Ingen ordenlige træningscentre!!!


Guest Tommyboy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Igen må jeg sige at på hvilken bagrund kommer din udtalelse ?

Alt træning er vel seriøst for den enkel om det er for at få bedre kondi, tabe sig, få flere muller eller blot for at følge velværd. Vi er hver især seriøse på det plan vi er, en landsholdspillre muligvis mere seriøse end mig, men han er det på hans plan og jeg er det på mit plan

Husk: Døm aldrig en anden indianer, dertil at du ikke har gået i hans mokasiner.

Synes bestemt ikke at du kan dømme som du selv skriver "den typiske mand/kvinde" på den måde.

Igen må jeg nævne at i bund og grund så handler det for dem der stå bage de enkel center/kæde at tjene penge, derfor henvender de sig til en stor målgruppe, hvis der kun skulle være center der henvende sig til den gruppe du menere du tilhører, vil der findes meget få center på landsplan.

Austina :tongue:

p.s. en anden grund til at center måske henvender sig mere til familen DK:

fordi familien danmark prøver at holde sammen i familierne - og gøre

ting sammen! og at mange mennesker i familien danmark har erkendt de er

overvægtige (en eller flere personer i familien) og derfor med rette kan

motionere overskuddet væk sammen, og på den måde bruge tid med hinanden...

Jeg har skam lagt mærke til andet end bare maskiner, vægte, bænke, stænger osv.... i de 5 år hvor jeg har trænet i stort set alle centre i kBH! Tro mig...der er masser af folk der træner useriøst i de store fitnesscentre.......men må så uddybe hvad jeg mener med useriøs!!!

Men først må jeg lige sige, at det er min mening og ikke andres....måske opfatter de selv deres træning som seriøs; det skal jeg ikke kunne sige! Men først fremmest definerer jeg seriøstræning ved, at man ved start sætter et mål, som man vil opnå inden for en givet tid. Så kan vi sætte en black box op med et input og et output. Input er dig ved start af din træningsperiode og output er dig ved slutningen af træningsperioden. Hvis vi så siger input-output=dit mål! Altså har du opnået det du gerne ville med din træning??? Det er seriøs træning, som jeg ser det.......mange kommer bare op med veninde og gå rrundt og prøver et par maskiner og så smutter hjem igen.....eller løber lidt på et løbe bånd og så smutter i bad....det giver ikke noget overhovedet!!!! (måske får de velvære, men det er ikke det jeg snakker om her)

Jeg dømmer ikke folk - jeg ser på hvordan de træner og vuderer efter det ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja ok hehe,men vil lige kigge på det engang ,er ved at være lidt træt af at tag til nørrebro hver gang jeg skal træne. Det bliver sikkert en efterligning af SATS konceptet :thumb_down:

*lol* Ja det skulle tilmed være folk fra Sats i Lyngby, som står for det!

Så træner du i Hard work?? *G*

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sjov tråd :lol: Hvor seriøst kører man, hvis man ikke kører tungere end at man behøver 30 sekunders hvile?

Seriøstræning har ikke noget at gøre med, hvor tungt du træner!!

Link to comment
Share on other sites

i de 5 år hvor jeg har trænet i stort set alle centre i kBH! Tro mig...der er masser af folk der træner useriøst i de store fitnesscentre.......men må så uddybe hvad jeg mener med useriøs!!!

Nu bliver jeg altså lige nødt til at lukke gas ud her :angry: For det er sgu da en arrogant holding, hvis der findes nogen.

I henhold til din log, og dine fem år med seriøs træning i betragtning, så undrer det mig, at du har så ringe resultater. Så vil jeg sgu ville hellere satse på at lalle rundt i et center og prøve maskiner hint og her. :thumb_down:

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
i de 5 år hvor jeg har trænet i stort set alle centre i kBH! Tro mig...der er masser af folk der træner useriøst i de store fitnesscentre.......men må så uddybe hvad jeg mener med useriøs!!!

Nu bliver jeg altså lige nødt til at lukke gas ud her :angry: For det er sgu da en arrogant holding, hvis der findes nogen.

I henhold til din log, og dine fem år med seriøs træning i betragtning, så undrer det mig, at du har så ringe resultater. Så vil jeg sgu ville hellere satse på at lalle rundt i et center og prøve maskiner hint og her. :thumb_down:

Hr. Kirchebrandt

Jeg træner ikke altid seriøst........men gør det i perioder! Men træner heller aldrig total useriøst på noget plan!!! *lol* Ringe resultat.......det bestemmer du ikke, men det gør jeg derimod Hr.Kirchebrandt!! Jeg er ret godt tilfreds med mig selv, min træning og min krop!!!!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke altid seriøst........men gør det i perioder! Men træner heller aldrig total useriøst på noget plan!!! Men hensyn til, om jeg har opnået nået, så er svaret: mere end du aner!!!!

