Mike Mentzer


Lagoon
 Share

Recommended Posts

hvor længe har han trænet ?

"Hvor lang tid havde han trænet" hedder det nok nærmere. For han lever ikke mere. Han døde for et års tid eller 2 siden, af et hjerteanfald. Han blev så vidt jeg husker kun 49 år gammel.

Hvis du vil vide mere om ham, så søg på google under Mike Mentzer, så kan du sikkert finde en masse om ham.

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Og det sjove var at han vist aldrig selv havde trænet HIT.

Det er ikke rigtigt. Mentzer trænede efter noget, der lignede et traditionelt HIT-program, dengang han konkurrerede. Frekvensen var ca. 3 gange om ugen. Senere da han havde sluttet sin karriere, og mildt sagt var blevet temmelig skør, begyndte han at sige, at man egentlig bare behøvede at træne hver 14. dag :blink: (På dette tidspunkt havde han alvorlige stof- og alkoholproblemer) Manden var tilsidst helt væk og udråbte sig selv som den altoverskyggende bodybuilding profet - til stor irritation for store dele af HIT samfundet.

Hans bror Ray havde en endnu mere massiv fysik.

Link to comment
Share on other sites

Og det sjove var at han vist aldrig selv havde trænet HIT.

Det er ikke rigtigt. Mentzer trænede efter noget, der lignede et traditionelt HIT-program, dengang han konkurrerede. Frekvensen var ca. 3 gange om ugen. Senere da han havde sluttet sin karriere, og mildt sagt var blevet temmelig skør, begyndte han at sige, at man egentlig bare behøvede at træne hver 14. dag :blink: (På dette tidspunkt havde han alvorlige stof- og alkoholproblemer) Manden var tilsidst helt væk og udråbte sig selv som den altoverskyggende bodybuilding profet - til stor irritation for store dele af HIT samfundet.

Hans bror Ray havde en endnu mere massiv fysik.

hvor har du fundet det med stof og alkohol problemer???? har læst meget om mentzer alle mulige steder og er aldrig stødt på noget lign

Link to comment
Share on other sites

Teddy:

Jeg læste det i en artikel i Hardgainer. Det var vist en leder af McRobert. Desuden mener jeg at hans tidligere medarbejder Johnston har nævnt det på i diskussioner på nettet. Jeg må sige at det ikke kom som nogen stor overraskelse for mig. Jeg havde på det tidspunkt allerede set den træningsvideo som han indspillede få dage før han døde...det så bestemt ikke godt ud. Selvfølgelig har hans massive forbrug af AAS da han konkurrerede heller ikke hjulpet på hjerteproblemerne. Så vidt jeg husker var den officielle forklaring fra Mentzer lejren at han var arveligt disponeret for hjerteproblemer :unsure: Hans bror døde kort efter -han havde alvorlige nyreproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Mener også Mike døde af medfødte nyreproblemer. Manden havde bl.a. været indlagt på en psykiatrisk afdeling pga en mani, der muligvist var udløst af de store mængder amgetamin han indtog for at kunne gennemføre sine afsindigt intense træningspas.

Det sammenholdt med at de fleste kan få resultater når de, som han var under konkurrenceforberedelse, er på 2 g AAS om ugen, gør at jeg ikke falder så meget på halen over at han kunne bygge den fysik han gjorde på HIT, ligesom jeg ikke synes at han kan bruge sig selv som forbillede.

At hans fysik så var noget nær det perfekte i mine øjne er en anden sag. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share