Maksimal afbrænding!


essensen
 Share

Recommended Posts

Landet ligger sådan at jeg inden længe skal på studietur. Pt kører jeg på anden sidste uge af TJ's alternativ hypertrfi program..! Efter dette regner jeg med at tage en deload uge - og herefter kommer i ind..! jeg har så nogle uger før jeg skal på studietur og vil gerne få kroppen brændt godt igennem, så jeg får noget ud af dekonditioneringen..! Derfor går mit spørgsmål på om i kan give råd omkring et eventuelt lille træningsprogram, eller bare generelle råd.... ! jeg har deload ugen + 3 uger til rådighed!

Mvh Morten!

Link to comment
Share on other sites

jeg har deload ugen + 3 uger til rådighed!

Du skal på studietur - dvs. at du der får endnu en deloaduge eller skal man forstå det sådan at efter studieturen er alt ligegyldigt - studieturen er målet, og du skal bare blive så pumpet som muligt til denne tur ?

Personligt ville jeg ryge imod alle forskrifter hvis jeg havde 3 uger, og så ville jeg give den max gas.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt man vælger at give den alt hvad seler og remme kan trække, for at håbe at få max udbytte af den efterfølgende dekonditionering, må det alt andet lige stille store krav til kost og hvile i dekonditioneringsugen...? (ret mig hvis jeg tager fejl!).

I mit hoved betyder studietur nemlig fastfood, bajere og minimal søvn (har jeg bare gået på de rigtige/forkerte skoler? :unsure: ).

Vil man ikke bare ende med at nedbryde mere end man opbygger...?

Link to comment
Share on other sites

Du skal på studietur - dvs. at du der får endnu en deloaduge eller skal man forstå det sådan at efter studieturen er alt ligegyldigt - studieturen er målet, og du skal bare blive så pumpet som muligt til denne tur ?

Personligt ville jeg ryge imod alle forskrifter hvis jeg havde 3 uger, og så ville jeg give den max gas.

Hmm, du har vidst fået den forkerte ide ;) ! Jeg træner skam seriøst, og det er ikke blot for at pumpe mig op før denne studietur, men for at få det maksimale ud af den påtvunget hviletid :)
Du skal på studietur - dvs. at du der får endnu en deloaduge

Hmm..eftersom jeg ikke skal træne på turen er det vel en dekonditionering jeg gennemgår ?

Det jeg efterlyser er bare hvis en person havde en ide om et program eller en træningsmåde hvor man fik brændt kroppen godt igennem, vel at mærke på forholdsvis kort tid.... netop for at udnytte denne pause til maksimal restitution..!

Devious builder: Træner pt 4 dage om ugen!

Mvh Morten!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, du har vidst fået den forkerte ide  ! Jeg træner skam seriøst, og det er ikke blot for at pumpe mig op før denne studietur, men for at få det maksimale ud af den påtvunget hviletid 
Ok - man ved aldrig jo - men det glæder mig ;)
Det jeg efterlyser er bare hvis en person havde en ide om et program eller en træningsmåde hvor man fik brændt kroppen godt igennem, vel at mærke på forholdsvis kort tid.... netop for at udnytte denne pause til maksimal restitution..!

Det er 3 uger - et "program" af denne varighed er vist lidt svært.

Hvis du har en uge uden nogen træning overhovedet, så sætter jeg endnu engang mine penge på mit første råd til dig, at brænde max igennem i de 3 uger - og faktisk kaste en hvid pil efter tankerne om progression.

På 3 uger løber du med stor sikkerhed ikke ind i de store kriser hvad angår stagnation & overtræning - sålænge du ikke fortsætter denne trend resten af året - så betragt de 3 uger som en forlængelse af den tunge periode i en cyklus.

Det giver gode resultater at brænde kroppen af på den måde, problemet er at man ikke kan køre sådan 24/7 hele året rundt, da fordelene ved det stagnerer.

Da du lige kommer fra en deloaduge - vil det optimale MÅSKE være at uge 1 ihvertfald blev kørt nogle flere reps fra failuere - men jeg ville selv starte ud med at køre 1-2 fra failure også her - og forsøge at presse denne grænse for hvert pas.

4 dage om ugen, så ville jeg personligt køre et 2 split, 2 dage + 2 dage - hvor den får alt hvad rammer og tøj kan holde (uden failure) - alternativet kunne være et fullbody hver anden dag - eller hvis du kører rigtigt tungt, et 3 split, med en ekstra dag på en muskelgruppe.

Cahce:

Såfremt man vælger at give den alt hvad seler og remme kan trække, for at håbe at få max udbytte af den efterfølgende dekonditionering, må det alt andet lige stille store krav til kost og hvile i dekonditioneringsugen...? (ret mig hvis jeg tager fejl!).

Det stiller krav, men ikke "store krav" - ligegyldig hvordan du vælger at træne, så betyder din kost og hvile i din pause-periode noget.

Under træningsperioden stiller det selvfølgelig krav om god kost & hvile hvis du vælger at brænde den af - men sådan er det jo altid.