Ok .. så spørger jeg direkte: Hvad har du opnået på 5 års seriøs styrketræning?

Og lige et tillægsspørgsmål. I de perioder, hvor du ikke træner seriøst, er det så ok for dig (når det ikke er for andre) at opholde dig i en træningscenter?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Tommyboy:

Stadig ingen som kan givet mig en forklaring på, hvorfor de nye fitness-centre er rettet imod hele famillie frem for de mere seriøs. Synes efterhånden at centrene skyder op over det hele, men konceptet er det samme over det hele! Enten er de store og flotte og beregnet til hele famillien ellers er de små og skumle og beregnet til dem der elsker lugten af sved og dukkede ruder.

Der ligger jo flere penge i det ægtepar som kommer 45 minutter to gange om ugen. Tilmed betaler de formentligt via PBS, det vil sige at der trækkes et fast beløb hver måned. Når det kommer til sommer, tænker de måske ikke så meget på at træne (og bruger tiden i haven istedet) - men pengene trækkes stadig via PBS. De unge, "seriøse" om du vil, træner 3-4 gange ugentligt, formentligt et sted mellem 1-2 timer pr. gang. Da de jo er "seriøse" træner de selvfølgeligt også sommeren igennem - det er jo strandtid. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg træner ikke altid seriøst........men gør det i perioder! Men træner heller aldrig total useriøst på noget plan!!! Men hensyn til, om jeg har opnået nået, så er svaret: mere end du aner!!!!

Ok .. så spørger jeg direkte: Hvad har du opnået på 5 års seriøs styrketræning?

Og lige et tillægsspørgsmål. I de perioder, hvor du ikke træner seriøst, er det så ok for dig (når det ikke er for andre) at opholde dig i en træningscenter?

Hr. K

Du skal ikke se det på en 5 års periode......jeg træner som nævnt seriøst i perioder og i andre perioder holder jeg bare kroppen ved lige!! Jeg har en krop nu, der er som den skal være.....derfor er mine mål ikke fysiske mere, men mere over på det mentale plan!!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Og så lige for at pisse dig af ...

Her er et citat for din log:

Træner ikke biceps.......nu ved jeg ikke hvad de forskellige øvelser hedder selvom jeg har trænet i lang tid (3 år seriøst) Men jeg prøver at træne alle mine muskler, så ingen bliver snydt....

Det læser jeg som 3 år, og ikke 5 år som du hævder ovenfor. Der er et eller andet grusomt galt med din argumentation, Hr. TommyBoy. :thumb_down:

Men jeg er selvfølgelig altid villig til at indrømme min fejl, hvis du vil være venlig at forklare.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og så lige for at pisse dig af ...

Her er et citat for din log:

Træner ikke biceps.......nu ved jeg ikke hvad de forskellige øvelser hedder selvom jeg har trænet i lang tid (3 år seriøst) Men jeg prøver at træne alle mine muskler, så ingen bliver snydt....

Det læser jeg som 3 år, og ikke 5 år som du hævder ovenfor. Der er et eller andet grusomt galt med din argumentation, Hr. TommyBoy. :thumb_down:

Men jeg er selvfølgelig altid villig til at indrømme min fejl, hvis du vil være venlig at forklare.

Hr. Kirchebrandt

De 3 år er en fejl........havde virkelig ikke tænk over hvor lang tid jeg har tænet.....men det er nærmere 5 end 3 år!!!!

Nej du kan ikke pisse mig af *G*

Link to comment
Share on other sites

De 3 år er en fejl........havde virkelig ikke tænk over hvor lang tid jeg har tænet.....men det er nærmere 5 end 3 år!!!!

Nej du kan ikke pisse mig af *G*

Ah ja, en fejl .. det hænder også, at jeg tager fejl på to år. :blink:
Du skal ikke se det på en 5 års periode......jeg træner som nævnt seriøst i perioder og i andre perioder holder jeg bare kroppen ved lige!! Jeg har en krop nu, der er som den skal være.....derfor er mine mål ikke fysiske mere, men mere på det mentale plan!!

