HDL cholesterol were not significant. CONCLUSIONS:-The results of this study demonstrate that intake of 1, 3, or 6 g of cinnamon per day reduces serum glucose, triglyceride, LDL cholesterol, and total cholesterol in people with type 2 diabetes and suggest that the inclusion of cinnamon in the diet of people with type 2 diabetes will reduce risk factors associated with diabetes and cardiovascular diseases.

Det ser virkelig ud som om det har en stor effekt. 18-29% nedgang i glucose, men også triglycerider samt LDL kolesterol blev forbedret væsentligt. Jeg tror skal prøve 6 g. kanel om dagen. Hvad er det også man siger: 6 om dagen (både grønt, kanel og, ja den alm. sex :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Nogen der ved om der også er lavet forsøg på raske mennesker? Det sker ofte at noget kan hjælpe på en sygdomstilstand, men ikke har nogen nævneværdig effekt hos raske mennesker.

Laush> Hvorfor spise 6 g om dagen, hvis et var nok til en tydelig virkning? Jeg gad godtnok ikke spise 6 g kanel hver dag. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt at have sukker i blodet, især med henblik på cardio træning, men så er det godt det er jul. Så kan man bare komme kanel på havregrynene......

Jeg har prøvet kanelsukker ppå havregrynene, en dag jeg var l'bet tør for alm sukker... Og føj for den lede det er sq ik særligt godt, kanelen flyder ovenpå, og det bliver mildest talt uspiseligt :crazy: Lige meget hvor meget jul det end er, så kommer der ik kanel på mine havregryn :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Har i så prøvet den gode gamle: "du kan ikke spise en tsk. kanel på 30 sek" (tror jeg nok det er)

"jooo man det er for let" :santa2:

"her, prøv" :santa2:

"Phhst, hmmf, arghh" :blink:

Det er ret svært medmindre man har en god spytproduktion.

Skal lige nævnes at kanelen skal synkes.

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er vigtigt at have sukker i blodet, især med henblik på cardio træning, men så er det godt det er jul. Så kan man bare komme kanel på havregrynene......

Jeg har prøvet kanelsukker ppå havregrynene, en dag jeg var l'bet tør for alm sukker... Og føj for den lede det er sq ik særligt godt, kanelen flyder ovenpå, og det bliver mildest talt uspiseligt :crazy: Lige meget hvor meget jul det end er, så kommer der ik kanel på mine havregryn :santa2:

*lol* Så tag da en skefuld ren kanel og slug det!!! Kan det være svært??? :baby:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share