200 gentagelser


adj
 Share

Recommended Posts

ja hej, hvordan vil lette vægte påvirke muskelfunktionen? muskelmassen?

tager jeg f.eks 200 gentagelser med 1,5 kg vægte, hvad er virkningen så, for jeg store muskler, stærke muskler, udholdende muskler....?????

hvis du kan må du gerne give dybere forklaring :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Med 200 reps og lette vægte opbygger du stort set kun udholdendehed, og de ting der følger med (kapillarisering osv.). Du opbygger tæt på ingen masse. Styrkeudbyttet er stort set lig nul, da man ikke aktivere de store motoriske enheder som indeholder mange type II fibre.

Hvad håbede du på at opnå med så mange reps ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Med 200 reps og lette vægte opbygger du stort set kun udholdendehed, og de ting der følger med (kapillarisering osv.). Du opbygger tæt på ingen masse. Styrkeudbyttet er stort set lig nul, da man ikke aktivere de store motoriske enheder som indeholder mange type II fibre.

Hvad håbede du på at opnå med så mange reps ??

Thomas

ikke noget, jeg kunne bare ikke finde noget skrevet om emnet

Link to comment
Share on other sites

Med 200 reps og lette vægte opbygger du stort set kun udholdendehed, og de ting der følger med (kapillarisering osv.). Du opbygger tæt på ingen masse. Styrkeudbyttet er stort set lig nul, da man ikke aktivere de store motoriske enheder som indeholder mange type II fibre.

Hvad håbede du på at opnå med så mange reps ??

Thomas

ikke noget, jeg kunne bare ikke finde noget skrevet om emnet

ups!!! forkert smiley ...eller grumpy ha ha

Link to comment
Share on other sites

Du vil sikkert få stor DOMS. Engang i skoletiden deltog jeg i en konkurrence om hvem der kunne lave flest knæbøjninger. Efter et par hundrede blev vi eninge at man kunne lave mange og at nu stoppede vi. Efter et par dage var det et stort projekt at sætte sig i en stol og der gik langt over en uge før lårene var normale igen.

Link to comment
Share on other sites

stødte på denne artikel om emnet og ville lige høre jeres mening om den: 100 Reps to Bigger Muscles

hvor stor vægt ligger i capiller densiteten i musklen ? har nogen af jer nogen erfaring med at køre den slags programmer ? efter fin progression masse og styrke mæssigt med fullbody 5x5 en måned begynder jeg faktisk at føle temmelig meget træthed og dårlig restitution så jeg overvejer at prøve at bruge den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører i perioder 100 rep i øvelser, efter at have fået linket til samme artikel - dog kører jeg dem ikke helt præcist som stod i artiklen.

Jeg kører de 100 rep ved siden af min almindelige træning, og ikke samme dag som jeg skal træne den pgld. gruppe - dog er "100 rep" ikke lige nødvendigvis antallet jeg kører - 100 rep frontsquat er forholdsvis hårdt, så i den øvelse kører jeg måske 30 rep som max - hvor jeg så bliver ved indtil jeg rammer 100.

Jeg gør det dog ikke udfra et masse-synspunkt, men mere som "teknik-træning" - og på den konto synes jeg det holder - og er en god variation til de almindelige få reps.

Det jeg oplever er at jeg rent faktisk får DOMS, men det er andre steder - hvorfor jeg bilder mig ind at det er en god ting for eventuelle hjælpemuskler. Jeg synes ihvertfald det er godt for teknikdelen - og når jeg har øvelser som driller mig ( hvilket sker fra tid til anden ) så kører jeg "100 rep" ved siden af, så min hjerne ligesom kan fatte øvelsen.

Men om det skulle give masse aner jeg ikke, det giver god stabilitet i øvelserne synes jeg, og jeg tror ikke at den udholdenhed man træner er en dårlig ting i sin vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share