Protein i sæd?


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Hey dogg´s..

Det er vist noget med at sperm indeholder 90% protein. Så var det jeg kom til at tænke på noget!.. Kan det så virkelig passe at hver gang man tar´ en spiller bruger kroppen nogen af det protein man burde bruge til at opbygge sine muskler, på af udlade sæd?.. For så kunne det godt ske jeg skulle til at skære lidt ned :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Well når man er på SU har man ikke råd til at tage en "ekstra" shake.. Men jeg tænke på om nogen havde lidt videnskabeligt viden inden for området..

Og nej TCO, jeg har ikke tænkt mig at gøre min shake ekstra "spændende" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og nej TCO, jeg har ikke tænkt mig at gøre min shake ekstra "spændende" :lol:

B)

Bortset fra det, har det på et tidspunkt blevet drøftet her på mol at hvis man ikke kommer i en uge eller derover vil ens testosteron niveau blive hævet....

Link to comment
Share on other sites

...men kæresten må da gerne få den ekstra "spændende" shake... :santa2:

NÅ! Men jeg kunne da forestille mig at kroppen prioriterer sæddannelsen højere end muskelopbygning, så mon ikke din frygt er velbegrundet? Muskelopbygning sker kun når der er overskud ift alle andre processer, så vidt jeg ved... Men det er et gæt og har ingen ref. på det.

Men det andet spm er så om man rent faktisk danner mere sæd fordi man kommer oftere.. det ved jeg ikke om holder - jeg tror at sæddannelsen er rimelig konstant - afhængig af hormonniveau naturligvis..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke blive enige om at problemet nok må være ret begrænset - sådan i forb. med forbruget af protein.

Størstedelen af sæd er også vand.

Så vidt jeg ved danne kroppen hele tiden nye sædceller (noget med begrænset holdbarhedsdato :bigsmile: ) uanset og du "ta'r en spiller eller ej"

Og så hører emnet bedre ind under kost og kosttilskud (hvis ikke off topic :) )

Link to comment
Share on other sites

Lidt info. :lol:

Sædproduktion Vædderlam bliver kønsmodne i 4 til 6 måneders alderen afhængig af ernæring og lyspåvirkning, således bliver sent fødte lam relativt tidligere kønsmodne end tidligt fødte lam. Vædderlams sædproduktion er dog ikke helt af samme størrelse som ældre vædderes. Et ejakulat fra en voksen vædder er fra 0,8 til 1,5 ml og indeholder fra 2 til 6 milliarder sædceller pr. ml. Da der kan opsamles 2 til 3 ejakulater pr. dag uden væsentlig nedgang i volumen og koncentration, er den samlede dagsproduktion gennemsnitligt i størrelsesordenen omkring 10 milliarder sædceller. Der regnes normalt med en vædder til 50 får ved naturlig bedækning og med en drægtighedsprocent p å 95. Ved daglig opsamling i 6 måneder kan en vædder ved AI med 200 millioner sædceller anvendes til 9000 får med en forventet dr ægtighedsprocent på 70. Kønsmodenhed Kapacitet Udviklingen af sædceller i testiklerne tager 6 til 8 uger. Sædproduktionen skal ske ved en temperatur på et par grader under legemstemperaturen, og kan derfor ødelægges af febersygdomme. Det samme kan ske, hvis vædderen går inde på en varm dybstrøelsesmåtte i sommermånederne! Sædproduktionen er desuden afhængig af ernæringen, hvorfor væddere bør fodres ekstra i perioden op til bedækningssæsonen med protein og mineraler. En huldkarakter på 4 skal tilstræbes, da væddere i både bedre og ringere huld vil have en dårligere sædproduktion.

Sædcellernes udvikling Sæd fra Scandinavian Genetics til insemination leveres i 0,25 ml mediumstrå . Fortyndingen sker med skummetmælkspulver og æggeblomme tilsat glukose for at give sæd cellerne næring til at modstå nedkøling, eventuel nedfrysning samt efterfølgende optøning og opvarmning og stadigvæk være befrugtningsduelige. Der tilsættes endvidere antibiotika for at undgå bakteriel forurening og 7% glycerin, hvis sæden skal nedfryses for at beskytte sædcellerne. Ved fortyndingen ønskes et så lille inseminationsvolumen som muligt samtidigt med, at sædcellerne skal tilføres tilstrækkeligt med næring. To forhold, der er modsatrettede, men som der til stadighed eksperimenteres med for at opnå bedre resultater. Da det er nødvendigt med en luftlomme for at undgå sprængning af strået ved frysning, er koncentrationen i de frosne strå lidt højere end i strå med fersk sæd. Begge typer er dog beregnet at indeholde i alt 200 millioner sædceller. Fortynding Den ferske sæd forsendes i flamingobokse ved +5°C og skal opbevares uåbnet i flamingoboksen i køleskab indtil brug. S æ den er således opbevaret holdbar i 24 timer. Den frosne sæd opbevares i flydende kvælstof i specielle beholdere og har ubegrænset holdbarhed. Opbevaring og holdbarhed

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt sige at der er meget protein i sæd. Eller rettere at der kan komme meget protein ud af en klat... forklaring:

Ifølge Chilinet betaler Cryos 300 kroner pr. klat.

Og for 300 kroner, kan man jo som bekendt købe flere kg højkvalitetsproteinpulver hos enhver proteinpusher...

Så tænk lige over dét boys and girls, før I henholdsvis afleverer eller modtager (indtager ;)) de dyre dråber i fremtiden :lol::lol:.

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share