Kvali' Squatrack, Powerrack og bænkpres


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Os DTU-rødder har jo store planer med hvad der skal laves om af ting og sager i vores lille jerngrotte.

En af de større ting vi regner med at skulle indkøbe, er squatrack, powerrack og sikkert også et bænkpres-stativ.

Men det er ikke lige så nemt at finde noget ordentlig i danmark, synes jeg.

Det eneste jeg indtil videre har fundet er er-equipment, der har det IPF-godkendte squat/bænkpres-stativ, men det er måske lige en tand overkill - der skal jo også være penge til et par leoko-stænger.

De primære krav til squat og bænk er at det er god kvalitet og at højden kan justeres. Det behøver ikke være med vægtstangsprincippet som på ER's stativ.

Powerracket skal egentlig bare være stort og solidt og have en masse huller. Hvis det har en ordentlig chinupstang i toppen også gør det skam heller ikke noget.

Synes jeg har været de fleste forretninger igennem som står i mol's linksamling uden held.

Hjælp!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke lige så nemt at finde noget ordentlig i danmark, synes jeg.

Det eneste jeg indtil videre har fundet er er-equipment, der har det IPF-godkendte squat/bænkpres-stativ, men det er måske lige en tand overkill - der skal jo også være penge til et par leoko-stænger.

Mig bekendt er der intet reelt dansk alternativ til ER-Equipment... Men det er også kram.

Med andre ord kunne det ske I skulle kigge uden for landets grænser til f.eks. tyskland og sverige, hvis I skal finde noget billigere end ER. Jeg kender ikke umiddelbart andre gode mærker.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Så var det jo man ville ønske at man boede i USA....

New York Barbell eller elitefittness hvis jeg skulle starte en hjemmegym ville jeg bede et amerikansk firma om at smide alle de rare sager i en container og så få den sejlet til dk - især med den dollarkurs..... jeg gad godt vide hvad det kostede at få en lille container med et skib hjem..... :)

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Som hovedregelel koster fragten det samme som prisen på selve squatracket/powerracket (fra USA). Det bliver altså omkring det dobbelte af prisen man ser annoncerer med på nettet.

Var det ikke noget for en smed herhjemme i DK at starte en lille nebengescheft op og levere squat og powerracks til det dankse folk?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Som hovedregelel koster fragten det samme som prisen på selve squatracket/powerracket (fra USA). Det bliver altså omkring det dobbelte af prisen man ser annoncerer med på nettet.

Det skal nok passe, men priserne ser meget rimelige ud (i forhold til at det ikke er mig selv der betaler) og vi ville da også kun benytte det, hvis det er den eneste måde at få de ting vi gerne vil have.

Det skulle bare undre mig meget, hvis der ikke fandtes nogle danske importører af et basic powerrack, squatrack og bænkpresstativ i solid kvalitet (ud over ER). Det meste af det jeg har fundet i de netbutikker der er på links-siden ligner noget pop-smart bras der ikke kan holde til nogle seriøse kg :)

Ikke fordi jeg løfter alverden nu, men det kunne jo være jeg kom til det, eller andre gjorde.

F.eks. skulle man jo gerne kunne lave rackpulls med 200-300kg (mindst), og squatracket skulle gerne være stabilt over 150kg også.

Men det må da findes, for det står jo ude i diverse klubber rundt omkring. Så f.eks. et fint Powerrack i VK Ares her til B/C-DM, og det squat-rack og bænkstativ de har i TSK (ud over den IPF-godkendte) er lige præcis den slags jeg leder efter. Det er måske gammelt, men man kan se det er kvalitet :)

Link to comment
Share on other sites

Men det må da findes, for det står jo ude i diverse klubber rundt omkring. Så f.eks. et fint Powerrack i VK Ares her til B/C-DM, og det squat-rack og bænkstativ de har i TSK (ud over den IPF-godkendte) er lige præcis den slags jeg leder efter. Det er måske gammelt, men man kan se det er kvalitet  :)

Prøv eventuelt at skrive til styrkeløft-forbundet. Det er ikke utænkeligt kontoret ligger inde med noget relevant info.

Email: [email protected]

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Men det må da findes, for det står jo ude i diverse klubber rundt omkring. Så f.eks. et fint Powerrack i VK Ares her til B/C-DM, og det squat-rack og bænkstativ de har i TSK (ud over den IPF-godkendte) er lige præcis den slags jeg leder efter. Det er måske gammelt, men man kan se det er kvalitet :)

Det powerrack der står I VK-Ares er vist et dem som er leveret af ER-equipment. Det er kram. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men det må da findes, for det står jo ude i diverse klubber rundt omkring. Så f.eks. et fint Powerrack i VK Ares her til B/C-DM, og det squat-rack og bænkstativ de har i TSK (ud over den IPF-godkendte) er lige præcis den slags jeg leder efter. Det er måske gammelt, men man kan se det er kvalitet  :)

Det powerrack der står I VK-Ares er vist et dem som er leveret af ER-equipment. Det er kram. :bigsmile:

Cool, jeg kan se jeg skal have hevet lidt flere priser ud af ER.

Link to comment
Share on other sites

uden du må hænge mi op på det.

mener jeg det store squat/bænk stativ fra er koster ca 15000

et power rack ca 5000

Men han har også et andet bænk/squat stativ

det koster nok ca halvdalen

men ring og snak med ham 86443846

Edited by jfk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share