Jeg er for sløv :(


BenjaminB
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er en 17 årig fyr, som i løbet af de sidste par år har levet af cola,

chips og computer og kun bevæget mig uden for en dør, når det var allermest

nødvendigt...

Og det har sat sine tydelige spor på, at jeg er tynd og min kondi

mest-af-alt er total elendig...

Derfor ville jeg gerne have at min krop blev lidt mere indbydende og min

kondi lidt bedrer, så hvordan skal jeg starte op? hvad skal jeg spise?

Hvordan skal jeg træne? Osv?

Nogen der har erfaring med mit problem?

// Benjamin

Link to comment
Share on other sites

Jep det er noget alle har prøvet. Ihvertfald mange. Jeg er selv i IT branchen så det er netop den tendens jeg har gjort op med. Drop det usunde liv først og fremmest. Beslut dig på at du ikke drikker mere cola før du har fået omlagt din kost til noget sundere. Ikke mere slik, chips og cola. Mælk, vand, og cacao. Måske ville det i dit tilfælde være en god ide at starte med noget løbe træning for at komme igang med noget fysisk aktivitet. Beslut dig for at løbe fast to eller tre gange pr uge. Beslut dig på at lave 20 armbøjninger hver anden dag 3 gange, beslut dig for at lave 20 mavebøjninger 3 gange de andre dage.

Når du har gjort det i en måned og kan holde det, så overvej om du har tid, og lyst til mere. Hvis du vinder lysten til at gøre noget ved dig selv, så begynd at se dig om efter et godt trænings center. Find priser find det bedste og billigste.

Spis sundt, spis frugt, grøntsager, kød , æg, mælkeprodukter, man bliver virkelig døsig at af sidde på kontor en hel dag, det er fristende at fortsætte stilen når man kommer hjem. Prøv det.

Det er det hele værd.

Link to comment
Share on other sites

1) Gør som Blackie siger...han har ret

2) Find nogen at træne sammen med. Og find en træningsform, der passer dig. Og det behøver ikke være hardcore styrkeløft /BB (selvom vi nok er mange herinde, der mener det er vejen frem ;) Find en sport, der er sjov for dig..så er det ligemeget om det er fodbold, karate, løb, fitness eller hvad du nu har lyst til. Bare det er så sjovt, at du gider tage afsted. Og så er det godt at ha' en makker, for så kommer man også afsted de dage, man ikke gider.

På en måde er du heldig..du kommer til at se kanon forbedringer i løbet af 3 måneder:)

3) Men kør ikke for hårdt på..Din krop er slap, og du bliver ikke hurtigere stærk ved at give dig selv en skade i løbet af 14 dage, så tag hovedet med, når du snørrer løbeskoene.

held og lykke med det..og god arbejdslyst

(P.S: lidt propaganda: .boksning giver kanon meget styrke og kondi... prøv det..hvis du har lyst) :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Benjamin

Jeg har temmelig meget til fælles med dig (og Blackice). Jeg kan helt klart tilslutte mig at det er det hele værd!! Det er bare at se at komme i gang med noget du har lyst til det er jeg sikker på du ikke vil fortryde.

Da jeg startede havde jeg aldrig været i et styrktræningcenter før. Men så fandt jeg ud af at nu skulle det være - så jeg fik en enkelt prøvetime og derefter købte jeg et medlemsskab på et halvt år. Det har jeg aldrig fortrudt!!!! Så var det bare at klø på og det har skam givet resultater.

At binde sig for et halvt år til at starte med er jo nok lidt drastisk - så det vil jeg ikke direkte anbefale dig - man kan jo godt lige tænke overveje det lidt grundigere før man går i gang :)

Det bedste råd er nok at starte med at finde ud af hvilken slags sport der interesserer dig og så finde en webside der handler om den sport.

Hvis jeg så også skal komme med lidt propaganda så giver styrketræning gode muskler og kg'ene flyver på ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg giver Blackmoore helt ret. især i punkt to og tre, for der er ingen der siger det skal være styrkeløft eller BB træning, bare det at komme igang med noget, så bliver du vandt til at bruge din krop, og så giver det altid en interesse i en eller anden retning. Det er en rigtig god ide at få en trænings partner ja.

Og ja som både Blackmoore og jeg siger så start med at ligge blødt ud, det behøver ikke være hardcore BB 5 gange om ugen fra dag et, men start stille, løbt et par gange om ugen, spil badminton osv, det giver dig noget enegi, og giver dig lyst til at prøve kræfter med noget mere interesant måske.

Jep, thats it.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share