Sjove øvelser


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Nu er det vist tiden at få rusket op i de gamle trænings metoder.. Eller i hvert fald se på: Kan man træne kroppen med andre øvelser end lige "de tre store"..

Så - hvis i kender til andre øvelser end lige squat, bænkpres og dødløft, så synes jeg I skulle poste dem her i tråden. Helst med beskrivelse og/eller link.

Jeg starter med:

"Full contact twist" o.a. her!

Link to comment
Share on other sites

Fra tid til anden smider jeg et par sæt fy-øvelser som Upright rows og Arnold press ind for at variere øvelserne. Specielt bevægelsen i Arnold press "ligger godt" til mine skuldere.

Jeg vil bestemt ikke anbefale dem, selv om jeg ikke haft problemer ift. rotator cuffen. Det lumske ved disse øvelser er dog at problemerne sagtens først kan vise sig efter et godt stykke tid. Af samme grund kører jeg dem ikke på regulær basis.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Start from the hang position (slightly above the knees)

With an explosive pull with the hips, drive the weight overhead

Once the bar is stabilized overhead, with the lats perform either an overhead squat or lunge

During the squat, the lifter may want to lean slightly away from the bar to help restricted flexibility

henkin29abig.jpg

henkin29bbig.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rope drag. Skulderhøjt træk med reb i long pully maschine god for posterior delt og traps

Swiss balls flyes og pullover

Flys og dumbell press for enden af bænk med støtte til hoved og øverste ryg og bagdelen sænket under bænkhøjde. Her kan man få et enormt ekstra træk.

Tricep reverse close-grip presses i smith-machine

Tricep close-grip presses decline.

Forandring fryder :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share