Et rigtigt godt motionscenter


DJB
 Share

Recommended Posts

Hej! :w00t:

Efter at have prøvet selv både i motionscenter og derhjemme med lidt styrketræning, hvor det mildt sagt ikke gik godt, overvejer jeg at søge noget ordenligt og professionelt hjælp.

Derfor vil en personlig træner være det bedste for mig, men spørgsmålet er hvilket center man skal vælge?

Umidelbart hælder jeg mod S.A.T.S, men er der nogen her der har gode erfaringer med dem eller andre???

Jeg gider ikke at starte igen for så at gå fuldstændigt i stå med træningen. Er er så træt af det! :devil:

Håber der er mange her der kan hjælpe mig ;)

Hilsen

DJB

Edited by DJB
Link to comment
Share on other sites

Hej DJB,

Det kommer jo også an på hvad du vil træne! TSK(Taarnby Styrkeløfter Klub) ligger på Englandsvej 221B, tror jeg nok. Der er du 100% sikker på at få god instruktion, så længe du har aftalt det med nogen af dem der træner der. Det er godt, det er billigt, og så ved de hvad de taler om.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej DJB,

Det kommer jo også an på hvad du vil træne! TSK(Taarnby Styrkeløfter Klub) ligger på Englandsvej 221B, tror jeg nok. Der er du 100% sikker på at få god instruktion, så længe du har aftalt det med nogen af dem der træner der. Det er godt, det er billigt, og så ved de hvad de taler om.

Niske

Englandsvej 270, lige ud for Knarreborgvej

Der er dog noget om at de flytter til februar, vist nok ned på løjtegårdsvej et sted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal have tabt mig en heeel del

skal have rettet op på symetrien, :devil::devil:

skal også motionere og ikke bare styrketræning,

få lagt en kostplan/ trænningsplan eller hvad det nu hedder.

Simpelthen starte fra bunden :blink:

Jeg er ude efter en stram rimelig pumpet krop B) har startet lidt i forvejen, men uden stram krop <_<

Det er noget som nok skal kunne frembringe sved på min pande :w00t:

Men er der nogen der har erfaringer med en personlig træner???

Hilsen

DJB

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set en del personlige trænere "in action" i SATS Parken, og min vurdering er at man er bedre hjulpet ved at læse her på boardet, samt føre en logbog (ligeledes her) for at få den dér "der er nogen som følger min udvikling"-motivation.

Hvad med TSK og løb i naturen - det burde kunne give de ønskede resultater...

Link to comment
Share on other sites

Håber ikke du er alt for stor/pumpet, for så bliver du sparket ud af døren med besked om at der er medlemsstop!! <_<

Der ER medlesstop blandt motionisterne!!! Vi kan dårligt være dernede fordi der konstant er stopproppet!

Jeg er ikke verdens største bøf, men jeg bliver nu heller aldrig kaldt lille. Den eneste grund til at jeg fik medlemsskab var fordi jeg sagde "Jeg vil være styrkeløfter" som det første da jeg kom ind af døren. Så drop "stor/pumpet" muggeriet. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Håber ikke du er alt for stor/pumpet, for så bliver du sparket ud af døren med besked om at der er medlemsstop!!

Nej, jeg er overvægtig, så jeg er mere blævret end pumpet, men stor er jeg ;)

Altså hvis stedet kan give mig den rigtige vejledning med kost, motion og styrketræning og alt det der, så er det nok stedet for mig.

En ting er sikkert. Jeg skal tabe mig rimelig meget. jeg vejer 96 kg. og det er ikke bare muskler ;)

Det er sådanne ting som jeg virkelig har brug for vejledning og ikke bare blive proppet i en eller anden maskine og bare sejle i sit eget sved, hvis I forstår hvad jeg mener. Det har jeg oplevet før.

Jeg ved ikke, måske er jeg for krævende. Jeg vile bare gerne have at jeg starter rigtigt og får noget motivation når det går ned af bakken osv. Kan I følge mig?

Jeg lider af socialfobi, som betyder man har virkelig svært ved at være social. I kølvandet på det har jeg haft en Helved med depressioner, har det stadigt, dog ikke så voldsomt, men alligevel, det er så ødelæggende for krop og sjæl :( :( :(

Nå men det som jeg prøver på at sige er at motion skulle være den bedste medicin mod depression, jeg har bare haft nogle dårlige start. Jeg har ikke snakket med min læge, så måske skulle jeg først gøre det, selvom jeg nok ikke skal forvente noget særligt hjælp eller noget.

Ja, ved godt det absolut ikke er relevant et emne her. Jeg skulle måske have startet et indlæg om motion kan hjælp på depressioner ;) :) :lol:

Der er sikkert en eller flere af jer der kender til det, på den ene eller den anden måde.

Mvh

DJB

Link to comment
Share on other sites

Hej DJB,

Jeg tror ikke at du skal forvente at komme i nærheden af en maskine i TSK :tongue: . Det skulle da lige være læg-træneren de har dernede. Det skulle være det helt store hit :w00t: .

Nej, ærligt. Det er store mænner der træner stort, og tungt, spiser stort, og råwer stort. Du kommer ikke til at savne motivation, men al anden information kan du sagtens få her på MOL, bare ved at bruge et par timer på at søge lidt.

I sidste ende er der kun 1 der har ansvar for hvad du laver, og det er dig selv. Læg ikke ansvaret for motivation over på andre, men se det som et hyggeligt sted, hvor man er fordi der også er hyggeligt.

Held og lykke med det.

Niske

Link to comment
Share on other sites

DJB: TSK er et herligt sted - men ud fra dit sidste indlæg - så er jeg i tvivl om det er stedet for dig. det er helt sikkert et sted hvor det er nemmere at få forbindelse med andre, end f.eks i et SATS center - men omvendt så er det også et mere krævende miljø at færdes i hvis man er lidt inadvendt eller enddog depressiv - og her taler jeg af personlig erfaring.

Jeg tøver normalt meget med at anbefale personlige trænere - kvaliteten er svingende og prisen meget høj - men jeg er tæt på at mene at det alligevel vil være den rigtige start for dig :) Held og lykke med projektet!

Link to comment
Share on other sites

Hej !!

Jeg har selv benyttet en personlig træner i forbindelse med et større vægttabsprojekt - og det må siges at være lykkes... -36 kg på 17 mdr.!

MEN det skal dertil siges, at det ikke er PT'en der gør dit projekt vellykket - det er din egen motivation og indsats ! Kvaliteten af PT'ere svinger vist temmeligt meget, jeg har været ekstrem heldig med min - men han ønsker (desværre for andre) ikke at udøve sit hverv længere. Så se dig godt for - check uddannelse og evt. tidligere referencer hos vedkommende !

Jeg tror ikke, at et stort vægttab kan lykkes, hvis man ikke selv er top-motiveret.

Prøv at "zappe" lidt rundt her i MOL - der er rigtigt mange gode tips og erfaringer at hente - og få så skruet op for din motivation og gør det selv - det kan godt lykkes uden at du bruger dyre penge til en PT ! lav evt. en log, så vi andre kan "følge dig" og vejlede og "sparke" lidt til dig, hvis det er det, du har behov for !

God fornøjelse - det behøves ikke at være hårdt, surt og kedeligt at tabe sig ! jeg har haft "the time of my life" i denne fase - så bare go ahead!

/Vivsen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share