Forstuvet finger


proteinfræseren
 Share

Recommended Posts

Hey Folkens

Så var jeg sku uheldig igen. Denne gang gik det ud over min ene ringfinger, som jeg forstuvede og selvom det nok lyder både pivet og ynkeligt så har jeg godt nok lidt af et problem med at træne med skaden. :( :chicken:

Jeg kan heldigvis stadig træne stort set alle de øvelser der ikke kræver at jeg skal bruge fingrene til grebet dvs. de øvelser hvor stangen ligger i hånden på en istedet for at man skal gribe hårdt omkring den. Pt har jeg selvfølgelig droppet DL og alle mine rygøvelser da jeg hverken kan eller vil mønstre den styrke, og derved også den smerte der følger med, i mine fingrene.

Mit problem er selvfølgelig at min grebstyrke er lig nul og jeg kan hverken træne bent over BB rows, chin-ups eller træk til brystet, faktisk kan jeg ik træne noget som helst ryg.

Mit spørgsmål er om i har nogle rygøvelser jeg kan træne uden at ligge belastningen unødigt på mine fingre? Eftersom jeg elsker at træne ryg er det lidt af et problem for mig.

fræs klovn

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige komme med nogle øvelser, men det kan da være at et par power hooks kan hjælpe dig. Har ikke selv prøvet dem, men jeg går ud fra at man stadig skal holde lidt selv, så jeg ved ikke om det er nok til dødløft, men det kan måske være nok til f.eks. pulldowns.

De kan købes her

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Ganske almindelige straps kunne være en løsning.

Gode øvelser kunne være pullover, eller pulldown med strakte arme der begge arbejder med latissimus dorsi. Hvis du har en maskine der hvor du træner som træner som tager fat i bagsiden af skulderen (i S.A.T.S hedder den rowing torso), påvirker den fint alle musklerne omkring skulderbladet.

God træning :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at lyde som en arrogant stodder, men jeg brækkede langefingren på et tidspunkt, og jeg havde ikke de store problemer med rygtræningen... Det nev da lidt i den, men værre var det ikke...

Lagoon

Jeg vil da nok mene at man bør give sin fingre ro, hvis de er forstuvet eller brækket. ;)

Link to comment
Share on other sites

Som udøver af en sport hvor forstuvede fingre/fingre af led er en hyppig skade vil jeg da lige bidrage med mine egne erfaringer. Når skaden sker skal der is på med det samme (ikke så relevant her). Man kan have isposer med i tasken til træning. Evt. kan brun sæbe hældes ned i en frostpose og smides i fryseren. Efter et par timer er sæben mere eller mindre stift og den kan formes efter behov.

Genoptræningen bør foregå til smertegrænsen. Når en stikkende/skærende smerte opstår, skal man stoppe. Du kan klemme om en tennisbold, ler eller klemme den pose sæbe du tidligere har lavet. Noget materiale der er let at klemme sammen er bedst. Jeg kan anbefale at bruge noget der fylder hele håndfladen ud (ikke COC). For mig går det hurtigere med at fjerne forstuvningen når musklerne bliver brugt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share