Fremtidens styrkeløft


Morten D
 Share

Recommended Posts

Endnu en forbedring kunne være at indføre automatisk/elektronisk måling af squat-dybde. Det kunne f.eks. gøres via små sensorer på overside af knæ + lår v. hofte, eller afgøres via video. Det ville fjerne en masse tvivlsspørgsmål og i øvrigt gøre det mere fair - så man ikke er i en skeløjet dommers vold.

(Ja, der er nogle økonomiske barrierer, men denne tråd er primært tiltænkt konstruktive forslag).

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige knytte en kommentar til det med skæv udstrækning mv. og dettes effekt på publikumsvenligheden. Det er nærliggende at sammenligne vægtløftning og styrkeløft med hinanden og hvis man ser på vægtløftning, så er der også regler her, som nogle måske ville kalde åndssvage. F.eks. hvis man ser på udstrækning af arme, her vil nogle jo mene at det vigtigste er at vægten bare skal op over hovedet, men i stød er det ikke tilladt at stemme vægten op, og løft bliver rask væk underkendte hvis det er tilfældet. På trods af denne regel er vægtløftning meget populært, dog ikke i Danmark. Jeg synes ikke om at der skal lefles for tilskuerne på bekostning af sporten, det kan ikke passe, at vi skal til at indføre, at pigerne skal løfte topløse, for at vi kan komme i fjernsynet. Ej heller synes jeg reglerne skal lave alt for meget om, men jeg vil medgive at nogle regler er underlige. Problemet er nok at reglerne er iorden til en vis grad, f.eks. reglen om skæv udstrækning, en lille skævhed må være acceptabel, men hvor ligger grænsen?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo svært når det er mennesker der skal bedømme det.

Det er jo forskellige øjne der ser på det.

plus er kan folk komme lidt uden om reglerne gøre de det jo.

man ser det jo gang på gang med pause og dybde.

Man korte det til et minimun.

Så Regler skal der være, men jeg vil da også mene at der kunne lempes flere steder.

Reglen med underbukser syntes jeg ikke giver mening.

Link to comment
Share on other sites

Reglen med underbukser syntes jeg ikke giver mening.

Nej den er sgu lidt sær :lol:, den er vel for at undgå at folk hopper i sådan nogle styrkeløfter boxershorts som de har i de amerikanske forbund :) Men ja ud med den regel, trusser er fandens værk, selvom de dog er mere praktiske inden i en squatdragt.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share