De der TV-shop tingester, virker de?


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Jeg er skeptisk... Jeg regner TV-shop for at være en stor fidus... Men hvordan kan de lave 30 dages returret? - hvis ikke det virker har alle jo afleveret dem igen, så et eller andet må der vel være...?

Mere specifikt tænkte jeg på de rædskaber hvor du vha simple bevægelser styrker mave, ryg og alt det andet der påståes...

Så tænkte jeg også på det de har fundet på med "muskel-stimulering" som skulle give en BB-looket uden at man selv skal røre en finger...

er der nogen der ved om de virker, eller er der nogen der har nogle teorier om hvorledes de evt kunne virke...?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det der med 30 dages returret må jo betyde en vis kvalitetssikring på produktet...

Men problemet er at man får ikke forsendelsensomkostningerne tilbage, heller ikke den omkostning som er ved at sende pakken. Dette løber hurtigt op i 100kr eller mere, så dette beløb kan man så trække fra den pris man ellers skulle have refunderet.

Watts

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skeptisk... Jeg regner TV-shop for at være en stor fidus... Men hvordan kan de lave 30 dages returret? - hvis ikke det virker har alle jo afleveret dem igen, så et eller andet må der vel være...?

Citat fra www.tvshop.com

--

[5] Pengerne tilbage

Vi er generøse og tilbyder dig altid at købe med fortrydelsesret i 30 dage efter modtagelsen! Du er i din fulde ret til at bytte til en anden størrelse, farve, et andet produkt eller til helt at fortryde inden for disse 30 dage. Returfragten skal du selv sørge for, og varerne skal altid sendes som pakke hverken mod forudbetaling pr. post eller pr. efterkrav. Vi kræver dog, at varen ikke er brugt, og at den returneres i originalforpakningen sammen med alt eventuelt informationsmateriale. Musik og video produkter, hvis plombering er brudt, tages ikke tilbage. Tilbagebetaling af varens værdi sker via checkudbetaling eller tilbageførsel til konto, såfremt du har betalt med kreditkort.

--

Hvis du har brugt produktet du har købt kan du IKKE få pengene tilbage. Hvordan vil du finde ud af om produktet virker uden at bruge det?

Link to comment
Share on other sites

faktisk bøjer de vist nok forbrugerlovgivningen ret kraftigt på det punkt.

Normalt er der et vist antal dages fuld returret på bestilte varer, altså varer, som du ikke har kunnet se/prøve/vende og dreje i dine egne hænder. Jeg kan dog ikke huske hvor mange dage(vist nok 8 eller 14.)

Du må også gerne pakke "dimsen" ud og afprøve den et par gange og stadig retunere den.

Normalt må man ikke reklamere med noget, som loven stiller som minimum, fx. må butikker ikke sige "1 års garanti" bare fordi loven opfyldes.

(fx reklamerer nogle butikker nu med 2 års garanti, fordi loven snart lavens om til 2 års reklamationsret pga. et EU-direktiv. Altså må de kalde det garanti, så længe loven ikke siger 2 år.)

Når de så siger 30 dage kan man så diskutere om 30dages returret uden at måtte pakke "dimsen" ud er bedre end loven stiller køberen normalt.

Problemet er jo, at mange folk ikke kender deres rettigheder. Hvis de så gerne vil returnere en pakke igen undersøger de reglerne ved primært at ringe til butikken.

Hvis butikken så fortæller deres "generøse tilbud" nøjes de fleste nok dem det.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men selvom det var ulovlig markedsføring tror jeg det er de færreste der gider at sagsøge TV-shoppen pga en latterlig maskine. En skriftlig klage til firmaet ville man nok heller ikke høre noget fra.

Men hvis man samlede flere klagere kunne der måske komme noget ud af det. Det nytter jo heller ikke altid noget at klage til forbrugerstyrelsen, da det jo kun er en "vejledende dom", som taberen ikke behøves at rette sig efter. Og at gå til domstolen virker også lidt voldsomt!

Så man er som forbruger nogle gange lidt på herrens mark, desværre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig, den måde kan da ikke være helt lovlig... Anyway, har I aldrig siddet og zappet på fjernsynes på et underligt tidspunks, og så lige stødt forbi DR2, som sender reklamer for alle de der dimser når de ikke sender noget...?

Er jeg den eneste der har lagt mærke til at de siger:

"Er du ikke tilfreds med varen, kan du bare sende den tilbage, der er 30 dages returret, så ring nu og bla bla bla..."

Tror det er noget i den stil de siger...

Så vil jeg lige spørge om der rent faktisk er ejere af en af disse "vidundermaskiner" som de kalder dem??

Det kunne være sjovt at få at vide om der overhovedet er skyggen af kvalitet i det de sælger...!

Link to comment
Share on other sites

Citater fra www.forbrugersikkerhed.dk

--

Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb. Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.

--

Virksomhederne kan ikke kræve, at  varen bliver returneret i ubrudt emballage.Det er der mange virksomheder, der skriver i deres salgsbetingelser. I følge loven skal du blot returnere varen i nogenlunde den stand og mængde, som du har modtaget den i.

Du må dog ikke bryde forseglingen på lyd- eller billedoptagelser (f.eks. cd, dvd, video) eller edb-programmer.

--

Kunne loven ikke godt tolkes som om man gerne må tage dimsen ud og prøve den et par gange?

Det lyder dog stadig ikke i mine ører som om loven siger det er ok at bruge dimsen i 29 dage og så sende den tilbage fordi den ikke virkede(desuden så skal der nok også lidt længere tid til at vurdere dette i)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share