zercher squat/dødløft


Thomas B
 Share

Recommended Posts

Jeg har et link til en video hvor Jason "Deepsquatter" Burnell laver zerchersquat. Zercher dødløft eller zercher lift, kan de fleste godt glemme, da det kræver afsindig smidighed. Desuden er skadesrisikoen rimelig stor da det er tæt på umuligt at undgå at man runder ryggen for at komme i position. Meningen er nemlig at man skal ned og hente stangen på gulvet, ved at stikke armene ind under, så man holder stangen ligesom på videoen. Zercher squat derimod, er en kanon hjælpeøvelse, hvis man ikke har alt for svage arme. Den har det med at trække godt i ryggen, og den træner derfor mere ryg end ben. Louie påstår i hans første squat og dødløft video, at zercher squat kan give dig 20 ekstra kg i dødløft, hvis du inkludere den som max effort øvelse.

Jason "Deepsquatter" Burnell zercher squats

http://www.deepsquatter.com/strength/zercherdance.rm

Hans lille psyko dans til musikken, er ikke en del af selve løftet. Bare så i ikke tror i skal stå nede i klubben, og indlede løftet med en lille svingom ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Som Thomas J nævner er Zercher-squats hårde for armene - men hvis man bruger rigeligt med polstring (håndklæder ell. lignende) slipper man for de værste smerter!

Zercher-squats er en god assistanceøvelse til f.eks. stenløft!

Ud over TJ´s link - har J.V. Askeem også nogle artikler om emner på sit site.... du har jo linket allerede...

hej...

Link to comment
Share on other sites

Tak skal I ha´. Nu hvor jeg ser hvordan øvelsen laves, kan jeg pludselig forstå hvordan jeg kunne glemme det! Det ligner ikke en øvelse jeg kommer til at bruge meget tid på :D

Jeg vil kigge lidt på Akseems hjemmeside, måske han kan få mig på andre tanker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share