Min kost?


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe fulgt med i dette forum for råd også videre, nu vil jeg lige høre hvad i mener om min egen kost.

Jeg er 17 år, ca. 188 høj, vejer 68 kg (har taget 2 kg på, på en måned, efter jeg begyndte at styrketræne). Jeg ved vægten ikke er meget, men jeg har, som så mange andre, et irriterende lag fedt på maven som skjulder vaskebrættet.. Man kan svagt se den øverste del af mavemuskulaturen, men den nederste er ikke synligt. Jeg har ingen fedttang, så jeg har virkelig ingen ide om hvad min fedtprocent er... Når jeg bare tager ved det nederste af maven uden at klemme for hårdt til får jeg en luns ud der er cirka en centimeter tyk, ved ikke om det siger jer noget, men ved ikke lige hvordan jeg ellers skal beskrive det. Jeg har et billede af min overkrop, men hvor meget det hjælper ved jeg ikke..

Jeg styrketræner, så lige nu går jeg efter kalorieoverskud, dog ikke for stort, og uden at få for meget usundt fedt, men stadig få det fedt der er nødvendigt.

Jeg prøver at angive, så detaljeret som muligt, hvad jeg fik at spise igår...

Morgenmad (klokken 6:30):

3 tallerkenfulde Kellogs Special K med skummetmælk - Her er jeg blank, jeg har ingen anelse om hvor mange gram jeg indtog her.

Klokken 10:

1 rugbrød med slagterens hamburgerryg og et æble - Det hamburgerryg der er tale om her er det man kan købe ved slagteren også selv skære ud. Ved ikke om der er mere eller mindre fedt i end det "normale" med 3%, men jeg skærer altid det fedt af der er i kanten.

Klokken 11:

Et rugbrød med jægerpølse

Klokken 12:

Et ciabatta brød med salat, agurk, ristede løg og roastbeef.

Klokken 2:

En banan

Klokken 15:30

100 g rosiner, tre bananer, et æble og 0,25 l skummetmælk. - Dette var lige efter træning, eller den ene banen blev spist i starten af træningen.

Klokken 17:00:

185 gram tun, på et rugbrød og et ciabatta brød + et rugbrød med en 13%s skive ost. - Plejer normalt ikke at spise så meget tun, men nu da jeg åbnede pakken spiste jeg den bare op.. :) En anden dag kunne se sådan ud:

Ciabatta med salat, agurker, ristede løg, ketchup og roastbeef/hamburgerrøg/kyllingbryst/jægerpølse, 2 skiver rugbrød med forskelligt pålæg og et æble.

Aftensmad

Aftensmaden bestod igår af Risotte hvor jeg fik 2 tallerkenfulder, inkl. salat. - Ved det ikke siger meget med "2 tallerkenfulder", men jeg plejer aldrig at veje mit mad, så jeg har simpelthen ingen ide om vægten.

Ved 9-tiden til Champions League kampen.. :)

En appelsin og et krus te

Det er det information jeg kan give jer, ved det ikke er meget, men jeg ved ikke om nogle af jer, der er lidt mere inde i det, har en ide om hvor meget jeg cirka indtager. Men jeg kan da prøve at veje alt jeg spiser bare en enkelt dag for at give et bedre grundlag?

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg egentlig skal gøre. Jeg ved 68 kilo til en så høj person ikke er meget, for ikke at sige for lidt, men jeg vil gerne undgå alt for meget mere fedt. Men som sagt har jeg tager 2 kg på denne måned, og jeg kan da også tydligt se på arme og overkrop at der er kommet flere muskler mens fedtet svarer til det jeg startede med.

Jeg ved man ikke kan zoneforbrænde, så hvis fedtet på maven skal væk så falder min vægt jo en del, også er styrketræningen tabt.. Jeg ved ikke om det er en umulig plan jeg er i gang med, men jeg vil tage på uden at øge min fedtprocent for meget.. Jeg er ikke et hysterisk anoreksioffer, vil bare gerne kunne se det forbandede vaskebræt! :tongue:

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Det er det information jeg kan give jer, ved det ikke er meget, men jeg ved ikke om nogle af jer, der er lidt mere inde i det, har en ide om hvor meget jeg cirka indtager. Men jeg kan da prøve at veje alt jeg spiser bare en enkelt dag for at give et bedre grundlag?
Du er nødt til at hive køkkenvægten frem :) Ellers vil ingen som du selv antyder kunne give noget særlig kvalificeret bud på hvor meget energi der er i din kost. En tallerkenfuld er jo et vidt begreb så hit vægten ;)
Link to comment
Share on other sites

Om du skal bruge vægten eller ej, er mest et spørgsmål om hvor meget tid og energi du vil bruge på det.

Hvis du indtager ca det samme hver dag, med variation i pålæg og aftensmad, men ca samme mængder, er der ikke den store fordel ved at vide om det er 12000 eller 13000 Kj du indtager. Tager du ikke tager på stille og rolgt, indtager du lidt større mængder, og omvendt hvis du tager for meget på for hurtigt.

Din kostplan ser fin og fornuftigt ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share