Bar dips


Growing
 Share

Recommended Posts

Ok. ;)

Hvis det er øvelsen, du prioriterer højest af dine presseøvelser, så vil jeg da anbefale, at du starter med den på dine bryst/triceps dage.

Det er helt klart også en grundøvelse, og vil ikke forringe din øvrige træning.

Du må ikke køre dig død i dem, men nogen gange må du gerne være tæt på.

Har du overhovedet mulighed for at køre med ekstra vægt i dit center?

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeps.. Sørg for at variere lidt mellem de forskellige vægte.. F.eks. Tung mandag, deload onsdag (F.eks. Reps med kropsvægt), og Semi tungt/tungt fredag.. Jeg vil anbefale at du aldrig kører til failure i nogen øvelser.. - Heller ikke dips..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det nu kun var mange rep's man gik efter, så er det efter min overbevisning helt okay at gå til failure - så er det udholdenhedstræning, og der mener jeg bestemt der gælder andre "regler".

Hvorfor???

Jeg ved at Pavel T BESTEMT ikke anbefaler faliure træning hvis man vil øge muskeludholdenheden. Jeg kan anbefale at bruge hans "ladder" system!

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Hvis det nu kun var mange rep's man gik efter, så er det efter min overbevisning helt okay at gå til failure - så er det udholdenhedstræning, og der mener jeg bestemt der gælder andre "regler".

Hvor dælen får du den idé fra? :blink:

Uanset hvad du træner, vil forced reps jo stadig kræve en øget restitutionstid af dit CNS.. Det eneste du vil opnå ved at køre til failure, er højst sansynligt at du på et tidspunkt vil opnå et plateu hvor du ikke kan komme videre, og endda risikerer at du kan tage mindre end du plejer, fordi CNS er overbelastet.. Dette vil så kræve en længere pause eller deload periode at komme over..

Link to comment
Share on other sites

Hvor dælen får du den idé fra? 

Uanset hvad du træner, vil forced reps jo stadig kræve en øget restitutionstid af dit CNS.. Det eneste du vil opnå ved at køre til failure, er højst sansynligt at du på et tidspunkt vil opnå et plateu hvor du ikke kan komme videre, og endda risikerer at du kan tage mindre end du plejer, fordi CNS er overbelastet.. Dette vil så kræve en længere pause eller deload periode at komme over..

Jeg har ikke noget videnskabelig belæg for det jeg siger, så jeg er svar skyldig :) - men jeg har en lidt anden indstilling til det med mange rep (eks. +25); jeg siger ikke man skal eftersøge failure, man skal bare være fandens tæt på 1rep fra failure hvis man vil videre med en hvis hastighed - og når man roder med de størrelser, så hænder det fra tid til anden at man failer.

At CNS skulle overbelastes i den grad du antyder udfra denne betragtning, det tror jeg personligt IKKE på.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Hvis man måske kun træner et par gange om ugen 2 sæt eller sådan noget, så er det nok en idé at gå til failure eller tæt på.

Pavels approach er helt anderledes, det gælder om at lave det tit og lave meget af det.

Hvis man altså skal kunne det så går det ikke at man banker 10 failure sæt af om dagen, men så ville det nok være en idé at følge hans retningslinjer.

Pavel's ladders

Grease The Groove

Link to comment
Share on other sites

Gerne tungt og mange   

Hov så lige at du gerne ville både kunne køre tungt og kunne køre mange...

Du må prioriterer hvad der tæller mest. Vil du tage 20reps med 20kg ekstra? eller vil du hellere tage 10 reps med 30kg ...usw

Du kan jo så bare gå efter at opbygge max styrke, for hvis din styrke forøges, så vil du nok også kunne tage flere med en tung vægt.

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share