Søvn


korsbæk
 Share

Recommended Posts

Søvnbehovet er individuelt fra person til person.

Jeg fungerer selv ret dårligt med under 7 timer.

Lige meget hvor meget søvn, jeg får, er jeg dog ALTID træt.

Sover du så om dagen, når du er på nu og også i morges kl 5:30 ?

Henning :pumpin:

Hehe... Ja, jeg stod op kl 13. :)

Jeg ville ønske, jeg var et af de slags mennesker, som min far, der er super frisk hele dagen, men alligevel kan sove lige så snart, han er gået i seng.

Link to comment
Share on other sites

Søvnbehovet er individuelt fra person til person.

Jeg fungerer selv ret dårligt med under 7 timer.

Lige meget hvor meget søvn, jeg får, er jeg dog ALTID træt.

Ditto. Jeg er konstant træt.

Jeg har så det probelm, jeg sover kl 23.00 og skal op 5.30. Jeg falder så tit i søvn foran fjersynet, hvilket har til følge at jeg bliver frisk når jeg skal i seng. Sover tit ikk før kl 1.00.

Så jeg får gennemsnit 5 timers søvn om natter.¨

Jeg har dog stadig progression, så jeg kan åbenbart lige holde til det :)

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Har det også selv på samme måde... Er sku altid træt....

-Går i seng 00.00 og står op kl. 7.00 og er helt smadret... så tænker jeg "jeg går da bare tidligere i seng", og det gør jeg så...

-Går i seng kl. 22.00 og står op kl. 7.00 og er stadig lige så træt.... <-- belastende...m ;)

Så kommer weekenden, hvor jeg rigtig skal sove ud og blive frisk... men det lykkedes sku aldrig...

-Går i seng kl. 01.00 og står op kl. 12.00 og har altså fået 11 timer søvn, men er stadig lige træt...

Har efterhånden lært at leve med det... :bigsmile:

mvh.

Link to comment
Share on other sites

Har det også selv på samme måde... Er sku altid træt....

-Går i seng 00.00 og står op kl. 7.00 og er helt smadret... så tænker jeg "jeg går da bare tidligere i seng", og det gør jeg så...

-Går i seng kl. 22.00 og står op kl. 7.00 og er stadig lige så træt.... <-- belastende...m

Så kommer weekenden, hvor jeg rigtig skal sove ud og blive frisk... men det lykkedes sku aldrig...

-Går i seng kl. 01.00 og står op kl. 12.00 og har altså fået 11 timer søvn, men er stadig lige træt...

Har efterhånden lært at leve med det... 

En søvnforsker ville givetvis tillægge dit usammenhængende søvnmønster skylden for din træthed. Alt jeg har læst og hørt omkring optimerning af søvn, siger blandt andet, at en vigtig ting er at stå op på samme tidspunkt hver dag. Også selvom det så kun medfører at man for 2 timers søvn eller lign. Så når du sover ekstremt længe om weekenden vil det ret sikkert være med til at ødelægge din søvnrytme.

Rent praktisk sørger jeg så vidt muligt at stå op mellem 7 og 9 hver dag. Det synes jeg har gjort mig meget mindre træt i hverdagen. Selvfølgelig kan der være dage hvor det smutter, som når man kommer hjem kl. 6.30 totalt vissen fra byen...

Mere generelt vil jeg mene at de fleste, der ikke tilegnet sig viden omkring søvnen, kan forbedre deres søvn væsentligt ved at læse lidt om denne. Det virkede ihvertfald for mig. Og der er masser af bøger om emnet på bibliotekerne :)

Link to comment
Share on other sites

Naturmand: HØRT!

Er sgu altid træt om vinteren uanset hvad! Så nu må det gerne snart blive sommer :)

Ja! Det må gerne blive lysere nu.

Jeg har brug for 8-9 timers søvn pr. nat, som et minimum, men kunne snildt sove 10-11 timer i døgnet. Jeg elsker min seng, og har altid haft et godt sovehjerte. Specielt efter en hel aften med træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share