Oho ... :blink: og hvordan hænger det sammen med din målerklæring i din log? Og især med dit program, hvor du træner 6 gange om ugen?

Tror du skal putte din arrogance i en lille kop og stille den ind i skabet igen. Fra min side af, er det over and out mht. denne tråd.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
De 3 år er en fejl........havde virkelig ikke tænk over hvor lang tid jeg har tænet.....men det er nærmere 5 end 3 år!!!!

Nej du kan ikke pisse mig af *G*

Ah ja, en fejl .. det hænder også, at jeg tager fejl på to år. :blink:

Du skal ikke se det på en 5 års periode......jeg træner som nævnt seriøst i perioder og i andre perioder holder jeg bare kroppen ved lige!! Jeg har en krop nu, der er som den skal være.....derfor er mine mål ikke fysiske mere, men mere på det mentale plan!!
Oho ... :blink: og hvordan hænger det sammen med din målerklæring i din log? Og især med dit program, hvor du træner 6 gange om ugen?

Tror du skal putte din arrogance i en lille kop og stille den ind i skabet igen. Fra min side af, er det over and out mht. denne tråd.

Hr. Kirchebrandt

*lol*

Træner faktisk 7 dage om ugen...og nogle dage 2 gange om dagen +cardiotræning og det løse!!!!

Nej det havde jeg faktisk ikke...tiden går som du ved ;)

Farvel farvel *VVV*

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bedst kunne lide at træne med to tunge håndvægte der hjemme, der kan du lave alle øvelser til alle muskelgrupper;Squat/DL, bent over rowing, curls, BP. Det gainede jeg 10kg muskelmasse af på 7 måneder og det var meget meget billigere.

Hvordan i alverden træner du squat og dl med to dumbells? :blink::blink::blink:

P.s. selvfølgelig har du IKKE gainet 10 kilo ren muskelmasse på 7 måneder! :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam lagt mærke til andet end bare maskiner, vægte, bænke, stænger osv.... i de 5 år hvor jeg har trænet i stort set alle centre i kBH! Tro mig...der er masser af folk der træner useriøst i de store fitnesscentre.......men må så uddybe hvad jeg mener med useriøs!!!

Men først må jeg lige sige, at det er min mening og ikke andres....måske opfatter de selv deres træning som seriøs; det skal jeg ikke kunne sige! Men først fremmest definerer jeg seriøstræning ved, at man ved start sætter et mål, som man vil opnå inden for en givet tid. Så kan vi sætte en black box op med et input og et output. Input er dig ved start af din træningsperiode og output er dig ved slutningen af træningsperioden. Hvis vi så siger input-output=dit mål! Altså har du opnået det du gerne ville med din træning??? Det er seriøs træning, som jeg ser det.......mange kommer bare op med veninde og gå rrundt og prøver et par maskiner og så smutter hjem igen.....eller løber lidt på et løbe bånd og så smutter i bad....det giver ikke noget overhovedet!!!! (måske får de velvære, men det er ikke det jeg snakker om her)

Jeg dømmer ikke folk - jeg ser på hvordan de træner og vuderer efter det ;)

Meget glad for at du skriver at det er din meningen.

Og jeg må jo gå ud fra det kun er med styrketræning du danner din ide med mål, for i andre sportsgræne, der kan man godt træne seriøst og kan dog ikke opnår det mål man har sat op.

For har du en trænermæsige baggrund ?

Er et mål ikke velvære ? Måske ikke for dig, men det er det aldså for andre og husk igen at når man sætter sig et mål, kan det ændres utallige gange.

Du bliver nødtil måske at se på hvad kan du gøre ? I steden for at være efter andre og blive pist over hvad de gør, husk alle der komme i center betaler og har lige så meget ret til at være der som du har om de så kun lige piller i et par maskiner og gå i bad bagefter.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men først må jeg lige sige, at det er min mening og ikke andres....måske opfatter de selv deres træning som seriøs; det skal jeg ikke kunne sige! Men først fremmest definerer jeg seriøstræning ved, at man ved start sætter et mål, som man vil opnå inden for en givet tid. Så kan vi sætte en black box op med et input og et output. Input er dig ved start af din træningsperiode og output er dig ved slutningen af træningsperioden. Hvis vi så siger input-output=dit mål! Altså har du opnået det du gerne ville med din træning??? Det er seriøs træning, som jeg ser det.......mange kommer bare op med veninde og gå rrundt og prøver et par maskiner og så smutter hjem igen.....eller løber lidt på et løbe bånd og så smutter i bad....det giver ikke noget overhovedet!!!! (måske får de velvære, men det er ikke det jeg snakker om her)

ok... så vil jeg gerne vide om jeg er useriøs i min træning, jeg kommer i fitnessdk for 1½ år siden, med målet at tabe 30 kg inden 1.7.03 - og den dato har jeg tabt næsten 31 - og på nuværende næsten 37 kg ! Har trænet 10-12 timer om ugen, både cardio og styrketræning... er det seriøs træning eller spilder jeg min tid ?

