brystmusklerne


ABS
 Share

Recommended Posts

Hej, ville lige høre om der er nogle som har nogle råd ang. min brystmuskler.

Jeg har styrketrænet et godt stykke tid ca 1 år og forøger hele tiden min styrke, og mit udseende har også ændret sig væsentligt. Men her på det seneste har jeg lagt mærke til noget negativt ved mine brystmuskler. Jo mere jeg træner jo mere kommer de nærmest til at hænge. jeg mangler simpelthen masse for oven og det får dem til at se ud hænge agtige ud. Måske er det min fedtprocent...men kan det være at mine brystmuskler bare vokser sådan???

Det er jo klart med til at ødelægge min motivation :( . Fordi alt andet skrider godt frem og ser godt ud også. Nogle råd.....? :unsure: Har kørt skråbænk osv og prøvet andet ligeså.

Med venlig Hilsen Anders

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke så meget andet at gøre, end at begynde med skrå pres og/eller slappe af med resten af brysttræningen. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke tror skrå pres vil have den vilde effekt.

P.S. Hvis du tager AS, så er tævepatter en af bivirkningerne. Det kunne også være en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk kan alt op til og med military press gavne for brystmusklerne.

Flest øvelser med ryglænet omkring 45 graders vinkel er dog sikkert mest gavnligt.

Min fortid gør, at der er to områder der vokser utroligt let, og det er inderlår og øvre bryst, og det skyldes en fortid, hvor bensamlemaskinen og skrå brystøvelser i alle mulige vinkler var højt prioriterede.

Hvis du fokuserer på øvre bryst, så kan du sandsynligvis fjerne tendensen til "hængere", men lad være med at tage 10 kg fedt på bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Dit bryst vil også vokse forneden selvom du kører skrå bænk, som du også selv nævner dog ikke helt så udtalt. Det der får brystet til at se ud som om det hænger er sandsynligvis fedt som du igen selv er inde på. Jeg vil defor tro at en periode med cutning vil være optimalt i dit tilfælde! Skær ned på kalorierne og træn som hidtil.

Hvad er din fedtprocent?

Q

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar...

Men en ting er sikkert og det er at jeg ikke er på AS... :w00t:

I forvejen holder en rimelig stram kost da jeg går på efterskole.

Kan lige uddybe det lidt...

Morgen: storskål havregryn+en halv til en liter mælk.

mellem måltid. Gulerødder, evt en halv dåse tun/torskerogn eller makrel. En bolle eller et stk frugt. Nogle gange en liter kakao hvis jeg har travlt.

Frokost: Der må jeg nøjes med hvad der er på skolen....men er for det meste rimelig sundt, da der er masser af tilbehør som salat. Nogle gange tager jeg også lidt tun som suplement...

Og drikker ca en halv liter vand.

mellemmåltid: En bolle/rugbrød gulerødder evt. lidt mælk/kakao/jogurt.

Aftensmad: kødpålæg, det vil sige lidt brød med masser af kalkunpålæg, lidt frugt og salat+ ca en halv liter mælk.

Sent mellem måltid inden sengetid. En dåse tun, eller en halv til en hel liter mælk.

Det eneste jeg bruger som kosttilskud for tiden er kreatin. proteinpulver har jeg skiftet lidt ud med tun for tiden, men regner med at købe en ny bøtte valle snart.

har desuden ikke haft specielt gode resultater med proteinpulver, men kreatin har derimod forøget min styrke. :bigsmile:

Med hensyn til min fedtprocent har jeg aldrig fået den målt...men det var nok en god ide :)

ABS

Link to comment
Share on other sites

Jo, men jeg vil skyde på at den er midt imellem.

Har udskiftet en del fedt med muskler det sidste halvårs tid, men der er helt sikkert stadig noget ekstra på sidebene.

Men ville det være usundt for mig at starte på cuting, da jeg ikke er fuldt udviklet? Før har jeg bare haft det sådan at alt som tun,mælk,jugurt,kalkun bare skulle kastes i kæmpe mængder indenbords for at blive så stor som muligt...

Link to comment
Share on other sites

hey dude!

Du siger at kreatin'en har forøget din styrke.

Jeg har lige fået et par bøtter med det nævnte produkt, og nu vil jeg bare høre efter hvordan du tager din kreatin.

-hvad blander du det op med?

-hvor store "doser" tager du, -og hvor ofte?

Mvh fra en nysgerrig nybegynder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share