Cache:

Vil man ikke bare ende med at nedbryde mere end man opbygger...?

Nej, det mener jeg bestemt ikke man gør - hvis man som sagt sørger for ordentlig hvile og god kost under træningsforløbet.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Kan også sige det på en anden måde....jeg ville ikke på 3 uger begynde at fifle med submaksimale & progression og lignende - på trods af du har haft 7 dage's deload, så tvivler jeg altså generelt på at en sådan varighed gavner et andet formål end hvile.

Du kan måske evt. starte ud med en 12/10 rep uge - stadig 1-2 fra failure, og så ryge ned på 2 tunge 8/6 rep uger.

Link to comment
Share on other sites

hvad med en manisk triple smolov?

Bænkpres eller dips

Pullups (hænder samlet og håndfladerne mod dig selv)

Squat

Forskudt med en dag mellem øvelserne, så man ikke rammer 10x3 dagen samme dag. Det skulle både tilgodese lidt hjul, lidt pat, lidt lat og lidt guns samt selvfølgelig styrken.

Link to comment
Share on other sites

Kan også sige det på en anden måde....jeg ville ikke på 3 uger begynde at fifle med submaksimale & progression og lignende - på trods af du har haft 7 dage's deload, så tvivler jeg altså generelt på at en sådan varighed gavner et andet formål end hvile.

Du kan måske evt. starte ud med en 12/10 rep uge - stadig 1-2 fra failure, og så ryge ned på 2 tunge 8/6 rep uger.

Ja...havde jeg også tænkt på..! Det ville i det mindste også give et eller anden form for system! altså køre den første uge med 12 reps 1-2 fra failure, og 2 tunge 8 reps uger? Når du skriver '12/10 reps', er det så for at give et valg, eller mener du at der kan veksles mellem dette i den pågældende uge? Dernæst er det jo hvilket program man skal vælge....jeg kører jo et 2 split, 2 dage + 2 dage, på nuværende tidspukt, så jeg kan ligeså godt fortsætte..!

Hvordan selve programmet så skal se ud har jeg en ide om, men forslag er velkomne!

I mit hoved betyder studietur nemlig fastfood, bajere og minimal søvn (har jeg bare gået på de rigtige/forkerte skoler?

Det lyder som en meget god beskrivelse af den sidste studietur jeg var på - til Amsterdam! men det var også langt bedre basis for at gøre dette da der var et diskotek på det (usle) hotel vi boede på... og så var det jo Amsterdam, der sker sjove ting og sager ;) ! - Denne gang går turen til Skotland....så nu må vi se hvad der sker :) !

Mvh Morten!

Link to comment
Share on other sites

Essensen:

Når du skriver '12/10 reps', er det så for at give et valg, eller mener du at der kan veksles mellem dette i den pågældende uge?

Grunden til jeg skriver 12/10 er nu mere for at du kan vælge - nogle går temmelig langt ned forholdsmæssigt i vægte under 12 kontra 10 reps (hvis man ikke er "konditioneret" til mange reps)- og hvis du har det på den måde, ville jeg vælge 10 rep.

Og derefter så enten tage to uger med tunge 8 rep - eller flere sæt, og endnu tungere 6 rep.

Dernæst er det jo hvilket program man skal vælge....jeg kører jo et 2 split, 2 dage + 2 dage, på nuværende tidspukt, så jeg kan ligeså godt fortsætte..!

Hvordan selve programmet så skal se ud har jeg en ide om, men forslag er velkomne!

Tjae så synes jeg du skal fortsætte med dit 2 split hvis det passer godt til din rytme - du kan poste dit program i denne - eller en ny tråd, og så kan folk kommentere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at gøre alt i løbet af en uge?

Skifte imellem

1: overkrop

2: Ben

Dag 1: 4x3reps

Dag 2: 3x12-15reps

Dag 3: 3x5-6reps

På denne måde kan man den ene dag træne primært styrke/belaste nervesystemet (3x3).

Den næste træne primært masse/aflaste nervesystemet (3x12-15).

Sidste dag træne i mellemområdet som belaster nervesystemet og giver en god maseopbygning.

Hvis du begynder at føle dig udbrændt kan du smide flere 12-15reps dage ind imellem.

Hvis du er supermand kan du lege lidt med parametrene og lave lidt drop-sets på 12-15 dagene (udholdenhed).

Den tunge dag rest-pause (tag 3 reps, 10-15sec pause, en rep mere, 10-15sec pause en mere osv..).

Mellemdagene -hmm. du har sikkert en eller anden idé.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Programmet ser således ud:

mandag: bryst/skulder/triceps/mave

tirsdag: ben/ryg/biceps

Torsdag: Bryst/skulder/triceps/mave

fredag: Ryg/biceps/ben

- det er egentlig bare TJ's alternativ hypertrofi program, men jeg har tænkt mig at sætte flere øvelser på end angivet i hans program (gør jeg faktisk også nu ;) ), og køre uden singler...! det er jo et fint skelet til et 2-split! 1 uge kører jeg så 10 reps, og de to sidste 6 reps... ! fuld skrue :devil:

Morten!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share