Flatulens problemer :)


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange på MOL der har problemer med luft i maven, når de er i kalorieoverskud, og når de spiser store mængder protein. Jeg synes jeg skider konstant for tiden (og de er ikke altid lige velduftende) :D

Og hvad kan man eventuelt gøre for at minimere det ??

Jeg ved ingefær skulle være godt. Hvad ellers ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hvis det kan trøste dig, så er du ikke den eneste med det problem. Jeg skider også helt abnormt meget, når jeg er i kalorieoverskud,- og det lugter ikke lige frem af sol&sommer skulle jeg hilse at sige.

ingefær har jeg også prøvet - hjalp mig ikke en skid

heldigvis er jeg på nuværende tidspunkt i kalorieunderskud, så der spares lidt mønt på biletter til endestationen

:beatup:

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

ingefær har jeg også prøvet - hjalp mig ikke en skid

Øv bøv :(

Det er altid værst sidst på dagen, når der er godt med madrester i tarmsystemet. Hver gang man har spist, og peristaltikken i tarmene går i gang, så kan jeg skide de værste stinkere. Det er lidt bummer. Måske spiser jeg for mange fibre ?? Det skulle efter sigende kunne give luft i maven.

Det værste er næsten hvis man er nogen steder, og bliver nødt til at holde lortet inde. Så kan man blive fuldstændig oppustet, og få ondt i maven. Nederen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det værste er næsten hvis man er nogen steder, og bliver nødt til at holde lortet inde. Så kan man blive fuldstændig oppustet, og få ondt i maven. Nederen.

Ja har præcis samme problem. Med mig er det både protein og grøntsager, der giver seriøst luft i maven. Man er sgu bare nødt til at smutte på toilettet en gang imellem og få det ud.

Men hvis der er en "mirakelkur", så er jeg sgu også klar på at høre om den.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Min mave fucker også helt op når jeg er i kalorieoverskud, og indtager meget protein.. Fiser konstant, og skal på tønden mange gange dagligt..

Og ja, prutterne stinker forfærdeligt..

Har jeg spiset et stort natmåltid, fiser jeg det meste af natten, og om morgenen og løbende resten af dagen.. Det er ret iriterende på offentlige steder.. F.eks. i skolen, sidder man altid og holder gassen inde, til man til sidst er ved at ekslodere.. Problemet er dog at hvis en person siger noget sjovt, og man begynder at grinene, ryger hele lortet ud.. <_<

Sidste gang vi stod i kø til et diskotek fes en kæmpe stinker i midten af køen, og gik derefter et stykke væk.. Folk var ved at falde om, og anklagede hinanden for at skide :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og hvad kan man eventuelt gøre for at minimere det ??

Jeg oplever stor forskel på om størstedelen af dagens proteinmængder er kommet fra alm. mad eller proteinpulver.

Ingen problemer hvis vi taler om en overvejende del fra den alm. kost fordelt over dagen (æggehvider undtaget) - men pulveret derimod er en sikker hyggespreder ! Blot 2-3 x 35g om dagen holder gang i stemplerne.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Måske spiser jeg for mange fibre ?? Det skulle efter sigende kunne give luft i maven.

Det værste er næsten hvis man er nogen steder, og bliver nødt til at holde lortet inde. Så kan man blive fuldstændig oppustet, og få ondt i maven. Nederen.

Thomas

Jeg kan bekræfte det med fibrene. Jeg kører med lille kalorieunderskud og spiser desårsag flere grøntsager og mere frugt end hidtil - det gir gas. I modsætning til jesperT vil jeg ikke kategorisere det som "blot luft" :ninja:

Jeg mener at vide, at det er særligt eksplosivt at spise fiberrig mad samtidig med meget lidt fiberholdig mad. Inkongruensen mellem de to gør, at peristaltikken går bananas, fordi de to slags skal behandles forskelligt.

Derfor kunne man vel fraråde et måltid bestående af fx. gulerødder og marengs. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er måske ikke en så praktisk løsning, men ikke desto mindre en løsning!

I japan, findes der nogle piller man kan spise hver dag (ligesom sin vitamin pille). Forskellen er bare, at disse piller får en prutter til at lugte af roser.........Om det så er bedre skal jeg ikke kunne sige, men det vil da ihvertfald overraske, hvis der pludselig lugter af roser i hele hytten....... ;)

Link to comment
Share on other sites

I japan, findes der nogle piller man kan spise hver dag (ligesom sin vitamin pille). Forskellen er bare, at disse piller får en prutter til at lugte af roser.........

Guuuuud hvor romantisk :wub: :wub: :lol:

Ej, mener du det seriøst ?!

ps. Jeg har et par gange tænkt på at starte en lignende tråd - da jeg også har det med at genere min umiddelbare omgivelser, når der virkelig prottes :unsure: - men så har jeg alligevel tænkt: 'en tråd om at du går og lumrer hele dagen' :ugone2far: Ej det ska fandeme være løgn :bigsmile: :lol:

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Ej, mener du det seriøst ?!

Ja, gu mener jeg det seriøst!! (ved dog ikke hvor romantisk det er*gg*) De har alt muligt (og umuligt) derude.....Hvad med et elektrisk toilet? Det har varme i sædet, skyller nummeren bagefter (så du slipper for at tørre dig) og den har indbygget musik, sådan at du ikke behøver skamme dig, over muligheden for at andre hører dig sidde på toilettet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share