Progression


Growing
 Share

Hvor mange træner med progression?  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest PlayboY

Jeg skifter meget mellem at træne med progression og uden progression.. Jeg har et problem med min styrke nemlig..

Når jeg har lavet mit hst ud fra mine 5 rep max, og jeg starter på det går det ganske fint osv.. Problemet er bare at når jeg jeg når op og skal løfte det samme som jeg løftede 4 uger forinden, hænder det at jeg faktisk er faldet i styrke i flere øvelser, fordi jeg har løftet submaximalt i de 4 ugers tid.. Så kan jeg så bruge 1-2 måneder på at hente min gamle styrke igen, hvilket ikke er særlig fordelagtigt.

Men jeg plejer at gøre det at jeg kører en hst med 5% progression.. Derefter kører jeg tung træning med almindelig "Fremangs progression" og deload om onsdagen et par måneder, for at bygge en solid styrke.. Og massen følger også dejligt med.. Desuden finder jeg det langt sjovere end at træne med submaximale vægte.. <_<

Det positive ved hst, er at jeg betragter de meget lette løft i starten, som både skadesforebyggende træning og teknik træning :)

Og så giver det en udemærket all-around masse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share