5 rep program...


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg tror mange finder det mere bekvemt at træne 5x5 og knap så anstrengende som når musklerne svier, brænder, og syrer til som er det der sker ved et højere antal gentagelser.

Personligt finder jeg ikke 5x5 programmet optimalt til at øge masse.

Og dog ved nogle øvelser som f.eks militær press, front squat, dødløft træner jeg personligt sjældent over 5 gentagelser i og med man ved høje gentagelser når at udtrætte de stabiliserende muskler førend de store muskelgrupper giver op.

Der er næsten ikke andet for en at prøve det Zoater.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

--> Zoater

Din opfattelse af rep er god nok(forudsat det er RM vi snakker om).

Sørg for at variere din træning så du ikke altid kører 5x5. Variation har ikke så stor betydning, hvis du er nybegynder, men jo mere trænet du er desto vigtigere er det. Kør evt en måned med men den belastning og skift derefter til en anden intesitet. Træn en relativ stor del af din tid med 6 - 12 RM belastninger, da det er de generelle anbefalinger for muskelvækst og sørg for at pauserne ikke bliver for lange (omkring 1- 2 min +/-). Du kan med fordel også variere dit øvelsesvalg sålænge at du primært holder dig til multiledsøvelserne.

mvh

Oliver

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share