Hjemmetræning uden udstyr


Hjemmetræner
 Share

Recommended Posts

Peter gør os lige en tjeneste. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe, men læs lige de andre 40 indlæg der er om dette først, der er meget hjælp at hente der. men ja svaret er JA. Det kan man.

regn med 3-4 trænings dage, 30-40 min de dage, godt med mad og drikke, og en god intensitet, eksplosive sæt.

Link to comment
Share on other sites

Blackie...Jo tak, jeg har også læst mange af de andre indlæg. Jeg tænker også på at jeg vel får brug for på et tidspunkt at øge belastningen for at få noget ud af træningen. Hvordan gør jeg f.eks. mavebøjningerne og armbøjningerne hårdere. Hvis jeg forsøger armbøjninger på en arm kan jeg højst tage fem i træk. Disse ting har jeg ikke kunne finde noget om i andre indlæg...Peter

Link to comment
Share on other sites

Jep det er også rigtigt. Men mave bøjninger kan laves på mange måder. Feks med nogle bøger på brystet, eller en cola eller to, et eller andet med noget vægt, eller måske med benene oppe, sakse, skrå, der er mange varianter.

armbøjninger, kan du jo variere meget i holdning. Dvs brede, tætte, hurtige, mellem stole, ben på stole arme nede, hvis du kun kan tage 5 på hver arm med en arm, så gør du bare det to eller tre gange med hver arm.

Squat kan du lave med rygsæk på med noget tungt i, laterals kan du lave med en flaske med 1½ i hver hånd, du kan lave ophævninger til bord, chins kan du sikkert lave i en trappe, eller ude i haven, ryg bøjninger, hvis du træner eksplosivt så hjælper det også på intensiteten.

Men det er klart at hvis du ønsker at fortsætte med at opleve fremgang så skal du have nogle vægte, eller begynde i et center, men til at starte med kan man faktisk komme overraskende langt med bare sin egen kropsvægt. Det vil jeg jo trods alt sige. Taler af erfaring.

Men tro mig det er 100% federe at træne med vægte. Men der er jo en indledende fase på alt. Så bare klø på.

Link to comment
Share on other sites

Der er mange muligheder mht. træning med kropsvægten som eneste belastning.

Køb evt. Matt Furey´s bog "combat conditioning" - den dækker dit spørgsmål.

Efter min mening bør du dog investere i et par spin-lock håndvægte og et hav af støbejernsskiver (mest 5, 10, 15 og 20 kgs!).

Med det udstyr alene er du dækket godt ind og kan sagtens træne dig stor og stærk hjemme i stuen !

Træn hårdt og udelukkende på compound-øvelser som: Clean & press, snatch, squats, oh-squats, DL, push-press/jerks, bend over rows etc. (du kan skifte mellem 2 arms og 1 arms øvelser!)

Kombineret med et solidt mave/torso-program som f.eks. Brook Kubik´s "midsection magic" - og du vil forvandle dig til en supermand i løbet af få år - uden at skulle melde dig ind i et fancy træningscenter vel at mærke!!

hej....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share