Har ondt vet mit skinneben!


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Jeg får ondt i mit skinneben, eller der i nærheden. Men det er kun i højre ben det gør ondt.. Og det er når jeg intensiverer min løbetrænig.. Det er meget træls da dette forhindrer mig i at Løbe! Jeg er ikke vant til at løbe da jeg næsten lige er startet, men løber ca 5km hver 2. dag, eller nogengange nøjes jeg med 3 km...

Er der nogen der kender til dette problem?

Link to comment
Share on other sites

Gør det ondt foran på skinnenebet lige ved siden af knoglen? Er det sådan at du kan løbe lidt, uden det gør videre ondt, og så stoppe, og så begynder det at gøre virkeligt nas? Jeg fik det ved at sjippe, og det er overbelastningsskade. Jeg har hørt folk med seneskedehindebetændelse give den samme beskrivelse.

P.S. Jeg er ikke læge eller det der ligner, så jeg kan sagtens tage fejl.

Link to comment
Share on other sites

Det er mere på siden af skinnebenet, det gør ikke ondt når jeg sidder eller går... Men når jeg trykker gør det ondt, og det er det samme når jeg løber.. Hver gang foden for kontakt med jorden under løb give det et dunk i skinnebenet eller musklen.. Det er svært at sige om det er musklen eller skinnebenet.. Men det lyder sandsynlig med overbelastning da jag har givet den lidt for meget gas den sidste tid..

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert skinnebensbetændelse.

Der er forskellige ting der kan lindre det: Massage, varmecreme, Varmebind (ligesom knæbind bare til skinnebenet), og sidst men vigtigst underlag. Hvis du løber meget på asflalt nu så gå over til at løbe på græs eller i skovbund. Min egen erfaring er at det desværre ikke hjælper særlig meget at løbe på grusvej.

Den sikreste metode til at får det til at gå væk er at holde pause. Hvis du vælger at gøre det skal du starte langsomt op bagefter. Så er det mindre sandsynligt at du får problemet igen.

Q

Link to comment
Share on other sites