UDO's


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Er jeg den eneste der synes at det lugter en smule af markedsførring?
Nej, når man bruger ca 20 indlæg på at sige, at noget er bedre uden at argumentere for det, så ser det lidt underligt ud :unsure:

Derudover så har jeg læst denne tråd, og jeg kan stadig ikke overskue, hvad ideen er med med UDO og lignende olier. Er der nogen som tager det eller har taget, som rent faktisk kan mærke forskel på at tage olien og bare at få sine fedtstoffer via den almindelige kost (evt suppleret med en vitaminpille eller en almindelig husholdningsolie), for umiddelbart lyder det som penge ud af vinduet (vel at mærke mindst 2400kr om året).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg kan stadig ikke overskue, hvad ideen er med med UDO og lignende olier
Ideén med at tage sådanne olier er, at man på den måde nemt og hurtigt kan få dækket sit behov for de livsnødvendige fedtsyre som kroppen ikke selv er i stand til at fremstille. Der findes andre og billigere alternativer. F.eks. en kombination af hørfrøolie og tidselolie. Hvis man spiser meget fed fisk, kan man også få dækket behovet for omega-3 den vej igennem.

Desuden er der en lang række af undersøgelser som viser de nævnte fedtsyres positive effekt på en langt række ting, som f.eks. mindskelse af muligheden for hjerte- og karsygdomme, positiv effekt på træningen og positiv effekt under cutnings-faser osv osv.

Er der nogen som tager det eller har taget, som rent faktisk kan mærke forskel på at tage olien og bare at få sine fedtstoffer via den almindelige kost

Jeg tager Perfekt Balance el. UDO's choice hver eneste dag. Grunden til dette er nemlig, at jeg ikke for dækket mit behov for fedtsyre gennem min alm. kost. Jeg supplere med olivenolie.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Ok, det lyder som om, at effekten ikke er grebet ud af luften B) Men det virker utroligt dyrt, og så forestillede jeg mig, som du også siger, at almindelige olier, som vel koster 5kr literen eller deromkring, stort set kan det samme (og ikke smager så fælt som UDO's tilsyneladende gør). For mig virker UDO's nok lidt opreklameret ;)

Men jeg kan i hvert fald glæde mig over, at jeg er en flittig fiskespiser :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der står på flasken/æsken, at den skal indtages inden for seks uger efter den er åbnet.

Ja, det ved jeg godt, men hvorfor er det så mærkeligt at den skal indtages inden for seks uger?

Fordi UDO's kun holder i 4 uger!

Link to comment
Share on other sites

Men det virker utroligt dyrt

Perfekt Balance og UDO's choice er dyre olier, men kvalitet koster jo som bekendt penge! Men som tidl. nævnt, findes der billigere alternativer, f.eks. en blanding af hørfrø- og tidselolie.

Du kan med fordel læse følgende artikel: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=330. Den beskriver blandt andet hvorfor mange af de forskellige olier som man kan købe i supermarkederne ikke lige er sagen...

Rune

Link to comment
Share on other sites

Hey, her hvor jeg bor er det ikke muligt at koebe UDO eller tilsvarende, derimod har jeg med fordel i rigelige maengder spist kvaernet hoerfroe. Det smager ok og passer perfekt paa min havregroed om morgenen.

Kender I til dette produkt - altsaa ikke et bestemt maerke, men det at spise forkvaernet hoerfroe, har det samme effekt som UDO og tilsvarende?

Og kan det virkeligt passe at man ikke kan koebe kvaernet hoerfroe i Danmark? For i saa fald vil jeg da huske at tage et par glas med hjem naeste gang jeg tager til Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Det holder da ikke at henvise til en side, der har økonomisk interesse i det ene produkt

Det er rigtigt at man skal være mere påpasselig, når oplysningerne stammer fra en forhandler af det nævnte produkt. Du må meget gerne påpege de elementer i artiklen, som faktuelt ikke er korrekte.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Det holder da ikke at henvise til en side, der har økonomisk interesse i det ene produkt

Det er rigtigt at man skal være mere påpasselig, når oplysningerne stammer fra en forhandler af det nævnte produkt. Du må meget gerne påpege de elementer i artiklen, som faktuelt ikke er korrekte.

Rune

Sådan fungerer virkeligheden jo ikke, det er fortaleren for produktet, der skal kunne dokumentere samtlige gavnlige effekter. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Sådan fungerer virkeligheden jo ikke, det er fortaleren for produktet, der skal kunne dokumentere samtlige gavnlige effekter

Jeg har selv forholdt mig kritisk til artiklen, men finder ingen anledning til at kritisere hverken budskabet eller sagligheden i artiklen.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen som ved om fiskeolie skal behandles lige så nænsomt som hørfrøolie?

Ved hørfrøolie er man jo helt hysterisk og både koldpresser og opbevarer på køl, men det er ikke min opfattelse at det samme sker for fikseolierne? I supermarkederne er fiskeoliekapslerne ihvertfald ikke opbevaret på køl og der står heller ikke på pakken at de er koldpresset.

Så hvis jeg skulle købe de billigere fiskeolier, ville jeg først finne ud af om fedtsyrerne i det hele taget var intakte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share