Træning uden hjælpemidler


Cmsite
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en knægt på 17 der er interesseret i at træne mine mavemuskler og overarme. Jeg har bare et problem, for jeg bor ude på landet, og har ikke rigtig mulighed for at træne med de forskellige maskiner som nu findes i et motionscenter.

Jeg har lavet lidt armbøjninger, og lidt mavebøjninger, men er der noget jeg bør gøre ud over det, og virker det i det hele taget? Jeg kan godt få fat i en håndvægt, men det er nok også det eneste hjælpemiddel jeg har.

Jeg er åben over for alle forslag.

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Du bor ude på landet, så umiddelbart vil jeg mene at du er godt stillet. Find noget tilpas tungt og håndterbart og løft det så. Kig evt. i MOL's øvelserbibliotek som findes her og prøv og se hvordan disse øvelser kan laves med de ting som du selv har til rådighed eller kan skaffe. Sække med korn, bjælker, spande, ja, hvis det kan løftes, så kan det bruges. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet mig selv et lille træningskema, som self. bærer præg af at jeg har forholdsvis få hjælpemidler.

Jeg har læst en artikel der siger at man som nybegynder bør træne 3 gange om ugen, og hver gang lave 4 sæt med hver øvelse. Derfor prøver jeg at følge det nogenlunde, men jeg vil dog måske droppe den 3 dag, hvis jeg kører surt i det.

Træningsskema

Jeg træner Tirsdag, Torsdag og Lørdag, med Lørdag som den ekstra, jeg evt. kan fjerne hvis jeg kører sur i det.

Mit program er flg:

4sæt med 5 løft i hver hånd, med en 10kg's spand.

4sæt med 5 alm. mavebøjninger, hvor jeg holder mig i luften i ca. 10 sek. pr. gang.

Jeg vil meget gerne have feedback på dette program. Jeg er kun interesseret i at træne mavemuskler og overarme/brystmuskler. Er det for lidt, eller for meget???

Alt kritik er velkommen.

Link to comment
Share on other sites

hehe hvis det er dit "program" skulle du måske finde en anden interesse end styrketræning hvis du kommer til at køre træt i det :lol: Det kan ikke tage mere end 10 min pr gang jo.

Jeg synes du skal revurdere det og evt smide liiiidt flere øvelser - i det mindste chins. Hvis jeg var dig villle jeg lave 3-4 sæt chins min hver anden dag. Armbøjningerne synes jeg også du skal beholde.. (chins =kropshævninger forresten)

Men cmsite, kom ind i kampen. Du skal sku træne hele kroppen, ikke kun overarm og mave. :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Forresten når du siger mavemuskler, mener du så både abdominals (6-pack'en) eller også brystet?!? Der er jo en væsenlig forskel.

Og mht overarm, går jeg ud fra du kun mener biceps og ikke biceps eller?!?!

Anyway, vil igen opfordre dig til at få trænet nogle flere muskelgrupper. (skulder, ryg, ben, osv)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se hvad I mener, men det er begrænset hvor mange hjælpemidler jeg har!

de såkaldte "chins" kan jeg dog sagtens lave....men giver de noget????

Jeg bor og arbejder på en gård, så meget får jeg automatisk, så jeg er f.eks. ikke interesseret i at træne ben osv.

Ja, det må være bisceps jeg vil træne, men det går sgu fint med et par spande med korn ;)

Men jeg er da åben for forslag....disse skal dog være mulige for mig, da jeg som sagt ikke har adgang til et motionscenter :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bor i nærheden af en skov, kan du måske bygge et komplet træningscenter ude i skoven - det har denne svensker gjort: http://tsampa.org/training/toffesgym/.

Skal det være indendørs, og du er fiks til sløjd, så er der her et par tips til at bygge din egen træningsstation i træ: http://www.angelfire.com/hi5/aljn/ - mod et lille gebyr ;).

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

Årh... hvor er du flink :bigsmile:.

OK - her er nogle ideer til træningsudstyr, som ikke kræver lige så meget forberedelse: http://www.aw-bc.com/fitness/chest.html ;):lol:.

Øvelse 3 kan du måske få din far til at hjælpe med.

Abdominals kan du træne når du puster grise op... :santa2:

:xmas:

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Jeg bor og arbejder på en gård, så meget får jeg automatisk, så jeg er f.eks. ikke interesseret i at træne ben osv.

Hvad er din motivation for kun at træne bryst, arme og mave? Det bliver man hverken særlig massiv eller særlig stærk af... <_<

Kom da igang med at dødløfte og squatte ting og sager på din farm!! :santa2:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare et problem, for jeg bor ude på landet, og har ikke rigtig mulighed for at træne med de forskellige maskiner som nu findes i et motionscenter.

Jeg tænkte lige på at hvis du bor ude på landet, så har du sikkert et DLG-kundenummer. Og det skaffer dig en helt gratis sandsæk:

DLG sætter fokus på nemmere håndtering af sandsækken.

To løftestroppe - nemmere og hurtigere håndtering.

Easy Tei - gør sandsækken nem at fylde og tømme med alle slags materialer.

Yderst holdbar - UV-stabilitet i 10 år.

Lille og let - Vejer og fylder ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg lige haft influenca her i julen, hvor jeg havde omkring 40 i feber.

Kan det ødelægge ens rytme, eller er det så let som ingenting at komme igang igen??

Skal siges at jeg har været syg i 3dage og jeg er først ved at blive bare lidt rask nu!

SÅ langt du er, og lidt du træner gør det ikke det store..

Køb en Bænk, en stang og vægte og ellers indret dit eget gym derhjemme.. Hvis du kan dødløfte, squatte og bænke så har du hvad du skal bruge til at vokse.

Udover det er det vel ikke så svært selv at finde en jernstang eller lign. og sætte den op til at lave chins, og lave nogle stænger så du kan lave dips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share