albueproblemer igen igen


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Nå, jeg kan først komme til doktormanden på tirsdag <_<

Vil der være nogen ide i at prøve med lidt ibuprofen?

Egentlig har jeg det lidt sådan, at jeg godt vil kunne mærke hvis der er noget galt - og ikke være i en lykkelig uvidendhed af drugs ;) , men hvis ibu'en ligefrem kunne ske at hjælpe på problemet var det nok ikke så tosset.

Link to comment
Share on other sites

Hej BøB

Meget mystisk øvelse :)

Hvis jeg laver den rigtigt så giver det en lidt pudsig fornemmelse i spidsen af pegefingeren og langemand. Intet fra albuen.

Har du en nærmere beskrivelse af den øvelse og hvad det konkret er den gør?

Bump... jer er lige med på en sniglytter, og og tænkte om der ikke var nogen der havde en uddybning til den der underlige øvelse?

Har også problemer med min albue, og det "hviner" meget ved mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Så er den gal igen :(

Som jeg også skrev i min log var jeg til lægen lidt før jul. Irriterende nok var det næsten gået over på det tidspunkt, så det lykkedes ham ikke at fremkalde nogen smerter. Let inflammation var dommen og behandlingen var ro til leddet.

Det fik det også i over 2 uger omkring jul og nytår, men allerede efter første træning i sidste uge fornemmede jeg så småt problemer igen. Der var dog ikke rigtigt noget resten af ugen.

Gårsdagens træning gik fint, og jeg mærkede intet under selve træningen, men allerede fra jeg sad i bussen på vej hjem begyndte jeg at fornemme problemer. Siden da har den givet sporadiske jag af smerte. Jeg fornemmer ikke noget særligt når den er i ro, men der skal ikke meget til for at den gør avs. Det er bare svært for mig at finde ud af præcis hvilken bevægelse der foresager det.

Generelt føles det nærmest som om albuen kunne finde på at bryde sammen når som helst, og det er bare ikke fedt. Det er måske ikke SÅ alvorligt nu, det virker bare som om det kun kan gå én vej hvis jeg ikke får gjort noget SNART.

Mine muligheder som jeg ser det:

Endnu en tur til lægen i håb om at få noget medicin eller en henvisning til folk med forstand på problemet.

Købe ibuprofen selv og prøve det en uges tid eller to.

Selv tage kontakt til en fys eller hvem der måtte være relevant.

Og så er der et par glas glucosamin på vej til mig, så det giver jeg også en chance uanset hvad. Det kan næppe gøre nogen skade. ;)

Link to comment
Share on other sites

Og så er der et par glas glucosamin på vej til mig, så det giver jeg også en chance uanset hvad. Det kan næppe gøre nogen skade. 

Du må meget gerne skrive om det hjælper. Jeg synes dog at have læst et sted, at der kunne gå op til 4 uger, før at virkningen træder i kraft, så der skal nok lidt tålmod til.

Link to comment
Share on other sites

Og så er der et par glas glucosamin på vej til mig, så det giver jeg også en chance uanset hvad. Det kan næppe gøre nogen skade. 

Du må meget gerne skrive om det hjælper. Jeg synes dog at have læst et sted, at der kunne gå op til 4 uger, før at virkningen træder i kraft, så der skal nok lidt tålmod til.

Det kan jeg love dig jeg gør. :bigsmile:

At tage glucosamin svarer vel også mest til at stille byggestenene til rådighed, så kroppen kan genopbygge det ødelagte, og det tager naturligvis lidt tid. Før GetBig måtte gå over til at sælge det som "teknisk råvare" mener jeg der stod at der godt kunne gå et par uger før man mærkede forbedring. Det var så i øvrigt ikke GB je købte hos, fordi jeg foretrak at kunne tage det som piller og GB var lige lovlige dyre på det punkt, men jeg brugte dem lidt til research.

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP min ven... jeg har selv haft en del albue-knas... er ret sikker på det kom af squat og blev forværret under bænkpres... selvom jeg begyndte at holde bredere i squat gik det ik væk... så måtte jeg jo prøve mig frem og fandt frem til at cambered-bar-squat ikke gjorde avs... så fik jeg det meeeeget bedre :w00t: (lyder som en dårlig reklame :tongue: ) men det er skam rigtigt... jeg skal jo ikke sige om problemet er det samme hos dig men har du mulighed for cambered-bar-squat??

Link to comment
Share on other sites

Hvor købte du så? Link pleeeeease :cry:

:)

http://www.pharmacy2u.co.uk/

Anbefalet af Hr. Kirschebrandt (undskyld hvis det er stavet forkert Hr K. :bigsmile: )

Søg efter glucosamin i søgefeltet

Jeg købte det tilbud de har med 3 glas for 2's pris. 90 piller á 1g i hvert glas. I alt incl porto £ 28,-

Bestilte igår, har idag modtaget mail om at det er sendt.

