nogen der kan svare ??...


help_me
 Share

Recommended Posts

hejsa.

mange synes nok det er et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel, da jeg har brug for at få klarhed ...

jeg skal smide ca 20 kg ...........

jeg vil så spørge, om det hjælper noget, hvis jeg gik til spinning 1 gang om ugen, og mave, baller, lår 1 gang om ugen ... en af tingene vil jeg gå til 2 gange om ugen, men ved ik endnu hvilken det bliver .....................

jeg ved selvfølgelig godt alt motion kun er godt, men er det nok til at gi resultater, hvis jeg går til disse ting 3 gange om ugen ?? Eller er der noget andet det ville være bedre, at gå til ??

håber meget på svar.

Hilsen Mig ...........

Link to comment
Share on other sites

Tja der findes ingen dumme spørgsmål. Alt den info man får om vægttab og motion rundt omkring kan være svær at finde rundt i.

Standardsvaret på dit spørgsmål er noget i retning af følgende:

"Vægttab opnåes kun ved at der indtages færre kalorier end der forbrændes."

Det betyder at hvis du, med de aktiviteter du laver i løbet af dagen, incl. den motion du nævner, forbrænder mere end du indtager så skal du nok tabe dig. Det er umuligt at sige noget om de nævnte aktiviteter alene vil kunne give dig et vægttab, da det afhænger af din ligevægtsforbrænding og din kost. Men spinning er en meget effektiv form for cardio.

Jeg plejer at præddikere for at et vægttab primært skal grundlægges i køkkenet - altså kosten. Andre vil mene at det er motionen der er det vigtigste. Uanset hvad skal der være et fornuftigt samspil mellem kost og motion.

Jeg vil foreslå dig at læse en hel masse her på de forskellige fora om kost, vægttab og motion. Der er god inspiration at hente i Logbøgerne. Opret evt. selv en log og lad andre hjælpe dig på vej.

God fornøjelse og velkommen til MOL.

/J

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig og velkommen til.

sp@rrow har fuldstændig ret.

Dine planer med motion lyder fine, og er et godt udgangspunkt for vægttab. Hvis du kigger lidt på kosten også, skal du nok se resultater.

Jeg vil også opfordre dig til at oprette en log herinde. Det er virkelig motivende dels at se på skrift hvad man gør og ikke gør, dels at andre kan se det også. Vi er flere herinde med vægttab for øje, og vi og andre er selvfølgelig klar til at hjælpe dig lidt på vej. Så frem med spinningskoene, og lad os se en log med kost osv.

Folkene på Motion-online er faktisk overraskende hjælpsomme (egen erfaring - står for egen regning ;) )

Pøj pøj

Link to comment
Share on other sites

tak for jeres svar .

Ja i har jo begge ret i, at kosten også er vigtig, men jeg er bare så ualmindelig dårlig til det med kosten. Hver gang jeg går på kur, ender det med, at jeg overhovedet ikke spiser noget, da jeg føler det kun er dårligt, det jeg propper i munden. og så er det jo nemmere at la vær, at spise noget overhovedet, da det jo i hvertfald ikke kan fede.

Jeg ved godt det er helt forkert, men jeg vil nu, takket være jer to, oprette den log i omtaler, og jeg vil begynde at skrive ned, hvad jeg spiser, og så håber jeg på, at få en reaktion for folk herinde, hvis jeg er helt galt på den.

Endnu en gang tak for jeres svar :)

Link to comment
Share on other sites

hej

Min personlige mening er at "mave_baller_lår" timer ikke gir' særligt meget i forbindelse med større vægttab, prøv hellere kombination spinning og styrketræning - og husk.. det primære vægttab grundlægges i køkkenet!

Masser af held og lykke!!! :)

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

tak for jeres svar .

Ja i har jo begge ret i, at kosten også er vigtig, men jeg er bare så ualmindelig dårlig til det med kosten. Hver gang jeg går på kur, ender det med, at jeg overhovedet ikke spiser noget, da jeg føler det kun er dårligt, det jeg propper i munden. og så er det jo nemmere at la vær, at spise noget overhovedet, da det jo i hvertfald ikke kan fede.

Jeg ved godt det er helt forkert, men jeg vil nu, takket være jer to, oprette den log i omtaler, og jeg vil begynde at skrive ned, hvad jeg spiser, og så håber jeg på, at få en reaktion for folk herinde, hvis jeg er helt galt på den.

Endnu en gang tak for jeres svar :)

Du kan overveje at kigge lidt på principperne hos vægtvogterne/vægtkonsulenterne. De siger nogle direkte dumme ting engang imellem, men de overordnede principper er gode. Pointen er, at du ikke skal spise mindre mad, men derimod mad med mindre energi. F.eks. er det en god ide at grovæde grøntsager. De mætter, indeholder massere af vitaminer og mineraler og meget lidt energi. Hele tricket er med andre ord at vælge fødevarer med lav energidensitet, altså mad, som kun indeholder lidt energi per 100g. Derfor er det en god ide at holde igen med ris, pasta og kartofler, da de indeholder meget energi og få fibre. Det er vigtigt at pointere, at du ikke skal være bange for at fedt. Fedt er i sig selv ikke dårligt, problemet er bare at fedt indeholder meget energi (3700kj/100g) i forhold til kulhydrater og proteiner (1900kj/100g). Det er faktisk vigtigt at få noget sundt fedt hver dag. Sundt fedt kan du finde i planteolier, kerner, nødder og fisk.

Link to comment
Share on other sites

Der er altså også noget om hjerteforeningens "30 minutter om dagen".

Bare det at tage bilen istedet for at gå hen til busstoppestedet, det kostede mig 10 kg ekstra på omkring 4 år.

For mig at se gælder det også om ikke at være for ambitiøs. Sæt et mål for de første 5 kg istedet for for 20 kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share