Ingen ordenlige træningscentre!!!


Guest Tommyboy
 Share

Recommended Posts

Thomas J >> Jamen jeg træner ikke tungt, så er det vel fint med med et par sekunders

pause mellem hvert sæt ;)

Jeg ved ikke hva der er rigtigt.......hvis jeg skulle finde ud af det, så skulle jeg måle det på mig selv og ingen andre! Jeg har prøvet at køre med 1-2 minutter mellem hver sæt, men synes ikke det har givet et bedre resultat end fx. 30 sekunder!!!! Hvad er det lige præcis jeg går glip af, ved kun at vente 30 sekunder mellem sættene????

Sorry lidt af et sidespor....tilbage til trådens emne.

Hvis du vitterligt max holder 30 s. pause mellem dine squat-sæt, ville du - hvis du altså træner tungt i forhold til dine reps - ikke kunne gennemføre sættet uden failure - det kan Jeg i hvert fald ikke.

Hvilken vægt træner du med, og i forhold til din max? Læs det som TJ skrev foroven, og gør en indsats for at sætte dig ind i hvad han snakker om - ved du overhovedet hvad han snakker om?

Du siger du ved ikke hvad der er rigtigt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Du siger du ved ikke hvad der er rigtigt?

Jeg gør det som virker for mig (ikke sikkert det ville virke for andre) Har i sin tid prøvet at lege med tiden imellem hvert sæt, men uden noget resultat.....Når jeg træner, så er 30 sekunder nok til klare næste sæt med 8-12 rep!!!!

Men hensyn til Squat, så har jeg ikke særligt meget vægt på maks 65 kg (med det hele), så det er ikke nødvendigt med lange pauser.........grunden er, at jeg vil skåne mine knæ..så hellere lave mange end få gentagelser!!!!

Link to comment
Share on other sites

(Squatfather @ 23. Feb 2004, 15:24)

Såfremt du vil skåne dine knæ er squat i smith nok ikke ligefrem det mest fornuftige... 

I know.....men hvad er alternativet????

Har du ikke mulighed for at køre rigtig squat, så brug legpres-maskinen. Smedestativet er ikke en holdbar løsning i længden - især ikke hvis dine knæ er fucket op i forvejen.

Hr,. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja eller lav legpress i smith-stativet hvis du vitterlig ikke kan undvære det :tongue: ... det er trods alt bedre end squat i smith-stativet  :D

Nåhhhh så ikke det med smith *G*.......jeg er gået over til at lave "rigtig" squat, selvom der ikke er mere end 65 kg på maks (ialt). Men smith-stativet har stadig min interesse specielt til læg-træning andre småøvelser!! Men hvad skulle forskellen være på at lave legpres og squat rent muskelmæssigt?? (som jeg ser det, så er det de samme muskler, men du bruger dog osse kroppen i squat)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Men hvad skulle forskellen være på at lave legpres og squat rent muskelmæssigt?? (som jeg ser det, så er det de samme muskler, men du bruger dog osse kroppen i squat)

Du skal bruge flere kræfter på at holde balancen i squat end i en fastholdt position som legpres. Det er det typiske maskine kontra frivægts problem. Desuden er bevægelsesmønstret anderledes, hvilket du også kan mærke i din lænd.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Stadig ingen som kan givet mig en forklaring på, hvorfor de nye fitness-centre er rettet imod hele famillie frem for de mere seriøs. Synes efterhånden at centrene skyder op over det hele, men konceptet er det samme over det hele! Enten er de store og flotte og beregnet til hele famillien ellers er de små og skumle og beregnet til dem der elsker lugten af sved og dukkede ruder. ;)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen som kan givet mig en forklaring på, hvorfor de nye fitness-centre er rette mod hele famillie frem for de meget seriøs. Synes efterhånden at centrene skyder op over det hele, men konceptet er det samme over det hele! Enten er de store og flotte og beregnet til hele famillien ellers er de små og skumle og beregnet til dem der elsker lugten af sved og dukkede ruder. ;)

Jo det kan jeg godt.............

Af den simple grund at der er penge i det, ved ikke om du har lagt mærke til at der tit og ofte bliver nævnt at dansker har et stigende problem med vægten, at flere og flere bliver overvægtig og dette gælder også de helt unge. Derfor er det jo logik at hvis der skal tjenes penge skal man komme med et koncept som dække dette behov. Den gang fitness centerne dukkede op i DK, henvendte det sig ikke til den brede skar af mennesker, det gør i dag, for 20 år siden så du ikke nogle overvægte personer i centerne, det gør du idag, for nu er det okay at alle ikke komme i nyes outfet..........og du kan rolig regne med der er penge i det.

