Køb af turbotræner


Fab
 Share

Recommended Posts

Beklager min indforståethed.

En turbotræner er et træningsredskab som man bruger når man træner konditionstræning. Det er ruller som man sætter under baghjulet på sin racercykel, således man kan kan træne indendøre når vejret er dårligt. Vha. racercyklens gearsystem og turbotrænerens variable belastning er det muligt at variere træningsintensiteten.

Til de BB som læser disse sider må jeg må stor beklagelse meddele er der altså heller ikke denne gang var nogen genvej til store køller på armene.

Link to comment
Share on other sites

Hehe Kristian. Det var også min første tanke.

Ok fab, dem kender jeg godt. Men har desværre som sådan intet kendskab til produktet. ikke andet end at det er en rigtig smart ide.

Hmm pumba, ja det er nok sådan en AB AND BACK PLUS POWER 2000 EKSTRA SUPER HYPER NICE BODY TRIMMER AND BLONDE GIRL MAGNET FEATURE SUPPORT.

Jep de virker 100% . Dem er der også nogle stykker jeg kender der har benyttet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Fab

Jeg har selv en Tacx Basic - tror den koster i omegnen af 2000 kr. Den har en helt ok computer som holder styr på cadence, hastighed, belastning (watt), anslået kalorieforbrug, distance og gennemsnit+maks af alle disse.

Et cykelergometer er IKKE velegnet til spurttræning o.l. - det er hovedsageligt til det lange seje tråd.

Hvis du er vild med at cykle og er villig til at ofre mere end en Tacx Basic så er der kommet en fætter som kan tilsluttes computeren og så er det bare derudaf, lidt ala Need for speed, bare med cykler :-)  Du kan f.eks. træne mod Bjarne riis op af en 15 % stigning :-)

Tænk dig godt om inden du køber een - den er fed hvis du cykler meget om sommeren, men bodybike/spinning er også en mulighed?

Mvh AllanT

Link to comment
Share on other sites

Hej Fab,

Jeg vil også klart foreslå en Tacx (desværre fordi jeg ikke kender andre) men den er nem at bruge med din vante cykel og du kan sagtens få et stort udbytte af den ved 3 timer om ugen. Spurt-træning er svært men du kan sagtens køre intervaltræning med (mange) forskellige intensiteter. Jeg har selv brugt den billigste model (omkring 1000,-) hvis man en gang imellem tæller sin pedal-frekvens er det ganske udemærket. Hvis du oveni har et pulsur er du godt rustet.

God tur

Sander

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share