Ømhed / overtræning


Guest sandholm
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej

Ang. BB

Jeg ved godt at der ikke er et generelt rigtigt svar på dette, men hvad er jeres erfaringer med ømhed / overtræning.

Kan man ikke være ret sikker på, at man har overtrænet, hvis musklen stadig er øm 4+ dage senere? Det optimale er vel i de fleste tilfælde en lille smule ømhed varende max 1-2 dage?

Det er nemlig mit indtryk, og jeg stopper derfor sådan noget som biceps- og triceps-træning når jeg kan mærke den er gennemarbejdet svarende til en forventet ømhed på 1-2 dage..... bør jeg køre fuldt ud?

Jeg ved kender godt til disse kommentarer :):

- Ømhed og overtræning har ikke noget med hinanden at gøre

- Du overtræner højest sandsynligt hvis du ingen fremgang får

Kommentarer, erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg mener....... man skulle jo nødigt undertræne i frygt for at overtræne!

Mit indtryk er også at sådan noget som ryg og ben er MEGET svært at overtræne.......

Link to comment
Share on other sites

Har flere gange oplevet at jeg har haft ømhed 4 dage efter et træningset. Specielt bryst og triceps er hårdt udsat. Men det er ikke så udbredt længere. Tror primært det skyldes når man træner en muskel som ikke er blevet længe eller i det hele taget før. Tror ikke det er negativt at den er øm så mange dage efter. Tror mange etablerede styrkeløftere længes efter "ømheden". Synes personligt at det er fedt at være øm, at kunne mærke sine små spaghetti-arme :).

Det afhænger sikkert også af træningsprogram. Fx så kunne jeg forestille mig at MAX-OT programmet medfører større ømhed, hvilket også passer fint med at man kun træner den samme muskelgruppe hver 5 - 7 dag.  

Watts

Ps. Fik vist ikke rigtigt svaret på dit spørgsmål... ???

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt for jeg har MEGET svært ved at blive øm i skuldrer og bryst.

Selv nu hvor jeg har lavet 10kg ekstra på min PR i bænkpres kan jeg stadig ik mærke det i brystet.

Da jeg begyndte på RIGTIG squat og dødløft og front squat fik jeg ømme ben, men det er allerede ovre, det var kun første gang. Det er underligt nogle gange kan jeg godt blive øm, men der er langt i mellem. Flyers er det eneste jeg kan opnå ømhed i brystet med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share