Regler i ARMLÆGNING


manasurfer
 Share

Recommended Posts

Nu har vi efterhånden haft en rigtig god diskussion om hvilke muskler og udførelsen i forbindelse med armlægningen! Men jeg syns at vi mangler reglerne til denne sport!

Er der nogle der kender dem?

P.s. "Devious Builder" indlæg med overskriften "Muskler til armlægning?" anbefales at læses igennem først. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Her er konkurrence reglerne for American Armsport Association:

ARTICLE XII - SECTION B - RULES FOR COMPETITION

All members of the American Armsport Association at all sanctioned events must abide by and adhere to the following listed competition rules at all times.

1. Free hand must be in contact with the peg at all times.

2. Shoulders must be square to the table before start of match.

3. Competing elbow must be placed on the elbow pad at all times.

4. Thumb knuckles must be showing on competing hands before start of match, unless both competitors agree otherwise.

5. Within the one minute time limit, competitors may start any way they like, i.e. with a “high” grip covering thumb knuckles or in a “hook” position if both competitors are in agreement.

6. Referee must be able to pass closed fist between biceps and forearm of competitor before start of match.

7. Competing wrists must be straight before start of match.

8. Gripped hands must be in center of table, in line with pegs.

9. Competitors must have both feet on the floor under the table for sit down competition.

10. Competitors must keep one buttock on the seat in sit down competition.

11. Competitors must equal their opponent’s side and/or back pressure before start of match, if possible.

12. A period of one minute will be allowed to grip properly.

13. Referee's grip must be administered after one-minute time period has lapsed.

14. No movement will be allowed during or immediately following administration of referee's grip.

15. Competitors may waive the one minute time period if both agree, thereby starting the match in a referee’s grip before one minute has lapsed.

16. Audible signal given by referees must be "ready, go".

17. Competitors may not intentionally delay the competition.

18. A thirty second rest period may be permitted after a slip grip or foul upon referee's discretion.

19. Competitors must be stopped if believed to be in "break arm" position.

20. Competitors may not use any part of the body to pin their opponent.

21. Competitors may not intentionally slip grips.

22. Competitors may not intentionally attempt to cause a foul for themselves after the “go”, i.e. picking up elbow.

22. Competitors may not intentionally attempt to cause a foul for their opponent, i.e. shoving of elbow.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

reglerne for armwrestling kan i se på tv2 i nov om torsdagen på ligepå og sport....jeg sommhar dyrket armwrestling i 6 år tager nu turen sammen med tv2 til World armwrestling championsship i manchester fra 29 okt - 5 nov 2006.

grunden til tv2 tager med er at vise at armwrestling er en sport ...og ikke noget værtshus fis...

LIVE TO PULL!!!

tONNI

Link to comment
Share on other sites

reglerne for armwrestling kan i se på tv2 i nov om torsdagen på ligepå og sport....jeg sommhar dyrket armwrestling i 6 år tager nu turen sammen med tv2 til World armwrestling championsship i manchester fra 29 okt - 5 nov 2006.

grunden til tv2 tager med er at vise at armwrestling er en sport ...og ikke noget værtshus fis...

LIVE TO PULL!!!

tONNI

Kan du ikke tage forbi Kenneth Jays log og så aftale noget træning med ham.... han får vist ikke noget udfordring fra os andre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kan du ikke tage forbi Kenneth Jays log og så aftale noget træning med ham.... han får vist ikke noget udfordring fra os andre :w00t:

ja for pokker!! det ville være fedt med noget seriøs pulling! Jeg mangler træningsmakkere...

Hvis du har lyst til en anden træningsmakker så smid mig en mail på [email protected]

/KJ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hvor meget er teknik og hvor meget er styrke i armlægning?

Kunne man fx forestille sig at Kenneth Jay kunne lægge /Niels herinde fra ned i armlægning, selvom /Niels må siges at være den klart stærkeste ????

:smile:

Ja, det tror jeg sagtens man kunne forestille sig! Og hvad mener du i øvrigt med 'klart' den stærkeste???

Link to comment
Share on other sites

Ja, det tror jeg sagtens man kunne forestille sig! Og hvad mener du i øvrigt med 'klart' den stærkeste???

Manden bænker og squatter over 300kg, så selvom Kenneth er stærk, så er der vidst ingen tvivl der :wink:

Men du har da ret i at, Kenneth nok er mere stærk i de specifikke armlægnings muskler. Stærke underarme og pullstruktur.

Så tror også at Kenneth Jay ville vinde en sådan dyst.

Men der er jo ingen der ved det før de har prøvet :w00t::superman::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Manden bænker og squatter over 300kg, så selvom Kenneth er stærk, så er der vidst ingen tvivl der :wink:

Men du har da ret i at, Kenneth nok er mere stærk i de specifikke armlægnings muskler. Stærke underarme og pullstruktur.

Så tror også at Kenneth Jay ville vinde en sådan dyst.

Men der er jo ingen der ved det før de har prøvet :w00t::superman::tongue:

Det var også min pointe. Alt respekt for /Niels, men jeg tror ikke, at 300 kg i bænk og squat (i udstyr?) har ret stor overførsel til armlægning. Der er det nok bedre med one arm pullups, kettlebell snatch og mange af de andre ting som Kenneth laver - og så selvfølgelig specifik armlægningstræning.

Jeg er mere interesseret i at se Kenneth Jay VS Armbender :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det var også min pointe. Alt respekt for /Niels, men jeg tror ikke, at 300 kg i bænk og squat (i udstyr?) har ret stor overførsel til armlægning. Der er det nok bedre med one arm pullups, kettlebell snatch og mange af de andre ting som Kenneth laver - og så selvfølgelig specifik armlægningstræning.

Jeg er mere interesseret i at se Kenneth Jay VS Armbender :cool:

255kg i Raw bænkpres + den hårdhed og styrke man får i skulder og triceps af at ligge så ofte med +300kg i hånderne tror jeg også betyder en del.

Men ja. Det ender sgu da med at blive sådan en. Min far er stærkere end din far diskussion :laugh:

Link to comment
Share on other sites

255kg i Raw bænkpres + den hårdhed og styrke man får i skulder og triceps af at ligge så ofte med +300kg i hånderne tror jeg også betyder en del.

Men ja. Det ender sgu da med at blive sådan en. Min far er stærkere end din far diskussion :laugh:

Igen enig! :laugh: Og ingen tvivl om, at Niels er en stærk satan... det var bare den bemærkning med 'klart' stærkest som jeg liiige bed på! Jeg har en bekendt som både squatter og dødløfter omkring de 200 - vist også over 200 i udstyr. Han kan ikke lave en (1!!!!) eneste pullup og har en PR på 3 dips...... så er man bare ikke stærk (nok) i min bog!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

well well jeg var nok ikke klar nok i min formuering. Du har da ret i at /Niels ikke er "klart den stærkeste" i enhver disciplin som fx chins, pushups, dips osv. Kenneth og andre er måske endda endnu stærkere i de specifikke muskler som omhandler armlægning, som Troels også er inde på...

Men mente mere at /Niels vel må betegnes som den stærkeste i de discipliner man traditionelt måler styrke i (bænkpres, dødløft, squat)...

Min egen ringe armlægningserfaring viser at dem som typisk er de stærkste in the gym med traditionelle øvelser som skulderpres, bænkpres, squat, osv. også er klart de stærkeste til at lægge arm.. Selvom de øvelser man normalt laver, når man træner med vægte, ikke har ret meget med decideret armlægning at gøre..

:smile:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share