Cutte


jenz
 Share

Recommended Posts

Hey!!!

Jeg har aldrig gået så meget op i min kost, men har i dag siddet og kigget på den og fundet ud af jeg næsten aldrig har indtaget nok kcal i løbet af en dag. Min kost ligger for tiden på 500 kcal under det jeg skal indtage om dagen, hvilket ikke er specielt positivt. Er mit stofskifte smadret? og hvad gør jeg når jeg skal til at cutte her, indtage mere mad så jeg ligger med 200 kcal under det jeg normalt skulle indtage?? eller helt op og have kcal overskud i en lille periode for at stofskiftet kan komme i gang og så begynde at cutte derefter med ?? kcal underskud?

Mvh Jenz

ps. hvor mange kulhydrater skal man indtage om dagen? fx pr kg.....

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Min kost ligger for tiden på 500 kcal under det jeg skal indtage om dagen

"Skal" i forhold til hvad?

Hvis din vægt ikke er flyttet sig, så har du ikke været i energiunderskud.

Nu er du jo hverken særlig stor eller særlig tung, så hvad har dit kalorieindtag ligget på? Og har du udregnet det præcist for hver dag?

Dit stofskifte er nok ikke helt kaput, men det er da muligt det er faldet lidt, hvis du har spist meget lidt eller meget uhensigtsmæssigt (dårlig sammensætning, for få måltider osv). Hård motion plejer at være godt til at gå gang i stofskiftet.

Link to comment
Share on other sites

ligger på cirka 2700 og skal ligge på 3200 kcal dagligt. Self er det ikk helt smadret, men faldet sammen, men kunne godt være jeg skulle spise noget mere for at få det igang og så begynde at tabe mig lidt? Har sikkert ligget meget lavere da jeg var mindre, da jeg ikke spiste så meget igen. slet ikke af det sunde mad

Link to comment
Share on other sites

kan ikke huske hvad formlen er, men der var en på getbig.dk som gav den.

Normalt aktiv hmm ved ikk om jeg er.

I skolen har jeg 10 timers idræt + 3-4 gange * 2 timers BB om ugen. skal snart os til at begynde og træne op til en thriatlon. SÅ der skal jeg begynde at cykle, svømme og løbe en del ud over de 10 timers idræt, men så vil mit BB træning nok blive nedsat til 2 gange ugentligt....... Arbejder nok 9 timers ugentligt hvor jeg er rimelig aktiv

Link to comment
Share on other sites

Ja, den formel er nok en af de mest anvendte, men du skal huske på et par ting:

Formlen giver dig et estimat på dit ligevægtsindtag.

Aktivitetsfaktoren kan være svær at fastsætte.

Men du har da ret, at med det aktivitetsniveau du har kunne det da godt tænkes du bør indtage noget mere mad. Ikke mindst hvis du styrketræner for at blive større, så er ligevægtsindtaget jo ikke nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share