Artikel fra BT.


Bellini
 Share

Recommended Posts

3 franskbrød

3 pakker smør af 250 gram

3 glas marmelade

1 kilo sukker.

6 store slikposer

6 plader chokolade

typisk Marabou

3 poser smørbagte småkager

12 sneakers-bar

2 halvanden liters cola

2 liter sukkervædet the

2-3 krus kaffe latte

En grillkylling med pommes frites og remoulade

2 pakker ost

1 pakke pasta

Det er sku den vildeste gainer kost jeg har set længe!!!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Og den udregning kan så føres videre ved at se på tidsforbruget.

Jeg tror jeg bruger ca 15 min i gennemsnit pr måltid og det bliver til 6-7 stykker på en dag.

Så pænt afrundet giver det 1½ time for 4000kcal.

Hvis "Maria" spiser i samme tempo skal hun bruge omkring 12 timer om dagen på at spise. Og så er der ikke engang regnet tilberedningstid ud, eller den tid hun skal bruger med at snakke i den store porcelænstelefon.

Link to comment
Share on other sites

På trods af sin unge alder har hun prøvet næsten alle de behandlingstilbud, der er til bulimikere i dag.

»Jeg har prøvet alt, men når du kommer til dem, der burde vide mest om det her i Danmark, og de så siger, at »du er da ikke så tynd«,

Jeg synes næste at det her er det som er medst skræmmende. Det er jo klart at hun har et problem.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke kunne sige om historien er true eller ej, men jeg mener nu nok at man liiige skal passe på med, at kalde det hele for halv vind, røverhistorie m.m.

Der er tale om en syg person, og syge personer gør syge ting. Hvis man tænker på hvor energitæt maden er, og at hun nok ikke nyder sin mad (bliver måske skovlet grådigt indenbords), så er det nok ikke en helt umulig historie.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

der står jo netop

"Hjemme i sin lejlighed går resten af dagen som regel med at spise."

Det er lidt ligesom den sygdom børn kan have, hvor de ikke kan holde op med at spise. De spiser indtil der ikke er mere. Forældrene bliver simpelthen nødt til at låse alt mad inde.

Link to comment
Share on other sites

Det må simpelthen være B.T. i en nøddeskal endnu engang - de løber altid med en halv vind.

Det der er jo ikke muligt.

Jo det er desværre muligt :(

Har selv været nogle af de ture igennem under mit eget behandlingsforløb i sin tid. Dog ikke helt så stor mængde, på et tidspunkt kan man simpelthen ikke proppe mere i maven. Men jeg er ikke i tvivl om at en pige som Maria faktisk har vænnet sin mave til at rumme så store mængder.... selvom det kun er i kort tid :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes næste at det her er det som er medst skræmmende. Det er jo klart at hun har et problem.

Enig med Austina

Det siges, at alkoholikeres første trin til behandling er at erkende, at de har et problem. Hende her (og bulimikere i almindelighed, gætter jeg) er fuldt ud klar over at den er helt gal.

De må derfor være temmelig motiverede for behandling og kan vel også sagtens få et godt liv, især når man betænker, at der både er tale om bolig og uddannelse, eventuelt arbejde.

Uanset hvad man mener om BT, og uanset om fortællingen er overdrevet eller ej, har artiklen da en klar mission ved at gøre opmærksom på at der er en person som er klar til behandling, men ikke bliver taget alvorligt. Sommetider helliger målet midlet.

Kiksen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share