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
ok... så vil jeg gerne vide om jeg er useriøs i min træning, jeg kommer i fitnessdk for 1½ år siden, med målet at tabe 30 kg inden 1.7.03 - og den dato har jeg tabt næsten 31 - og på nuværende næsten 37 kg ! Har trænet 10-12 timer om ugen, både cardio og styrketræning... er det seriøs træning eller spilder jeg min tid ?

/Vivsen

*lol*

Det virker som seriøs træning efter black box princippet! *G* Hvad havde du regnet med??? Du lyder nu osse til, at være ret godt tilfreds med det resultat......så tillykke ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjov tråd  :lol: Hvor seriøst kører man, hvis man ikke kører tungere end at man behøver 30 sekunders hvile?

Seriøstræning har ikke noget at gøre med, hvor tungt du træner!!

Såfremt du træner så let, at 30 sekunders pause er nok på de store øvelser, så vil jeg foreslå at du istedet bruger tiden på en cardiomaskine....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Meget glad for at du skriver at det er din meningen.

Og jeg må jo gå ud fra det kun er med styrketræning du danner din ide med mål, for i andre sportsgræne, der kan man godt træne seriøst og kan dog ikke opnår det mål man har sat op.

For har du en trænermæsige baggrund ?

Er et mål ikke velvære ? Måske ikke for dig, men det er det aldså for andre og husk igen at når man sætter sig et mål, kan det ændres utallige gange.

Du bliver nødtil måske at se på hvad kan du gøre ? I steden for at være efter andre og blive pist over hvad de gør, husk alle der komme i center betaler og har lige så meget ret til at være der som du har om de så kun lige piller i et par maskiner og gå i bad bagefter.

Austina :tongue:

Men ikke kun min mening....har da talt med andre om det *G*

Jeg taler om både styrke- og cardiotræning!!!!

Hvis velvære er et mål...hvad er det så, at spise en stor steak??? ( det er vel osse velvære, men ikke nødvendigvis et mål...ja så skulle den da være kæmpe stor *G*) Altså velvære er ikke et mål, men nærmere en oplevelse.........selvfølgelig kan du da godt sige til dig selv: jeg melder mig ind i et fitnesscenter fordi jeg vil have velvære ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sjov tråd  :lol: Hvor seriøst kører man, hvis man ikke kører tungere end at man behøver 30 sekunders hvile?

Seriøstræning har ikke noget at gøre med, hvor tungt du træner!!

Såfremt du træner så let, at 30 sekunders pause er nok på de store øvelser, så vil jeg foreslå at du istedet bruger tiden på en cardiomaskine....

Nej løber kun i skoven *G* Og gider ikke cardiomaskiner i et fitnesscenter.....det er kedeligt og dræbende!!!! Jeg spilder ikke tiden med unødvendige pauser når jeg træner ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjov tråd  :lol: Hvor seriøst kører man, hvis man ikke kører tungere end at man behøver 30 sekunders hvile?

Seriøstræning har ikke noget at gøre med, hvor tungt du træner!!

Såfremt du træner så let, at 30 sekunders pause er nok på de store øvelser, så vil jeg foreslå at du istedet bruger tiden på en cardiomaskine....

Nej løber kun i skoven *G* Og gider ikke cardiomaskiner i et fitnesscenter.....det er kedeligt og dræbende!!!! Jeg spilder ikke tiden med unødvendige pauser når jeg træner ;)

Så løb i skoven og spar betalingen i dit fitnesscenter....

Du kan så eventuelt oprette en tråd vedrørende mangel på ordenlige skove. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men hvis jeg skal sige noget konstruktivt er det mest optimale træningscenter for mig, et squatrack, stang, bænk til bænkpres, dødløftplatform, håndvægte, mulighed for dips og chins og så en røvfuld rustne vægtskiver....

og det har man jo allerede i forvejen.. ;) (undtagen squatrack.. :( )

Har lige tilføjet en ps...prøv lige at svare på den ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share