IIX superkompensation


Gyver
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Af ren nysgerrighed ville jeg lige høre om styrkeløfterne og OL-løfterne herinde egentlig gør brug af IIX overshooting i træningen op til konkurrencer??

Nu har vi jo læst Thomas J postulere periodisering mange gange, så jeg kunne da forestille mig at han evt. gør brug af det??

Er det både gavnligt i styrkeløftene og OL-løftene at være supereksplosiv, eller har eksplosiviteten mest relevans i OL-løftene??

Nysgerrige Gyver

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en af hovedårsagerne til at man anvender taper træning, når man skal peake. Ved at skære ned på volumen og intensitet de sidste 1-2 uger før en konkurrence, så opnår man fuld superkompensation og er forhåbentlig i top form på dagen. En af grundene hertil, kunne godt være fiber IIx regenerering. Problemet ved det, er bare at man ikke ved hvor lang til det gennemsnitligt tager før fiber IIx regenereringen er sket. Det kommer vel i høj grad også an på hvilken type træning man har lavet den sidste måned eller 2. Så det er lidt et spil i lotteriet. Det væsentlige må være at gå efter en taper periode som giver en væsentlig præstations fremgang.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share