3-dages WSB


Søren W
 Share

Recommended Posts

Programmet ser ud således.

Mandag

ME squat/dødløft

+Wendler

Lats (kabel rows eller pulldowns)

Delts (laterals og rear laterals)

Tris (pushdowns)

Abs (noget med vægt)

ME-øvelserne vil jeg gerne køre således at det bliver 50% squatvariationer, 35% GMs og 15% DLvariationer. Grunden til dette er at jeg synes jeg er ringe til at squatte og jeg har haft gode erfaringer med ikke at dødløfte særlig meget. Dødløft er selvfølgelig ikke helt væk, der vil blive makset i det en sjælden gang imellem, og så er den der også på DE-dagene Udover det har jeg ikke rigtig prøvet at maxe i GMs før og det vil jeg gerne give en chance.

Desuden leger jeg med tanken om at køre noget RM eller DE til bænken om mandagen oven i hatten.

Onsdag

ME bænkpres

+Wendler

Lats

Delts

Tris

Abs

ME-øvelserne til bænk bliver floorpress, bænk m. kæder, boardpress og måske noget incline og decline. Jeg vil tilstæbe at benytte kæder hver gang pga. den åbenlyse overførselseffekt til konkurrencebænk.

Fredag

DE Squat (boxsquat)

DE Bænk (elastikker)

DE Dødløft

Lats

Delts

Tris

Abs

Har jeg glemt noget, eller er der andre fejl?

Link to comment
Share on other sites

Overordnet ligner det egentlig meget det jeg kører Søren... altså med 2 DE-bænk-dage mandag og fredag... En ME-bænk-dag om onsdagen også selvfølgelig en ME-squat/dødløft-dag mandag... Jeg synes det ser fornuftigt ud og det lader ikke til du har udeladt noget... tværtimod... det kan være det bliver for meget med alle de øvelser i tris og delts ugen igennem foruden 3 gange bænkpres selvom 2 af gangene er DE... men det er jo nok individuelt og kommer også an på hvor tungt du kører assistance-øvelserne fra gang til gang... prøv det og se om det funker ;)

BTW jeg er vist ikke helt sikker på hvad "wendler" er for en fisk... gider du ikke uddybe? :)

Link to comment
Share on other sites

Man skræddersyer efter at man har prøvet først

En skulderøvelser er rigeligt - der er absolut ingen forskel om du kører flere.

Drop triceps om onsdagen og kør GHR/ReverseHypers der.

Lav flere sæt af de første øvelser og færre af dagens sidste øvelser.

De første er de vigtigste (derfor ligger de forrest!!) og det er der du skal bruge energien.

Ingen er nogensinde blevet stærk af at skriver programmer herinde, Mr Twig!!

Edited by /Niels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share