Fedt%


Iftar
 Share

Recommended Posts

OK...i dag fik jeg målt mit fedt% og blev lidt skuffet da jeg så resultaterne. For 1½ måned siden fik jeg også målt fedt% og kan nu se at jeg har fået mere fedt på kroppen og tabt muskelmasse. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan have tabt muskelmasse når jeg på det sidste har indtaget rigeligt med proteiner og ikke så meget fedt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Iftar

Blev du målt med elektriskmodstand eller klemmemåler?

Hvis du blev målt med elektriskmodstand kan mange ting gøre udfaldet anderledes.

Det er modstanden i væsken og elektrolytkoncentrationen som bliver omregnet til fedtprocenten. Hvis du har været dehydreret kan du få en for høj fedtprocent og omvendt med meget væske i kroppen kan give en lav fedtprocent. Hvis du har spist meget dagen forinden kan dette holde på væske i tarmsystemet og give en for høj fedtmåling. Det er vigtigt at tage den under nøjagtige de samme forhold hvergang, dvs, du skal have spist det samme dagen forinden, tage den på samme tidspunkt af dagen og under de samme forhold - først der kan du bruge målingen til noget.

Link to comment
Share on other sites

Sidste gang jeg fik det målt var det en Tirsdag kl. 17. I dag fik jeg det målt ca. kl 13.30.

Blackice:  Jeg har ændret mit program. For en uge siden er jeg begyndt også at træne ben hvilket jeg ikke gjorde før. Jeg er også begyndt med squat og dødløf som jeg heller ikke gjorde før. Jeg har også for en uge begynd at spise rigtigt meget, men det er mest tun, kalkunbryst og mælk samt brød.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share