Sheiko


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Jeg vil nu prøve kræfter med en sheiko, der er mit første styrkeløfterprogram. :bigsmile:

Det desværre bare temmelig store mangler i en sheiko, når man er BBer.

Derfor vil jeg spæde programmet op med ekstra øvelser for de områder, der ikke bliver ramt. Jeg skal køre beginners 1, og på de 3 dage har jeg tænkt mig at tilføje følgende:

Dag1: 2 sæt chins, 1 sæt rows, 4 sæt læg, 3 sæt bicepscurl og 2 abs

Dag2: 4 sæt læg, 3 sæt biceps, 2 sæt abs

Dag3: 2 sæt chins, 1 sæt rows, 4 sæt læg, 3 sæt bicepscurl og 2 abs

Chins kører jeg for styrke, og holder mig til 3 reps og derunder, da størrelsen på vingerne ikke betyder det store for mig.

Rows bliver kørt med de sædvanlige 10-12x50, der er centrets største vægt. Jeg ved godt, det også går i lattissimus dorsi, men det giver også tykkelse på ryggen.

Læg køres kun for størrelse, og reps vil ligge omkring 8-10.

Biceps er også for størrelse, og vil ligge mellem 6 og 12 reps.

Abs er også kun for størrelse, og vil ligge omkring 10 reps.

Nogen, der har nogen indvendinger eller erfaringer?

Stegger og Foodman starter programmet på mandag, maxer til MOL-træf. Jeg vil også ramme min maxdag til MOL-træf, men synes måske det er lige tidligt nok.

Deres argumentation for at starte så tidligt er, at så kan man smide ekstra hviledage ind i programmet, og det lyder fornuftigt nok. Men selv med en ekstra hvile dag hver uge, vil det give 13 fra det er slut, til der skal maxes. Er det ikke for lang tid?

Og lige et tillægsspørgsmål:

Støtteøvelserne i programmet, køres de på gefühl fra gang til gang?

-Er der noget, jeg har glemt?

Link to comment
Share on other sites

ved ik helt med rows om det er nødvendigt ?

synes selv man blir rigeligt braandt af på sheiko,

så hvis du følger programmet og gir den gaz så er der altså ik plads til meget andet,

sir min erfaring mig ihvertfald... :) jeg smed selv for mange øvelse på...

når du har reppet med 160 i dødløft som du skal med dit max, så er det ik sikkert du har lyst til rows bagefter.... B)

men det må afhænge lidt af din workcapacity...

Link to comment
Share on other sites

Men ellers så er min workcapacity i øvre ryg temmelig ubegrænset. Jeg har aldrig prøvet at have doms i den øvre ryg. :)

Dette kunne jo skyldes, at du er en af mange som har svært ved at ramme ryg og lats med øvelser som rows, chins og pulldowns. Mange bruger stort set kun arme og skuldre når de træner disse øvelser. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes der mangler noget deltarbejde på Sheiko. Det er stort set kun den forreste delt der kommer på arbejde ved BP.

Mht. rows, så havde jeg ingen problemer med at smide en øvelse til lats ind

Det var lige sådan noget, jeg ville høre. Jeg tilføjer lidt ekstra på dag 2. :)

Dag1: 2 sæt chins, 1 sæt rows, 4 sæt læg, 3 sæt bicepscurl og 2 abs

Dag2: 4 sæt læg, 3 sæt biceps, 2 sæt abs 3 sæt lat-raises

Dag3: 2 sæt chins, 1 sæt rows, 4 sæt læg, 3 sæt bicepscurl og 2 abs

Dette kunne jo skyldes, at du er en af mange som har svært ved at ramme ryg og lats med øvelser som rows, chins og pulldowns. Mange bruger stort set kun arme og skuldre når de træner disse øvelser.

Jeg har bare ret små arme.

Men det betyder ikke så meget, for ryggen er sådan set stor nok; den mangler bare lidt dybde.

Link to comment
Share on other sites

Dette kunne jo skyldes, at du er en af mange som har svært ved at ramme ryg og lats med øvelser som rows, chins og pulldowns. Mange bruger stort set kun arme og skuldre når de træner disse øvelser.

Jeg har bare ret små arme.

Men det betyder ikke så meget, for ryggen er sådan set stor nok; den mangler bare lidt dybde.

Hvad har det med størrelsen af dine arme at gøre??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigtvis. Det kan jo være, at dine arme er overtrænede pga at du bruger dem for meget i rygøvelserne.

Jeg tror jeg vil have mærket til det, hvis de havde været overtrænede i 2 år?

-Nej, jeg tror bare, det er min ryg, der fra naturens side, er markant større og stærkere end alt andet på mit sørgelige kadaver.

Edited by Fistandantilus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share