Der skal være plads til alle og det har jeg klart indtrykke af der er i dag og tror nok at der er nogen her på MOL der vil bakke den mening op, også dem som træner BB

Austina :tongue:

p.s. jeg komme ikke selv i et center, men jeg vil klart heller komme i center, hvor der var mulighed for at tag mit barn med og hvor der ikke blev kikket skævt til at man ikke lige er en fitbabe.

Edited by Austina
Link to comment
Share on other sites

Austina har ret. Der er sket det at de store käder har öjnet muligheden for at der inden for en overskuelig fremtid, vil blive givet tilskud til medlemsskaber til fitnesscentre, paa samme maade som til medicin.

Naturligvis vil det kräve en eller anden form for certificering af centrene, hvorfor isär de store käder gör alt hvad de kan for at tilträkke den kunde gruppe som man kan kalde for familien DK. Den maalgruppe er jo netop den som ville benytte tilskudsordningen. Det/de centre som kommer med i den ordning vil blive forgyldt af massevis af mennesker der köber dyre medlemsskaber med tilskud - men som mister interessen efter kort tid.

De centre der ikke kan/vil med paa den vogn - pröver at tilträkke den anden yderlighed.

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du er da en Fitbabe *G* (Austina)

Det var ligesom den forklaring jeg forventede *S* Men det undre mig stadig, at man ikke gører det mere attraktivt for dem der vil træne seriøs styrketræning, i de eksisterende og nye centre!! Jeg kan dog sige, at Hard Work i Roskilde har fundet ud af at lave et center der henvender sig til de seriøs fitness-/styrketræningsfolk.

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen som kan givet mig en forklaring på, hvorfor de nye fitness-centre er rettet imod hele famillie frem for de mere seriøs. Synes efterhånden at centrene skyder op over det hele, men konceptet er det samme over det hele! Enten er de store og flotte og beregnet til hele famillien ellers er de små og skumle og beregnet til dem der elsker lugten af sved og dukkede ruder. ;)

Glemt lige......

På hvilken begrund kan du sige at du er mere seriøs end dem der har en famile ? Du har måske mere tid, fordi du ikke har kone og børn, og der med famliær forpligtelser, men det gøre dig ikke mere seriøs af den grund.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du er da en Fitbabe *G* (Austina)

Det var ligesom den forklaring jeg forventede *S* Men det undre mig stadig, at man ikke gører det mere attraktivt for dem der vil træne seriøs styrketræning, i de eksisterende og nye centre!! Jeg kan dog sige, at Hard Work i Roskilde har fundet ud af at lave et center der henvender sig til de seriøs fitness-/styrketræningsfolk.

Hmmmm........

Det kan jo være at de andre Hard Work center følger efter på et tidpunkt, det vil jeg da håbe for din skyld. B)

Mig en Fitbabe ? Tror det næppe..........

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
På hvilken begrund kan du sige at du er mere seriøs end dem der har en famile ? Du har måske mere tid, fordi du ikke har kone og børn, og der med famliær forpligtelser, men det gøre dig ikke mere seriøs af den grund.

Austina :tongue:

Havde forudset det spørgsmål *G*

Det er rigtigt, at det er lidt af en påstand *S* Men nu mener jeg ikke direkte familien, men at de henvende sig til hele famillien dvs. alle målgrupper!!! Den typiske mand/kvinde i et stort fitnesscenter, træner ikke seriøst efter min mening.......men igen hvad er seriøst; det er vist et definitionsspørgsmål. Men jeg kan da sige, det handler om attitude, itensitet, træningsfrekvens, mål osv.......mange komemr jo bare for at have en fornemmelse af velvære.

Nå nu kan vi sikker starte en ny diskussion her *G* (seriøs skal vi lave en anden tråd, hvor vi diskuterer hvad seriøs er, i forbindelse med træning)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad er det for et nyt center der skal åbne i lyngby. Ved du eventuelt hvornår det åbner Tommyboy?

