2 problmer


Sexpots
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har lige to problemer som jeg håber i kan hjælpe mig med at afklare

1. Biceps

Mit problem er, som mange garanteret har oplevet, at min venstre arm ikke kan følge med når jeg træner biceps. Jeg har trænet 2 måneder og føler ikke at der sker nogen rigtig udvikling med den. Jeg træner db og det er der jeg mærker forskellen ellers træner jeg med stang, den hvor jeg holder ligesom "legomændene" med hænderne, altså knyttet med tommelfingrene pejene fremad. Der synes jeg det går bedre

Har I et forslag til hvad jeg skal gøre... Er det bedst at gå lidt ned i vægt i bægge arme og så tage nogle flere reps for at få venstre armen med, er det bedre at starte med venstre med den vægt jeg tager nu, og så lave så mange jeg kan hvor jeg derefter tager lige så mange med højre og ikke flere. Eller er det bedst at træne med stang så det langsomt bliver opvejet?

2. Skrå mave

Jeg har læst følgende artikkel og fundet den meget behjælpelig http://getbig.dk/vis_artikel.asp?id=393

Men hvad angår de skrå mavøvelser, så synes jeg at jeg har prøvet dem alle, og jeg ikke rigtig mærke dem. og hvis jeg kan, kan jeg nærmest ikke løfte mig uden at benene løfter sig fra jorden, hvilket gør balancen lidt svær. Jeg har ingen problemer med de lige, og der har artiklen virkelig hjulpet mig, så hvad gør jeg...

Til sidst, den øvelse hvor man holder en håndvægt langs siden og ligesom vrider sig den modsatte vej, træner den de skrå mave?

MVH Sexpots

Link to comment
Share on other sites

Først velkommen her på forumet.

Umiddelbart tror jeg at du har for meget vægt på,

og måske laver bicepsøvelsen for hurtigt.

Jeg er begyndt at træne biceps stående med ryggen mod en væg

og fødderne ca 20 cm ude fra vægen.

Så står kroppen helt stille, og så skal der meget mindre vægt på,

og så går det bedre direkte i biceps.

Jeg synes håndvægte er gode til bicepscurl.

Ang. mavetræning læser jeg med, for det ved jeg ikke nok om.

Fortsat god træning.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Bliv ved med at træne med den samme vægt som du gør nu.. Jeg havde samme problem i starten men blev ved med at kæmpe med det.. Jeg brugte forced reps ved ikke om det var en grund til at det ikke tog særlig lang tid inden forskellen var udlignet...

Growing, mener du det ?

Måske har du ret, for du har styr på det, kan jeg se i din log.

Men han har kun trænet 2 måneder, og vi ved ikke hvilken vægt han træner med.

Henning

Link to comment
Share on other sites

Bliv ved med at træne med den samme vægt som du gør nu..

Jeg er uenig. Korrekt form er langt vigtigere end antal kilo på håndvægten. Min anbefaling er at du reducerer vægten til et niveau hvor den venstre side kan udføre øvelsen korrekt og starter derfra. En stang kan sagtens bruges i kombination med dette - igen vær opmærksom på korrekt form i venstre side og juster vægten der efter.

Hennings forslag mht. væggen er rigtig godt, brug evt. en EZ-curl stang - sørg for at skulderbladene samt læn holdes mod væggen. Hold albuerne ind til kroppen og overarmen i ro under øvelsen.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Kim S>

Det har været bedst for mig. Da jeg første gang startede med at træne var det uden forced reps, og jeg tog minimale vægte for at tage lige mange reps med begge armen... Så holdte jeg en pause hvor efter jeg stortset startede på nul igen.

Da jeg startede op igen kørte jeg tungt og brugte forced reps... Og der udlignede styrken sig meget hurtigt i forhold til første gang jeg startede med at træne...

Det er muligt det har noget med muskelhukommelse at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Kim S>

Det har været bedst for mig. Da jeg første gang startede med at træne var det uden forced reps, og jeg tog minimale vægte for at tage lige mange reps med begge armen... Så holdte jeg en pause hvor efter jeg stortset startede på nul igen.

Da jeg startede op igen kørte jeg tungt og brugte forced reps... Og der udlignede styrken sig meget hurtigt i forhold til første gang jeg startede med at træne...

Det er muligt det har noget med muskelhukommelse at gøre.

Træning med for tunge vægte og dårlig form kan aldrig blive til et godt råd - specielt ikke at anbefale forced reps til en nybegynder.

I sexpots indlæg fremgår det tydligt at hans venstre side ikke trænes optimalt, derfor er der ikke nogen idé i fortsætte træningen uden at foretage en justering - Mit bud på denne fremgår af mit tidligere indlæg.

Forced reps og musclememory har i mine øjne intet med hinanden at gøre.

Vi bliver nok ikke enige, men det behøver vi jo dybest set heller ikke ;)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde heller ikke at muskelhukommelse og forced reps har noget med hinanden at gøre.

Sagde at muskelhukommelse kunne være grunden til at styrken hurtigt udlignede sig anden gang jeg begyndte at træne... ;)

Korrekt - det er min viderefortolkning af dit indlæg. :rolleyes:

Mht. til dit syn på musclememory og styrke begynder vi at nærme os hinanden ;)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share