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP min ven... jeg har selv haft en del albue-knas... er ret sikker på det kom af squat og blev forværret under bænkpres... selvom jeg begyndte at holde bredere i squat gik det ik væk... så måtte jeg jo prøve mig frem og fandt frem til at cambered-bar-squat ikke gjorde avs... så fik jeg det meeeeget bedre :w00t: (lyder som en dårlig reklame :tongue: ) men det er skam rigtigt... jeg skal jo ikke sige om problemet er det samme hos dig men har du mulighed for cambered-bar-squat??

Zoa, min væææn :bigsmile:

Som nævnt er det i denne omgang kommet EFTER en træning med bænkpres. Der var ingenting under eller efter squat i søndags.

Vi har ikke noget chambered-bar, men det er vel heller ikke nok bare at skifte til den, hvis bænken skulle forværre problemet.

:(

Link to comment
Share on other sites

Arhh bænken siger du... er det monstro fordi du banker så meget igennem at dine albue-led "næsten" hyperekstenderer i lock-out? jeg har selv haft det problem men bruger nu Anyone's miniband og det gør at jeg sagtens kan banke igennem da jeg bliver bremset i toppen... ved ikke om det er der dit problem ligger? ;)

Link to comment
Share on other sites

Arhh bænken siger du... er det monstro fordi du banker så meget igennem at dine albue-led "næsten" hyperekstenderer i lock-out? jeg har selv haft det problem men bruger nu Anyone's miniband og det gør at jeg sagtens kan banke igennem da jeg bliver bremset i toppen... ved ikke om det er der dit problem ligger? ;)

Tough one :unsure:

Det er vist sjældent der er voldsomt meget fart på min bænkpres, men det er vist rimeligt at antage den er højest i toppen (mine super-triceps :lol: )

Jeg synes dog ikke det virker som om jeg ligefrem hyperextenderer albueleddet.

Det kunne faktisk være pænt skæg at begynde at lege med bands i centret. Folk vil tro jeg er idiot :lol:

Jeg kunne prøve at lade være med at presse helt til lockout, men jeg forestiller mig det nemt kan betyde at jeg begrænser den kraft jeg bruger på resten af løftet også - og det er noget skidt.

Det bliver da i øvrigt også noget værre rod, hvis jeg forsøger 3 forskellige ting for at få albuen i orden igen. Hvis det virker er det jo fint, jeg ved bare ikke hvad at de tre ting der gjorde forskellen.

Link to comment
Share on other sites

hrmm..

det lyder ikke godt...kunne løsningen være helt at droppe bænk en 2-3 uger, og så træne let for blodgennemstrømningen omkring det skadede område. jeg læste engang en artikkel af Larry Scott, hvor han skrev at når man blev skadet skulle man ændre på sin træning med det samme,og lægge fokus på at få en god blodgennemstrømning i det skadede område og så undgå alt der gav smerter.

Link to comment
Share on other sites

hrmm..

det lyder ikke godt...kunne løsningen være helt at droppe bænk en 2-3 uger???

Hvis der var en rimelig sandsynlighed for at det ville hjælpe, så JO.

Men jeg har jo lige holdt over 2 ugers total pause, hvor det eneste jeg lavede i hele perioden var ca 2x10 minutters kasten lidt rundt med sandsæk (dvs primært squat og skulderløft) ;)

Det føltes aldrig som om den kom sig helt og som sagt dukkede der også hurtigt problemer op da jeg startede igen på trods af at det må betegnes som en let opstart. Bænken startede med sæt á 3 reps med 72,5kg tror jeg nok, og min 3RM er 100kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft albueproblemer i forb. m. triceps-ting. Jeg havde en god oplevelse med helt at droppe den dumme øvelse og finde en erstatningsøvelse. Og hvis man ikke kan de - så lad det for guds skyld få ro i en-to uger.

Blackmoores tråd om at sørge for blodgennemstrømning kan være fint nok. Men så ville jeg gå meget langt ned i vægt, så der absolut ingen yderligere smerter er.

Ipren er nok osse en god ting, men hvis vi nu har med en indeklemt nerve at gøre, så hjæper det nok ikke det vilde....

Link to comment
Share on other sites

Ja..endelig, så langt ned i vægt at der er zip smerter, og sørge for at området holdes varmt ..

men måske burde Max smutte forbi en proff hvis det bliver ved med at være så surt.

Problemet er jo også at i hvert fald denne gang er det kommet efter selve træningen, så jeg kan ikke sige det er EN bestemt øvelse. Så ville næste skridt være enten at droppe en øvelse af gangen over en periode og se om der var bedring.

Er 2 ugers hvile ikke rimelig lang tid HVIS vi taler om en mindre inflammationstilstand?

Jeg er noget i tvivl om hvad kan jeg få ud af endnu et smut til doktormanden. Sidste gang sagde han jo at jeg skulle tage en pause og så træne med lav vægt og mange reps :baaa:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share