Æggehvider i litervis...


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft købt 5 litter.

Men hvad bruger man dem til??? De smager da af h til.

Jeg har prøvet at drikke dem rene.... Det er som at drikke snot.

Stege den på en panne, yak ... Der sker noget med dem mår de bliver varmebehandlet.

Man kan heller ikke lave ægge kage i ovne....

Man kan kun bruge æggehviderne hvis de skal indgå som en lille andel af hele maden.

Jeg har stadig 1/2L liggende i fryseren.... De bliver smidt ud en dag. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft købt 5 litter.

Men hvad bruger man dem til??? De smager da af h til.

Jeg har prøvet at drikke dem rene.... Det er som at drikke snot.

Stege den på en panne, yak ... Der sker noget med dem mår de bliver varmebehandlet.

Man kan heller ikke lave ægge kage i ovne....

Man kan kun bruge æggehviderne hvis de skal indgå som en lille andel af hele maden.

Jeg har stadig 1/2L liggende i fryseren.... De bliver smidt ud en dag. :thumb_down:

De er nu rigtig gode til at lave proteinvafler og proteinkager med :tongue:

Hvor købte du de 5 liter henne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder sammen med en vis mand er bager.

Har i en opskrift?

Har i prøvet at bruge dem til andet? Jeg har ikke fået noget godt ud af det.

Jeg bruger Racermusens vafelopskrift med en lille modifikation, den ender med at se sådan ud.

1200 gr æggehvide

400 gr havregryn

4 mosede bananer

4 spsk rørsukker

2 spsk vaniliesukker

alt dette piskes sammen i en stor skål.

Hvis man så, som mig ikke har tålmodighed, til at sidde og lave vafler, så tager man en bradepande, meler den, dvs. smør et tyndt lag margarine på hele inderside af formen, når så det hele er dækket, smider man en spsk. mel i, dette rystet rundt så der er mel på hele indersiden, så hælder man det overskydende mel ud. Nu hælder man så halvdelen af dejen i formen og bager den i midten af ovnen ved 200 grader, når kagen har fået en fin gylden overflade, og man kan stikke en strikkepind i den uden der sidder dej på når man hiver den ud, så er kagen færdig. Enjoy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

gav 100 kr. for 5 liter.....

Men fik aldrig drukket dem, var hård i starten og blendede dem med cacao og en dåse tun...

Men efter hånden gik det ikke så godt med at drikke det...

Så de røg ud adr...

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Ok det lyder pokkers billigt med 100 kr for 5 L, jeg må da lige et smut til den lokale bager :)

Ikke noget særlig billigt ved det... Men jo mindre portioner, jo dyere blir de jo.

Og sjovt nok fåes de kun i små bøtter rund om i de alm. butikker..

Jeg gir vist knap 90 kr i Metro.. Den nærmeste ligger 100 km væk, så der skal købes grundigt ind hver gang. Men så må man slå sig sammen med nogen fra centret, for det er ikke optimalt at fryse hviden. Det kan mærkes på dejen, hvis du vil lave vafler...

Link to comment
Share on other sites

HUSK AT 5 LITER FLYDENDE ÆGGEHVIDER GIVER KUN CIRKA 500 GRAM PROTEIN ELLER CIRKA 10%, RESTEN ER VAND !

DVS I BETALER CIRKA. 200 KRONER PER. KILO REN PROTEIN.

10 gram prots. pr. 100 gram er også fint med mig - det er super til at bage med!

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share