Det er et fitnesscenter der hedder First Fitness....og det åbner den 29-02-2004 (efter hvad jeg har hørt) Så at de var ved at smide Technogym cardio-maskiner ind, med indbygget tv *G* (lidt plat efter min mening) Men det bliver da spændende nok, da det ligger lige over for SATS i Lyngby (næsten - ovenpå ISO)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Havde forudset det spørgsmål *G*

Det er rigtigt, at det er lidt af en påstand *S* Men nu mener jeg ikke direkte familien, men at de henvende sig til hele famillien dvs. alle målgrupper!!! Den typiske mand/kvinde i et stort fitnesscenter, træner ikke seriøst efter min mening.......men igen hvad er seriøst; det er vist et definitionsspørgsmål. Men jeg kan da sige, det handler om attitude, itensitet, træningsfrekvens, mål osv.......mange komemr jo bare for at have en fornemmelse af velvære.

Nå nu kan vi sikker starte en ny diskussion her *G* (seriøs skal vi lave en anden tråd, hvor vi diskuterer hvad seriøs er, i forbindelse med træning)

Igen må jeg sige at på hvilken bagrund kommer din udtalelse ?

Alt træning er vel seriøst for den enkel om det er for at få bedre kondi, tabe sig, få flere muller eller blot for at følge velværd. Vi er hver især seriøse på det plan vi er, en landsholdspillre muligvis mere seriøse end mig, men han er det på hans plan og jeg er det på mit plan

Husk: Døm aldrig en anden indianer, dertil at du ikke har gået i hans mokasiner.

Synes bestemt ikke at du kan dømme som du selv skriver "den typiske mand/kvinde" på den måde.

Igen må jeg nævne at i bund og grund så handler det for dem der stå bage de enkel center/kæde at tjene penge, derfor henvender de sig til en stor målgruppe, hvis der kun skulle være center der henvende sig til den gruppe du menere du tilhører, vil der findes meget få center på landsplan.

Austina :tongue:

p.s. en anden grund til at center måske henvender sig mere til familen DK:

fordi familien danmark prøver at holde sammen i familierne - og gøre

ting sammen! og at mange mennesker i familien danmark har erkendt de er

overvægtige (en eller flere personer i familien) og derfor med rette kan

motionere overskuddet væk sammen, og på den måde bruge tid med hinanden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været medlem af Form og Fitness(Hvidovre), det var egentligt ret dyrt, rigtigt dyrt. Og så syntes jeg centret var for lille, men der var både maskiner og frie vægte og det var da ikke noget der var dårligt, på nær lige det trænings program jeg fik lavet af instruktøren, helt ærligt det var slapt og useriøst. Jeg har bedst kunne lide at træne med to tunge håndvægte der hjemme, der kan du lave alle øvelser til alle muskelgrupper;Squat/DL, bent over rowing, curls, BP. Det gainede jeg 10kg muskelmasse af på 7 måneder og det var meget meget billigere. Men der er selvfølgelig fordel ved et center at der er cardio maskiner man kan benytte. Jeg har prøvet Hardwork da jeg boede på NB det virkede fint nok for mig og var stort nok, jeg syntes du er meget kritisk Tommyboy ,du skal bare lige huske på at folk også har betalt for deres tid i centret og jeg er aldrig blevet afvist hvis jeg spurgte om jeg måtte køre indimellem sættene hos en anden.

Link to comment
Share on other sites

TJ (22. Feb 2004, 20:05)

Hvad er unormal vægttræning ?? Du kan ikke se nogen fordel i at vente mere end 1 minut siger du ?? Jeg kan så fortælle dig at vægttræning er en anaerob aktivitet, og ATP-regenereringen og den neurale restitution tager i omegnen af 3-5 minutter, bare for at være nogenlunde komplet. Så hvis man vil have fuld udbytte af alle sin sæt, så bør man ikke nøjes med at hvile 1 minut. Det kan da gå an i små øvelser som side laterals, hvis den systemiske belastning ikke er særligt stor, men INGEN kan være klar til endnu et sæt squat, efter kun 1 minut, uanset om man kører 3 reps eller 10 reps.
Nu skal det ikke menes som mudderkast el. noget, men du skriver selv i din artikel "Alternativ hypertrofitræning" om programmet:
Alle sæt er med 30-60 sekunders pause imellem. I starten af en cyklus er 30 sekunder måske meget passende, mens man i slutningen af en cyklus har brug for 60 sekunder mellem hver triple.

Ville bare gerne vide om jeg gør noget forkert, for jeg kører den nævnte program!

Edited by Destructor
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share